II Circular y programa definitiu

Segunda Circular cast

Segona Circular val

TROBADA 2017

UNIVERSITAT D’ALACANT – CÀTEDRA INTERUNIVERSITÀRIA DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA DE LA COMUNITAT VALENCIANA

“I Trobada d’Investigadors de les universitats i representants dels ajuntaments, grups, entitats i associacions cíviques memorialístiques valencianes”

25, 26 I 27 DE MAIG DE 2017

Lloc: Museu de la Universitat d’Alacant (Saló Polivalent), Campus de Sant Vicent del Raspeig, Universitat d’Alacant

Organitza: CÀTEDRA INTERUNIVERSITÀRIA DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA DE LA COMUNITAT VALENCIANA (Universitat de València, Universitat d’Alacant, Universitat Jaume I de Castelló i Conselleria de Justícia de la Generalitat Valenciana)

Col·labora: Grup de recerca d’Espanya Contemporània (UA), Grup de recerca Memòria, Identitat i Ficcions (UA), Museu de la Universitat d’Alacant, Facultat de Filosofia i Lletres (UA), Grup d’Estudis d’Història Local i Fons Orals de Castelló (UJI), Aula d’Història i Memòria Democràtica (UV) i Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

La Càtedra Interuniversitària de Memòria Democràtica de la Comunitat Valenciana organitza la primera trobada entre els membres de la Càtedra, els investigadors de les universitats i els representants dels ajuntaments, mancomunitats de municipis, grups i associacions cíviques memorialístiques valencianes a partir de dues jornades de treball on es presentarà la mateixa càtedra i s’abordarà una posada en comú dels temes de memòria històrica i democràtica de la Generalitat, les comarques i els municipis valencians treballats pels investigadors, les universitats, les mancomunitats, els ajuntaments i els grups, entitats i associacions cíviques participants des dels àmbits respectius d’actuació.

La Càtedra Interuniversitària de Memòria Democràtica de la Comunitat Valenciana inicia així el seu compromís per impulsar un seguit de trobades i intercanvis d’experiències, entre acadèmics, estudiants universitaris, gestors, docents i activistes de la memòria. L’objectiu de les primeres jornades és analitzar i debatre sobre les activitats realitzades fins ara, informar sobre les propostes de recerca existents i reflexionar sobre tot allò que resta per fer, així com les necessitats de cada col·lectiu implicat.

Aquesta iniciativa, oberta no solament als ponents sinó també als comunicants convidats i als participants en els tallers previstos i al públic en general, és la carta de presentació de la càtedra, fruit d’una estreta col·laboració entre la Generalitat Valenciana i les tres universitats valencianes implicades: la Universitat de València, la Universitat d’Alacant i la Universitat Jaume I de Castelló.

L’entrada a les activitats de la trobada és lliure i limitada a l’aforament del local. No és requisit imprescindible realitzar la inscripció telemàtica, encara que es recomana per a la previsió de l’expedició de certificats d’assistència. Els certificats seran enviats per correu a l’adreça postal indicada en la inscripció en un termini màxim de 6 mesos.

Correu electrònic: trobada.memoria@ua.es