Immonen, K., Oikarainen, A., Tomietto, M., Kääriäinen, M., Tuomikoski, A. M., Kaučič, B. M., Filej, B., Riklikiene, O., Flores Vizcaya-Moreno, M., Perez-Cañaveras, R. M., De Raeve, P., & Mikkonen, K. (2019). Assessment of nursing students’ competence in clinical practice: A systematic review of reviews. International journal of nursing studies, 100, 103414.https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2019.103414
Pramila-Savukoski, S., Juntunen, J., Tuomikoski, A. M., Kääriäinen, M., Tomietto, M., Kaučič, B. M., Filej, B., Riklikiene, O., Vizcaya-Moreno, M. F., Perez-Cañaveras, R. M., De Raeve, P., & Mikkonen, K. (2019). Mentors’ self-assessed competence in mentoring nursing students in clinical practice: A s
ystematic review of quantitative studies. Journal of clinical nursing, 29(5-6), 684–705. https://doi.org/10.1111/jocn.15127
Steven, A., Tella, S., Turunen, H., Flores Vizcaya-Moreno, M., Pérez-Cañaveras, R. M., Porras, J., Bagnasco, A., Sasso, L., Myhre, K., Sara-Aho, A., Ringstad, Ø., & Pearson, P. (2020). Shared learning from national to international contexts: a research and innovation collaboration to enhance education for patient safety. Journal of research in nursing : JRN, 24(3-4), 149–164.https://doi.org/10.1177/1744987118824628
Vizcaya-Moreno, M. F., & Pérez-Cañaveras, R. M. (2020). Social Media Used and Teaching Methods Preferred by Generation Z Students in the Nursing Clinical Learning Environment: A Cross-Sectional Research Study. International journal of environmental research and public health, 17(21), 8267. https://doi.org/10.3390/ijerph17218267
Mikkonen, K., Tomietto, M., Cicolini, G., Kaucic, B. M., Filej, B., Riklikiene, O., Juskauskiene, E., Vizcaya-Moreno, F., Pérez-Cañaveras, R. M., De Raeve, P., & Kääriäinen, M. (2020). Development and testing of an evidence-based model of mentoring nursing students in clinical practice. Nurse education today, 85, 104272. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2019.104272
Kristina Mikkonen, Marco Tomietto, Anna-Maria Tuomikoski, Boris Miha Kaučič, Olga Riklikiene, Flores Vizcaya-Moreno, Rosa M. Pérez-Cañaveras, Bojana Filej, Giedre Baltinaite, Giancarlo Cicolini, Maria Kääriäinen (2022). Mentors’ competence in mentoring nursing students in clinical practice: Detecting profiles to enhance mentoring practices. Nursing Open, 9, 593-603. DOI: https://doi.org/10.1002/nop2.1103
Jiménez-García S, de Juan Pérez A, Pérez-Cañaveras RM, Vizcaya-Moreno F. Working Environment, Personal Protective Equipment, Personal Life Changes, and Well-Being Perceived in Spanish Nurses during COVID-19 Pandemic: A Cross-Sectional Study. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2022; 19(8):4856. https://doi.org/10.3390/ijerph19084856
Publications
De Juan, J. y Perez, RM “Sexo, género y biología”. Feminismo/s. N. 10 (dic. 2007). ISSN 1696-8166, pp. 163-185http://hdl.handle.net/10045/6132
|
Vizcaya, M. F.; Perez, RM; De Juan, J.; Domínguez, J. M.; Cibanal, L.; Siles, J. (2004). Percepción de los estudiantes de enfermería sobre el entorno de aprendizaje clínico: el clima social. Evidentia, 1(2): 1-15. ISSN: 1697-638X.http://hdl.handle.net/10045/13520
|
Perez, RM y De Juan, J. (1994). Importancia de las asignaturas y materias del curriculum en la formación de los Profesionales de Enfermería. Enfermería Científica. 142-143:69-72. ISSN: 0211-9005http://hdl.handle.net/10045/13850
|
Siles, J.; Fernández, P.; Perez, RM y García, E. (1993). Las alteraciones en la vida cotidiana de enfermos terminales a través del análisis de textos. Un modelo simulado para las prácticas con el proceso de Enfermería. Enfermería Científica. 131: 4-9. ISSN: 0211-9005 |
Perez, RM; Siles, J. y De Juan, J. (1993). La imagen de Enfermería a través de los profesionales y de los estudiantes de la carrera. Un estudio con la técnica del diferencial semántico. Enfermería Científica. 133: 4-10. ISSN: 0211-9005http://hdl.handle.net/10045/13860
|
Students today
[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/dGCJ46vyR9o” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]A short video summarizing some of the most important characteristics of students today – how they learn, what they need to learn, their goals, hopes, dreams, what their lives will be like, and what kinds of changes they will experience in their lifetime. Created by Michael Wesch in collaboration with 200 students at Kansas State University.
¡Hola, perdidos de la UA!
Todos los años empiezo mis clases a finales de noviembre y los estudiantes me bombardean a preguntas de esas que alguien les debería haber resuelto en la primera semana de clase.
Pues bien, para todos aquellos que se sientan perdidos (“from the lost”) en la UA y que no sepan a quien dirigirse, que contacten conmigo.
Intentaré resolver sus dudas o decirles donde dirigirse para resolverlas. Y si no se, pues ya sabéis: “From the lost to the river”, ¡hale! “los perdidos, al río” ¿no? o ¿era “de perdidos al río”?