Home » General » Visca Catalunya lliure (de caspa)

Visca Catalunya lliure (de caspa)

11_setembre_2013Fa 299 anys, després d’una resistència heroica, sostinguda en gran part pels regiments valencians de Sant Vicent Ferrer i la Mare de Déu dels Desemparats, Barcelona era ocupada per les tropes de Felip V. Conten les cròniques que l’endemà, malgrat la desfeta, els menestrals de la ciutat van tornar a la faena i els botiguers van obrir. És fàcil convertir una gesta bèl·lica en motiu de festa nacional; anar al treball, muntar la parada té menys èpica. Passats tres segles, els catalans estan tan orgullosos d’haver lluitat a mort per les seues llibertats col·lectives com d’haver continuat fent vida en haver-les perdut.

Fa dos nits, escoltava les opinions de la cadena líder de la radiodifusió espanyola. Els tertulians lamentaven la no-elecció de Madrid per a acollir els jocs olímpics de 2020. Un d’ells retreia als aspirants el recurs a la diversió i el bon menjar, es dolia del tòpic, reclamava que Espanya és més que això. Un altre va aprofitar l’argument per a canviar de tema i embastar el COI amb la diada. Comentava Fernando Vallespín que dissabte es va quedar fent zàping i va trobar en TVE l’emissió d’una pel·lícula espanyola del 2006: Desde que amanece apetece. El títol i la trama de l’obra degueren colpir profundament el catedràtic madrileny perquè va afirmar el següent:

“Si yo fuera catalán, sería independentista […] Hay una parte que seguimos asociando a lo racial, a lo nuestro, que tiene mucha caspa, que es muy cutre […] El proyecto independentista catalán claramente es expresión de la necesidad de… un poco la percepción de que hay un barco que se hunde y de que nosotros tenemos un bote aparte y si lo separamos nos podemos salvar”

Eixa és la qüestió. No crec que Mas o Junqueras pogueren explicar-ho millor. Hi ha la possibilitat de salvar-se d’un naufragi i, a més, el desig d’espolsar-se una caspa aliena. La caspa de la honra sin barcos, dels 300 metres quadrats de bandera, “Lo siento mucho. Me he equivocado y no volverá a ocurrir”“¡Viva Honduras!”, “…de follar no te libras”, la cabra de la Legió, ¡Gibraltar español!, Cachuli, “Luis, sé fuerte”, el quilòmetre zero, el Toro de la Vega, háblame en cristiano

Per tot allò de fa més de tres-cents anys i tot això d’ara, a molts no ens fa falta ser catalans per a ser independentistes. Feliç diada, germans.

fem_ho_possible

5 Comments

1. Independents, de qui? De EUA? De la prima de risc? Del cas de les ITV? Del cas Pallerols?
    Què té més caspa, les corregudes de bous o els bous al carrer?
    Gibraltar espanyol o els Països Catalans?

Serà que tots els problemes de Catalunya es resoldran amb la independència? Hi haurà més treball? L’aire serà més net? Els polítics més honrats?

Vinga, Jordi, per favor i per favor, que fort i que fort!

2. Tots els problemes, no. Però molts sí. I potser sí que tinguen més treball, mira per on. Però amb polítics poc honrats, paga la pena tindre només els de casa. Els altres que s’aguanten els seus. I els seus reis i princeses i infantetes i capellanots i banquers i Cristianoronaldos, si m’apures!
    Jo soporte la meua caspa, però la dels altres em fa molt de fàstic!! Independència també pel País Valencià, ja! D’Espanya, òbviament; la ITV si vol que es quede…

3. Si es mantenen depenents d’Espanya ¿se solucionaran els problemes que apuntes, Lola? ¿N’estàs segura?
    ¿Quin problema hi ha en què decideixen per ells mateixos?
    Les parelles se separen si un dels membres ho considera oportú. I potser algun d’ells ho passe mal, però si és una decissió lliure caldria respectar-la, ¿o no? [i aclarir en segona instància els problemes que se’n derivaren, clar]. I els fills majors d’edat tenen dret a emancipar-se, ¿o no? I potser no l’encerten en la seua vida. Però ¿no és la llibertat, el dret a decidir, molt millor, com a model, que no el patriarcat, o l’opressió contra la lliure voluntat expressada adequadament?
    ¿A què ve eixa por a la llibertat dels altres per a què facen el que creguen amb la seua vida?
    No entenc la por a la llibertat, no l’entenc.

4. Jordi
    per què no fas alguna entrada dedicada als regiments valencians que van defensar Barcelona, tal i com apuntes en la mateixa entrada?

5. Comencem per apoiar les empreses catalanes… jo soc transportista, així doncs sempre que puc poso benzina a Petrocat!!!!! Que els diners que ens gastem es quedin aqui… I a més podem estalviar amb benzina més barata a Petrocat Directe:

E.S. ST QUIRZE DEL VALLÉS (LES FONTS), Crta. BP-1503, KM. 20,270
    St. Quirze del Vallès

E.S. SANT JOAN DE VILATORRADA, Crta. BV-4511, P.Q.
    9,2
    St. Martí de Torruella

E.S. BARICENTRO

C/ Baricentro, 510 – Sector Baricentro