El fonament biològic de la violència

En un apunt anterior vàrem esmentar el concepte psicoanalític de destrudo.  Doncs bé, darrerament el segon canal de la televisió espanyola ha reposat el programa 28 de Redes, titulat “Nuestro instinto asesino”, en el qual Eduard Punset entrevista el psicòleg evolutiu David Buss, de la Universitat de Texas, que dóna un enfocament nou i molt interessant al fonament biològic de la violència.

[kml_flashembed movie="http://blip.tv/play/%2B3L%2B%2ByYC" width="480" height="390" wmode="transparent" /]

Si voleu us podeu descarregar el text de l’entrevista (en espanyol).

Tags:

One response to “El fonament biològic de la violència”

1. Un documental molt interessant, Jep.
    M’ha fet reflexionar allò de que els videojocs o la violència televisiva no necessàriament són catalitzadors de l’instint assassí sinó que, precisament al contrari, el neutralitzen perquè ajuden a alliberar-lo en contextos controlats.
    Ara que aquí al Principat es debat la prohibició de les curses de braus, em pregunto si aquest espectacle ha fet mai (o fa encara) aquesta mateixa funció d’inhibidor de la violència social.