El Pati de la Ciència 2016

Experiències científiques per als xiquets de l’Escola d’Estiu de la Universitat d’Alacant

El Pati de la Ciència és un projecte de divulgació científica per a xiquets i joves, promogut per la Universitat d’Alacant, que té com a objectiu apropar la ciència a la societat amb una metodologia innovadora, participativa i, també, divertida. D’aquesta forma, el contacte amb la ciència resulta gratificant perquè es produeix mitjançant experiències que combinen l’entreteniment amb el rigor científic, per tal de mostrar que es pot aprendre passant-s’ho d’allò més bé.

Prestigiosos divulgadors posaran en escena espectacles científics de física, química i matemàtiques que, a més d’entretindre, també estimulen la curiositat dels més menuts per la ciència. Al repositori de la Universitat d’Alacant podreu trobar els espectacles dels anys anteriors, així com els d’enguany quan estiguen editats.

En els tallers científics Jocs de Ciència els xiquets faran els seus propis experiments amb materials casolans, per tal de mostrar-los que la ciència no és una activitat allunyada de les activitats quotidianes.

Enguany la samarreta científica està dedicada al botànic austríac Gregor J. Mendel (1822-1884), qui va descobrir, mitjançant els seus treballs amb pèsols, les lleis de l’herència biològica. Encara que les seues investigacions no van ser reconegudes inicialment, el seu treball constitueix el punt de partida de la genètica moderna.

Com sempre, repartirem un joguet científic per a accentuar el caràcter lúdic d’aquest projecte.

Un any més, amb El Pati de la Ciència volem fomentar l’interès i la curiositat dels xiquets per la ciència d’una manera divertida i amena, per tal que valoren la influència de la ciència en el món actual.

Coordinadora: Isabel Abril, Departament de Física Aplicada, Universitat d’Alacant

Assessor: Rafael Garcia Molina, Departament de Física, Universitat de Múrcia

pati-2016

pati-2-2016

This entry was posted in Divulgación, Jornadas, Noticias, Universidad and tagged , , , . Bookmark the permalink.