Home » General » M’han tancat el Café de la República

M’han tancat el Café de la República

CatalunyaRadioNo sóc client de tots els dies, potser dos o tres per setmana. M’agrada anar al Café després de treballar. Darrere de la barra està Barril, el xic que porta el local. Joan ha aconseguit crear un ambient agradable, reconfortant, té bon tema de conversa, et fa riure, somriure, pensar. El Café és un espai guaridor, sempre n’ixes millor que has entrat.

Hui deu haver-se invertit la línia del temps perquè m’ha semblat viure una època que no he conegut. Esta mateixa nit, quan he arribat al Café, m’esperaven a la porta dos agents de la Brigada, tres llepaciris, dos espietes i un jefe de centuria. En vore’m s’han alegrat perquè s’alegren de fotre’m i un dels de la Brigada m’ha dit: “Esto está cerrao pa ti. Si quieres tomar algo, vete a La Linterna. Venga, rapidito y circulando”.

Ja poden estar contents, m’han fotut bé. Per manament ministerial, m’han tancat el Café de la República i tota Catalunya Ràdio. Els del Café no som gent de got i navaixa, per això vull demanar disculpes pel to groller que ara utilitzaré. La puta mare franquista que els ha parit a tots pot estar ben orgullosa d’ells. Ella va haver d’empassar-se que el personal escoltara de nit La Pirenaica; a estos, la democràcia els ha servit per a prohibir unes emissions que escoltàvem quatre gats.

Sí, no s’ha sondejat mai quanta gent seguim Catalunya Ràdio al País Valencià, però no devem ser més d’uns pocs milers. Ara bé, estic segur de dos coses al sud i nord de la Sénia. La primera és que ací en som moltíssims més que els vots que creuen haver guanyat amb esta extorsió. La segona és que hui, a Catalunya, hi ha més independentistes.

Així les coses… Visca Catalunya Ràdio! Visca Catalunya lliure!

10 Comments

1. Jordi acabava de publicar, fa uns minuts i he de córrer, aquest comentari al meu mur de Facebook. Després, en veure el meu correu electrònic, he obert el teu blog; sempre s’hi aprèn alguna cosa. Em limite, doncs, a enganxar el que deia. I t’he de dir que del Sénia fins a 2 km. al sud del Segura; al centre de Guardamar. Deia així:

“Bon dia a tothom! Són les 6.45 del matí. Cada dia feiner, des de fa 7 anys, he de conduir d’Elx a Guardamar. Sóm 23 km. i 45 minuts entre tràfics i foscors rurals. I CATALUNYA RÀDIO m’acompanyava com m’acompanyava sovint RÀDIO NOU RÀDIO a la tornada, ja de vesprada. Gràcies que tinc, també, una emissora de llengua anglesa que m’informa, directament des de Londres i per als residents britànics del sud del País Valencià, del que passa al món. Fins que torne la meua llengua catalana passaré a la llengua anglesa radiofònica. És un gran privilegi que tinc -em vaig criar a Occitània i Austràlia de pares d’Elx i sóc llicenciat en traducció i interpretació anglesa (amb francès). Ara, no en tenen de vergonya, no en tenen gens ni goteta! ENTRE TOTS HO FAREM TOT! SOM UN MATEIX POBLE!”

2. Benvolgut Jordi, aquesta vegada has reblat el clau. Sobre tot en la frase “La puta mare franquista que els ha parit a tots pot estar ben orgullosa d’ells”. I com digué un altre: “ladran, luego cabalgamos”. Doncs, bé, ara és qüestió d’espavilar-se, demà posaré com escoltar TV3 i CatRàdio en la tablet amb Wifi. I per cert, ara ja sé a qui votar a les europees, ja t’ho pots imaginar, sllà on més mal els hi fa. AURRERA!

3. Jo sentia tots els dies El matí de Catalunya Ràdio quan venia a treballar. És una vergonya.
    Quan van tancar RTVV vaig pensar que no tardaríem molt en deixar-me un altre canal al cotxe en silenci… i ha sigut exactament el que ha passat.
    Quina serà la propera?

4. Jordi,

Ens han fotut i ben fotuts. Aquells que treballem “de nit”, la tornada a casa sense Joan Barril no serà el mateix.

Colla de…

Combregue amb totes i cadascuna de les teues paraules.

5. Eeeeiiiii!!! Em sap molt greu!!!! N’estic segur que algun dia cauran aquets fills de puta,fatxes de merda.Ja saps que jo encara tinc clau del bar.Quan vulguis pots vindre. Una abraçada i VISCA!!!

6. He tardat 20 minuts a poder escriure alguna ratlla sobre este tema. L’únic que em sortia eren improperis, insults i altres blasfèmies. Açò que ens passa es dur i molt trist, però com deia un dirigent d’una organització d’alliberament nacional, que no puc dir perquè es il·legal, “no hi ha poble al mon que aconseguixca la seua llibertat sense dolor i patiment….”
    Este es el nostre dolor i patiment.
    Visca el País Valencia.

7. País de merda, PP de merda. Anys i anys de aner-me’n al llit i despertar-me amb el Bassas, Fuentes, Terribas i un llarg etc de grans professionals en la nostra llengua se’n van per la tassa del vàter perquè aquesta colla de malparits així ho ha decidit.