Home » Efemérides » VII Centenari de Ramon Llull (1932/33-1316)

VII Centenari de Ramon Llull (1932/33-1316)

La Biblioteca Universitària amb motiu de la celebració del VII centenari Ramon Llull (1232/33 – 1316) presenta, del 20/10/2016 al 10/11/2016, l’exposició La desmesurada vida de Ramon Llull.

Es tracta d’una exposició literària itinerant preparada per la Institució dels Lletres Catalans i organitzada en la UA pel Vicerectorat de Cultura, Esport i Llengües. Pretén donar a conèixer la figura d’aquest escriptor medieval, mostrar la seua influència en els pensadors posteriors i ressaltar el que el món actual li deu a Llull.

La de Ramon Llull va ser una biografia del tot singular i irrepetible. Cap als trenta anys va abandonar la família i va canviar de vida per dedicar-se a escriure i a promoure la reforma universal. Volia reordenar el cristianisme i convertir els infidels. Amb aquest objectiu, va idear un sistema, que va anomenar Art, per trobar i argumentar la Veritat. Va cercar suports entre els governants europeus, va exposar el seu sistema a la universitat i va escriure centenars de llibres. També va fer diverses estades al nord d’Àfrica per disputar amb savis musulmans, i va plantejar una forma de diàleg que el converteix en un precedent destacat del diàleg interreligiós actual.

llull

Després de la seua mort, els seus lectors es van multiplicar, com també el seu ascendent com a pensador. Van sorgir grups de lul·listes en diversos països europeus, inclosos els països eslaus i Rússia. No hi ha hagut cap altre escriptor en llengua catalana que haja exercit una influència durant tant de temps i en una extensió geogràfica tan àmplia com ell. S’han conservat, en biblioteques de tot el món, més d’un miler de manuscrits amb textos escrits per ell. Les seues obres van començar-se a imprimir ben aviat, i avui continua sent l’escriptor en llengua catalana que genera més bibliografia arreu del món. L’exposició cerca descobrir el personatge que hi ha darrere del nom de Ramon Llull, un personatge que encara té moltes coses a dir en ple segle XXI.

Altres activitats relacionades que no has de perdre’t són: