Visio 2010 i Visio 2002

Tal i com s’indicava en l’entrada “Integración de los DFD de Visio 2002 en el Visio 2007“, algunes assignatures usen Diagrames de Flux de Dades (DFD), les eines dels quals i moltes de les seues utilitats van desaparèixer a partir del Visio 2002.

Alguns laboratoris de l’Escola Politècnica Superior (EPS) ja tenen instal·lat l’Office 2010 i el curs que ve s’actualitzaran tots els altres. Pel que sembla,  Microsoft ha tret el Visio i el Project fora de la suite de l’Office Professional 2010 i ara apareixen com a aplicacions separades, la qual cosa vol dir que ja no entren dins de la llicència Campus de la universitat; per tant en els laboratoris s’instal·larà la versió 2007 d’aquests dos programes. No obstant això, els alumnes de la EPS poden descarregar-se el Visio 2010 de la pàgina del MSDN Academic Alliance.

El present article serveix tant per al Visio 2007 com per al 2010.

Amb el Visio 2010, igual que passava amb el 2007, ens tornem a trobar amb el problema d’integrar els DFD del Visio 2002. La solució que es va donar per a l’Office 2007 ja no serveix per al 2010, per la qual cosa optarem per una altra solució: instal·lar juntes les dues versions de Visio.

El problema que es presenta en instal·lar el Visio 2002 junt amb el 2010 és que cada vegada que s’arranca una versió i després l’altra, apareixen unes molestes finestres de configuració. Açò es deu al fet que cada vegada Visio s’ha de tornar a registrar en el registre de Windows. Anem a tractar de minimitzar aquest problema fent que les finestres que apareguen siguen les menys possibles i que ambós programes funcionen bé.

Microsoft aconsella que si es desitja instal·lar i utilitzar més d’una versió de Visio en el mateix equip, s’instal·le primer la versió més antiga. Li fem cas a Microsoft i instal·lem primer la versió 2002 en la nostra màquina. L’única cosa que farem després serà canviar l’enllaç al Visio 2002.

El següent pas serà instal·lar el Visio 2007 o el 2010, i ací és on haurem de parar esment:

• Primer cal triar la instal·lació personalitzada. Premem el botó Personalitzar.
  • Açò ens permetrà seleccionar l’opció Mantenir totes les versions anteriores, perquè no es lleve la versió 2002.
Instalación de Visio 2010

Feu clic en el botó “Personalizar”

Instalación de Visio 2010

Triar l’opció “Mantener todas las versiones anteriores

Una vegada instal·lats els dos programes crearem un nou accés directe al Visio 2002 que registre manualment el producte per a no rebre els missatges d’error cada vegada que s’inicie (l’enllaç original el podem esborrar), farem el següent:

• Eixim del Visio.
  • Creem un nou accés directe. Nosaltres l’hem posat en C:\Documents and Settings\All Users\Menú Inicio\Programas\Microsoft Office\ perquè es quede al costat de les icones del 2010.
  • La destinació serà l’executable del Visio 2002, que es troba en  C:\Archivos de programa\Microsoft Office\Visio10\Visio.exe
  • A aquesta ruta haurem d’afegir-li el paràmetre /r, que s’encarrega de registrar el programa. La destinació quedarà d’aquesta forma:
 "C:\Archivos de programa\Microsoft Office\Visio10\Visio.exe" /r

En els programes del menú Inicia ens quedarà alguna cosa semblant al següent:

Menú Office 2010L’única diferència ara, és que en obrir el Visio 2002 es mostrarà una pàgina en blanc, en comptes de la pantalla per a triar un tipus de dibuirx que es mostrava abans, però es pot accedir a aqueixa opció des del menú, seleccionant:

Arxiu → Nou → Triar un tipus de dibuix...

Apareixerà la mateixa pantalla que es mostrava des de l’accés directe antic.