Les TIC

Respon aquesta pregunta:

Les TIC són imprescindibles?

Posted in Sin categoría | 1 Comment

Darreres exposicions individuals i grupals

Ací teniu els darrers vídeos de les exposicions. Els/les protagonistes de les exposicions, contesteu la pregunta que us faig.

Exposicions individuals:

Jordi Sepulcre: Els jocs populars III i III

Elena Verdú: L’art I i II

Marta Soriano: Els animals de companyia I i II

Andreu Aracil: El carrer I i II

Emili Rueda: Els bolets I i II

Isabel Llorca: Les maneres de ser

David Sánchez: El sexe (IntroduccióI, II, III i IV

Esther Morales: La premsa I i II

Cristina Pérez: Els dolços

 

Exposició grupal:

Andrià Jerez: La Biblioteca Terminològica I i II

Jose Luís Esteve: L’optimot I, II i III

Fran Cabrera i Roser Durà: AELC I, II i III (Associació d’escriptors en llengua catalana)

Andreu Aracil i Sergi Belda: UEM (Unitat per a l’Educació Multilingüe)

 

1) Una vegada que he fet l’exposició, m’he adonat que… [explica com t’has sentit en el moment de fer-la i en acabar-la, si te n’has sentit satisfet, si penses que hauries de millorar algun aspecte…]

2) He aprés alguna cosa en relació amb…? Explica-ho detingudament (metodologia de recerca; metodologia d’exposició: domini de les noves tecnologies, parlar en públic, organització d’una exposició, etc.; habilitats orals relacionades amb l’organització del discurs, competència oral normativa, espontaneïtat i fluïdesa…; lèxic concret; no he aprés res, etc.)

Posted in Sin categoría | 4 Comments

Atles lingüístics i monografies dialectals

De veritat es parla català a l’Alguer? Mireu aquest vídeo i contesteu les preguntes.

a)       És veritat que es parla el català a l’Alguer? En quin %?

b)      Fes una llista de 5 paraules particulars de l’alguerés.

c)       Hi ha cap fenomen lingüístic característic d’aqueix parlar?

d)      Quines paraules de l’italià usem nosaltres?

e)       Roger de Gràcia fa un enquesta dialectal?

f)        Com penseu que cal elaborar una enquesta dialectal?

g)       Una volta feta l’enquesta i arreplegades les dades, on cal col·locar-les?

h)      Qui ha fet l’Atles lingüístic del domini català?

i)        Sabeu què és una monografia dialectal?

j)        Hi ha molts tipus d’atles lingüístics. Entreu a http://prosodia.upf.edu/atlesentonacio/presentacio.html. Quin tipus d’atles és?

 

 

Posted in Sin categoría | Comments Off on Atles lingüístics i monografies dialectals

Més exposicions…

Ací teniu alguns dels vídeos de les exposicions grupals. Els/les protagonistes de les exposicions, contesteu la pregunta que us faig.

 Exposicions grupals

Esther Morales i Toni Montoya: TIPOTEXT

Isabel Llorca i Elsa Martínez: Corpus audiovisual plurilingüe (I i II)

1) Una vegada que he fet l’exposició, m’he adonat que… [explica com t’has sentit en el moment de fer-la i en acabar-la, si te n’has sentit satisfet, si penses que hauries de millorar algun aspecte…]

2) He aprés alguna cosa en relació amb…? Explica-ho detingudament (metodologia de recerca; metodologia d’exposició: domini de les noves tecnologies, parlar en públic, organització d’una exposició, etc.; habilitats orals relacionades amb l’organització del discurs, competència oral normativa, espontaneïtat i fluïdesa…; lèxic concret; no he aprés res, etc.)

Posted in Sin categoría | Comments Off on Més exposicions…

Encara més exposicions…

Ací teniu alguns dels vídeos de les exposicions. Els/les protagonistes de les exposicions, contesteu la pregunta que us faig. Bon cap de setmana!

 Exposicions individuals

Alfonso Garcia: els videojocs

Antoni Montoya: la cuina

Jesús Alfonso: les TIC (I, II i III)

Alba Laforge: les begudes

 

1) Una vegada que he fet l’exposició, m’he adonat que… [explica com t’has sentit en el moment de fer-la i en acabar-la, si te n’has sentit satisfet, si penses que hauries de millorar algun aspecte…]

2) He aprés alguna cosa en relació amb…? Explica-ho detingudament (metodologia de recerca; metodologia d’exposició: domini de les noves tecnologies, parlar en públic, organització d’una exposició, etc.; habilitats orals relacionades amb l’organització del discurs, competència oral normativa, espontaneïtat i fluïdesa…; lèxic concret; no he aprés res, etc.)

Posted in Sin categoría | Comments Off on Encara més exposicions…

Més exposicions…

Ací teniu alguns dels vídeos de les exposicions. Els/les protagonistes de les exposicions, contesteu la pregunta que us faig. Bon cap de setmana!

 Exposicions grupals

Cristina Pérez: COR

Empar Sanz i Jordi Sepulcre: COC

Jesús Alfonso i Mario Alberola: Xarxa Un Entre Tants (I, II, III)

1) Una vegada que he fet l’exposició, m’he adonat que… [explica com t’has sentit en el moment de fer-la i en acabar-la, si te n’has sentit satisfet, si penses que hauries de millorar algun aspecte…]

2) He aprés alguna cosa en relació amb…? Explica-ho detingudament (metodologia de recerca; metodologia d’exposició: domini de les noves tecnologies, parlar en públic, organització d’una exposició, etc.; habilitats orals relacionades amb l’organització del discurs, competència oral normativa, espontaneïtat i fluïdesa…; lèxic concret; no he aprés res, etc.)

Posted in Sin categoría | 1 Comment

Vídeos de les exposicions

Ací teniu alguns dels vídeos de les exposicions. Us penjaré els fitxers de cada exposició i les avaluacions dilluns. Els/les protagonistes de les exposicions, contesteu la pregunta que us faig. Bon cap de setmana!

Exposicions en grup

Leonor Yàñez i Elena Verdu: Sanchis Guarner (I i II)

Andrea Tarí i Marta Soriano: Enric Valor (I i II)

Emili Rueda i David Sánchez: CORPUS ORAL DIALECTAL (COD)

Exposicions individuals

Pau Beltran: El futbol

Adrià Jerez: Els jocs populars (I, II, III)

Andrea Ivars: La roba i els complements

Teodora Luiza Bulc: Les llengües romàniques

Fran Cabrera: La música (I i II)

Roser Durà: La religió

Jose Luís Esteve: Els viatges (és poca estona, es va tallar la cinta 🙁

Sergi Belda: Les malalties

Mario Alberola: La casa

 

1) Una vegada que he fet l’exposició, m’he adonat que… [explica com t’has sentit en el moment de fer-la i en acabar-la, si te n’has sentit satisfet, si penses que hauries de millorar algun aspecte…]

2) He aprés alguna cosa en relació amb…? Explica-ho detingudament (metodologia de recerca; metodologia d’exposició: domini de les noves tecnologies, parlar en públic, organització d’una exposició, etc.; habilitats orals relacionades amb l’organització del discurs, competència oral normativa, espontaneïtat i fluïdesa…; lèxic concret; no he aprés res, etc.)

Posted in Sin categoría | 8 Comments

Exemple de primera entrevista de tàndem

Us penge ací un vídeo d’exemple sobre com és menys o menys la primera entrevista de tàndems (hi pot haver variacions, depenent de la creativitat de la parella):

Exemple de lectura fonètica

Exemple d’activitat de vocabulari

Exemple d’exposició de les notícies

Exemple de conversa de tema lliure

Posted in Sin categoría | Comments Off on Exemple de primera entrevista de tàndem

El valencià d’Alacant

… de segur que aquest reportatge us agrada… fet per les alumnes que van venir a parlar-vos l’altre dia del Casal Popular Tio Cuc…

Posted in Sin categoría | Comments Off on El valencià d’Alacant

CONTACTE AMB EL BLOC II

Llegiu aquest text i contesteu les preguntes:

«Tanmateix la viabilitat i les possibilitats d’èxit de les solucions catalanes proposades no són sempre segures. D’una banda, hi ha les dificultats associades a qualsevol creació neològica, com ara la novetat, la manca d’ús o la distància formal respecte del terme conegut. De l’altra, les dificultats derivades de la idiosincràsia de l’àmbit, en què els termes són majoritàriament manllevats, la neologia terminològica està mediatitzada per l’anglès i en què es tendeix a la creació de termes vistosos, espectaculars, “amb ganxo” i sovint efímers.

Per exemple, entre els neologismes d’implantació relativament senzilla podem citar el cas de pàgina inicial, per a l’anglès home page, però hi ha casos més controvertits en què les alternatives catalanes pretenen de substituir anglicismes molt estesos i de difícil suplantació. Un exemple és finger, en què la proposta catalana normalitzada, buscausuaris, ha topat amb dificultats serioses d’acceptació, especialment pel caràcter sintètic del manlleu, la manca de termes catalans alternatius de creació espontània (tant en català com en les altres llengües romàniques i, per tant, la manca també de models de creació en què emmirallar-se) o el fet que coincideix amb el nom de l’ordre que s’escriu per executar el programa.» La terminologia de la societat de la informació. Gemma Mas i Fossas, TERMCAT, Centre de Terminologia, gemma@termcat.es, http://www.termcat.es/)

a) Quin és el tema?

b) Què és el TERMCAT?

c) En quina fase del procés de normativització i normalització lingüística es troba la faena que desenvolupa el TERMCAT?

Posted in Sin categoría | 11 Comments