Home » 5.- Projecte d’investigació TEA i TDAH-TDA

5.- Projecte d’investigació TEA i TDAH-TDA

Des de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant i dintre del marc Europeu d’Educació Superior, estem desenvolupant diferents projectes pilots per a millorar la nostra docència.

Entre els diferents projectes, es troba el disseny d’assignatures en les quals preval la importància i el desenvolupament de competències relacionades amb la pràctica professional dels futurs graduats. Entre aquestes competències es troben el treball col·laboratiu en equips multidisciplinars i les habilitats de comunicació oral. A més, per a aconseguir arribar a tals propòsits, s’ha dissenyat una docència centrada en l’aprenentatge a través de projectes d’investigació, partint de l’estudi de diversos trastorns del desenvolupament i comportamentals que poden tenir una incidència significativa en entorns educatius. S’han escollit TGD i TDAH per a elaborar de forma col·laborativa (un grup d’alumnes de Psicopedagogia juntament amb un grup d’alumnes d’Enginyeria Informàtica) una plataforma on line, que facilite la comunicació entre els diferents contextos participants de l’educació dels xiquets que pateixen mencionats trastorns (família, centre escolar, professionals clínics i professionals de serveis de suport extraescolar).

Aquesta plataforma contindrà, una vegada finalitzada la seva elaboració i posterior avaluació, una sèrie d’instruments de recollida d’informació que facilitarà que els professionals encarregats del diagnòstic i de les consegüents intervencions terapèutiques, obtinguin ràpidament informació per a desenvolupar el seu treball. A més, utilitzant tècniques informàtiques basades en intel·ligència artificial, la aplicació, després de l’avaluació de les respostes aconseguides des dels diversos àmbits, permetrà l’orientació en el diagnòstic als distints professionals.

En aquesta pàgina del bloc penjarem materials que poden ajudar-nos a assolit més coneixements a prop del trastorns treballats. A més, podeu consultar la nostra wiki, eina que hem fet servir com a plataforma per a compartir informació durant el proces d’investigació.

Noticia TGD i TDAH (Europa Press)

TEA (TGD – Autisme – Aspergir – Rett)

El següent llibre descriu de forma senzilla i clara com un xiquet amb Síndrome d’Aspergir entén el món que l’envolta. Este material a sigut utilitzat a l’escoles per a que els companys d’un alumne comprenguen millor els comportaments, a voltes fora de la norma, d’un company amb un trastorn similar.

El curioso incidente del perro a media noche

Mi hermanito de la luna

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/0HRD310kVOY" width="450" height="375" wmode="transparent" /]

Temple Grandin

Aquesta pel·lícula narra la historia del cas especial d’una dona afectada per la Síndrome d’Aspergir que es supera a sí mateixa fins arribar a sorprendre a tots els que la coneixen. Temple ha arribat a ser docent universitària, escriptora, inventora i acostuma a oferir els seus servicis com a conferenciant en temes relacionats amb autisme.

Maria y yo

Pel·lícula-documental que tracta la convivència familiar quan tens un fill que peteix autisme.

Entrevista a Mercedes Belinchón

“El espectro autista, avances en el diágnostico”

Asociación Proyecto Autista ASPAU

Recull de materials audiovisuals

O’Pelouro

O’Pelouro es una escola singular, que no hem d’entendre-la com l’escola ordinària que podem extreure del nostre ideari. Es una escola que ha aconseguit trencar amb l’educació estandarditzada, homogènia, comú del nostre sistema educatiu. L’objectiu pel que lluiten des de O’Pelouro es el de mostrar que es viable que l’escola es convertisca en la clau per a que els alumnes visquen experiències educatives enriquidores, alliberada de estigmes classistes, on es promulga una educació igualitària, des de el respecte i evitant les alienacions d’un sistema educatiu uniforme.

Todos diferentes, todos iguales

El tractament biològic com una alternativa possible per a la cura dels casos d’autisme que presenten la seua base en una intoxicació per metall pesats.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/YfMMj0E7oJg" width="450" height="375" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/gtkdu4xJOsk" width="450" height="375" wmode="transparent" /]

Prova de Coeficient d’Espectre Autista que té per objectiu quantificar els trets autistes en xiquets entre 4 i 11 anys i està pensat per a que el complimenten els pares o cuidadors.

AQC

Test Infantil de la Síndrome d’Aspergir. Es considera útil com a prova per a identificar de forma primerenca, en edats compreses entre 4 i 11 anys, la Síndrome d’Aspergir.

CAST

 TDAH – TDA

Informació des des diferents perspectives de la medicació més habitual per al tractament clínic del TDAH i TDA:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ie9Iu-kLxd4" width="450" height="375" wmode="transparent" /]

Neuròleg Fred Baughman

El neuròleg Fred Baughman intenta demostrar que no hi han investigacions suficients com per a afirmar que els tractaments farmacològics amb metilfenidato suposa més solucions que contraindicacions per als afectats de TDAH. El material te molt de temps, tant els nostres coneximents del trastorn com el tractament farmacològic han evolucionat, però si que es cert que mostra com els laboratoris farmacèutics, poden influir en les creences dels professionals de la medecina.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/jJxqb-hpY5g" width="450" height="375" wmode="transparent" /]

Exemple d’un xiquet que presenta simptomatologia pròpia del TDAH.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/R6fmAnxKFcg" width="450" height="375" wmode="transparent" /]

El sistema educativo es anacrónico

En els últims 50 anys les esferes econòmica, cultural i personal han donat un tomb al món sencer. I no obstant això, els sistemes educatius no han mogut un àpex els seus programes i els seus objectius. Per què s’avorrixen els xiquets i xiquetes a l’escola? Per què arriben al món adult sense tindre idea dels seus propis talents i capacitats? Podria ser esta l’arrel del preocupant increment del diagnòstic de TDAH i TDA?

[kml_flashembed movie="http://blip.tv/play/%2B3KCqdp%2BAg" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="300" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"><!--" width="475" height="425" wmode="transparent" /]

Guía Práctica para Educadores. El Alumno con TDAH – Fundación ADANA

Ponència al Congrés

Segundo Coloquio Nacional de Estudios Cognitivos de Chile. Aportes Actuales de la Ciencia Cognitiva a la Educación.

Francisco Aboitiz ens presenta el TDAH des de una perspectiva biologicista i ens parla dels últims avanços mèdics.

Hablemos de aquello que parece TDAH y no es TDAH

Interessant article que versa entorn als resultats d’una investigació que certifica que, en un nombre significativament important, hi han diagnòstics de TDAH que responen a un altre trastorn. Els resultats de la investigació destaquen qué altres diagnòstics poden presentar símptomes similars als al TDAH, per a facilitar un diagnòstic diferencial exitòs.

Al fil del que vam parlar a classe a prop de la mediació i els desórdens psicològics.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/wIWuEAFlg1Y" width="475" height="400" wmode="transparent" /]

10 cosas que todo niño con autismo quisiera que supieras

Síndrome de Asperger. Estrategias prácticas para la clase. Una guía para profesores

Pòster presentat al Congres d’Investigació en Docència Universitària de la Universitat d’Alacant.


Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *