Respon aquesta pregunta:
Les TIC són imprescindibles?
Ací teniu els darrers vídeos de les exposicions. Els/les protagonistes de les exposicions, contesteu la pregunta que us faig.
Exposicions individuals:
Jordi Sepulcre: Els jocs populars I, II i III
Marta Soriano: Els animals de companyia I i II
Andreu Aracil: El carrer I i II
Emili Rueda: Els bolets I i II
Isabel Llorca: Les maneres de ser
David Sánchez: El sexe (Introducció) I, II, III i IV
Esther Morales: La premsa I i II
Cristina Pérez: Els dolços
Exposició grupal:
Andrià Jerez: La Biblioteca Terminològica I i II
Jose Luís Esteve: L’optimot I, II i III
Fran Cabrera i Roser Durà: AELC I, II i III (Associació d’escriptors en llengua catalana)
Andreu Aracil i Sergi Belda: UEM (Unitat per a l’Educació Multilingüe)
1) Una vegada que he fet l’exposició, m’he adonat que… [explica com t’has sentit en el moment de fer-la i en acabar-la, si te n’has sentit satisfet, si penses que hauries de millorar algun aspecte…]
2) He aprés alguna cosa en relació amb…? Explica-ho detingudament (metodologia de recerca; metodologia d’exposició: domini de les noves tecnologies, parlar en públic, organització d’una exposició, etc.; habilitats orals relacionades amb l’organització del discurs, competència oral normativa, espontaneïtat i fluïdesa…; lèxic concret; no he aprés res, etc.)
De veritat es parla català a l’Alguer? Mireu aquest vídeo i contesteu les preguntes.
a) És veritat que es parla el català a l’Alguer? En quin %?
b) Fes una llista de 5 paraules particulars de l’alguerés.
c) Hi ha cap fenomen lingüístic característic d’aqueix parlar?
d) Quines paraules de l’italià usem nosaltres?
e) Roger de Gràcia fa un enquesta dialectal?
f) Com penseu que cal elaborar una enquesta dialectal?
g) Una volta feta l’enquesta i arreplegades les dades, on cal col·locar-les?
h) Qui ha fet l’Atles lingüístic del domini català?
i) Sabeu què és una monografia dialectal?
j) Hi ha molts tipus d’atles lingüístics. Entreu a http://prosodia.upf.edu/atlesentonacio/presentacio.html. Quin tipus d’atles és?
Ací teniu alguns dels vídeos de les exposicions grupals. Els/les protagonistes de les exposicions, contesteu la pregunta que us faig.
Exposicions grupals
Esther Morales i Toni Montoya: TIPOTEXT
Isabel Llorca i Elsa Martínez: Corpus audiovisual plurilingüe (I i II)
1) Una vegada que he fet l’exposició, m’he adonat que… [explica com t’has sentit en el moment de fer-la i en acabar-la, si te n’has sentit satisfet, si penses que hauries de millorar algun aspecte…]
2) He aprés alguna cosa en relació amb…? Explica-ho detingudament (metodologia de recerca; metodologia d’exposició: domini de les noves tecnologies, parlar en públic, organització d’una exposició, etc.; habilitats orals relacionades amb l’organització del discurs, competència oral normativa, espontaneïtat i fluïdesa…; lèxic concret; no he aprés res, etc.)
Ací teniu alguns dels vídeos de les exposicions. Els/les protagonistes de les exposicions, contesteu la pregunta que us faig. Bon cap de setmana!
Exposicions individuals
Alfonso Garcia: els videojocs
Antoni Montoya: la cuina
Jesús Alfonso: les TIC (I, II i III)
Alba Laforge: les begudes
1) Una vegada que he fet l’exposició, m’he adonat que… [explica com t’has sentit en el moment de fer-la i en acabar-la, si te n’has sentit satisfet, si penses que hauries de millorar algun aspecte…]
2) He aprés alguna cosa en relació amb…? Explica-ho detingudament (metodologia de recerca; metodologia d’exposició: domini de les noves tecnologies, parlar en públic, organització d’una exposició, etc.; habilitats orals relacionades amb l’organització del discurs, competència oral normativa, espontaneïtat i fluïdesa…; lèxic concret; no he aprés res, etc.)
Ací teniu alguns dels vídeos de les exposicions. Els/les protagonistes de les exposicions, contesteu la pregunta que us faig. Bon cap de setmana!
Exposicions grupals
Cristina Pérez: COR
Empar Sanz i Jordi Sepulcre: COC
Jesús Alfonso i Mario Alberola: Xarxa Un Entre Tants (I, II, III)
1) Una vegada que he fet l’exposició, m’he adonat que… [explica com t’has sentit en el moment de fer-la i en acabar-la, si te n’has sentit satisfet, si penses que hauries de millorar algun aspecte…]
2) He aprés alguna cosa en relació amb…? Explica-ho detingudament (metodologia de recerca; metodologia d’exposició: domini de les noves tecnologies, parlar en públic, organització d’una exposició, etc.; habilitats orals relacionades amb l’organització del discurs, competència oral normativa, espontaneïtat i fluïdesa…; lèxic concret; no he aprés res, etc.)
Ací teniu alguns dels vídeos de les exposicions. Us penjaré els fitxers de cada exposició i les avaluacions dilluns. Els/les protagonistes de les exposicions, contesteu la pregunta que us faig. Bon cap de setmana!
Exposicions en grup
Leonor Yàñez i Elena Verdu: Sanchis Guarner (I i II)
Andrea Tarí i Marta Soriano: Enric Valor (I i II)
Emili Rueda i David Sánchez: CORPUS ORAL DIALECTAL (COD)
Exposicions individuals
Pau Beltran: El futbol
Adrià Jerez: Els jocs populars (I, II, III)
Andrea Ivars: La roba i els complements
Teodora Luiza Bulc: Les llengües romàniques
Fran Cabrera: La música (I i II)
Roser Durà: La religió
Jose Luís Esteve: Els viatges (és poca estona, es va tallar la cinta 🙁
Sergi Belda: Les malalties
Mario Alberola: La casa
1) Una vegada que he fet l’exposició, m’he adonat que… [explica com t’has sentit en el moment de fer-la i en acabar-la, si te n’has sentit satisfet, si penses que hauries de millorar algun aspecte…]
2) He aprés alguna cosa en relació amb…? Explica-ho detingudament (metodologia de recerca; metodologia d’exposició: domini de les noves tecnologies, parlar en públic, organització d’una exposició, etc.; habilitats orals relacionades amb l’organització del discurs, competència oral normativa, espontaneïtat i fluïdesa…; lèxic concret; no he aprés res, etc.)
Us penge ací un vídeo d’exemple sobre com és menys o menys la primera entrevista de tàndems (hi pot haver variacions, depenent de la creativitat de la parella):
Exemple d’activitat de vocabulari
… de segur que aquest reportatge us agrada… fet per les alumnes que van venir a parlar-vos l’altre dia del Casal Popular Tio Cuc…
Llegiu aquest text i contesteu les preguntes:
«Tanmateix la viabilitat i les possibilitats d’èxit de les solucions catalanes proposades no són sempre segures. D’una banda, hi ha les dificultats associades a qualsevol creació neològica, com ara la novetat, la manca d’ús o la distància formal respecte del terme conegut. De l’altra, les dificultats derivades de la idiosincràsia de l’àmbit, en què els termes són majoritàriament manllevats, la neologia terminològica està mediatitzada per l’anglès i en què es tendeix a la creació de termes vistosos, espectaculars, “amb ganxo” i sovint efímers.
Per exemple, entre els neologismes d’implantació relativament senzilla podem citar el cas de pàgina inicial, per a l’anglès home page, però hi ha casos més controvertits en què les alternatives catalanes pretenen de substituir anglicismes molt estesos i de difícil suplantació. Un exemple és finger, en què la proposta catalana normalitzada, buscausuaris, ha topat amb dificultats serioses d’acceptació, especialment pel caràcter sintètic del manlleu, la manca de termes catalans alternatius de creació espontània (tant en català com en les altres llengües romàniques i, per tant, la manca també de models de creació en què emmirallar-se) o el fet que coincideix amb el nom de l’ordre que s’escriu per executar el programa.» La terminologia de la societat de la informació. Gemma Mas i Fossas, TERMCAT, Centre de Terminologia, gemma@termcat.es, http://www.termcat.es/)
a) Quin és el tema?
b) Què és el TERMCAT?
c) En quina fase del procés de normativització i normalització lingüística es troba la faena que desenvolupa el TERMCAT?