Home » 4.- Materials Audio-visuals Complementaris

4.- Materials Audio-visuals Complementaris

A continuació podeu accedir a diferents documentals del programa televisiu REDES que tracten directament temes relacionats amb la psicologia de l’educació. Aquestos materials poden aportar-nos informació valuosa per a completar els nostres treballs pràctics.

Crear hoy Escuelas para el mañana: Escuchar, aprender y acompañar.

Qualsevol sistema educatiu desenvolupa un treball social. Les escoles han de donar respostes a les necessitats de les col·lectivitats humanes a els que estan ubicades. Sense cap dubte podem afirmar que la nostra societat ha canviat moltíssim en poc de temps i això exigís una adaptació del sistema educatiu i del treball del treball que fan els docents, orientat a les noves necessitats del nostre entorn, del nostres alumnes i del context laboral on han d’integrar-se. En aquest capítol de REDES, Richard Gerber presenta algunes de les claus per a fer-ho.

https://www.youtube.com/watch?v=wRmZAgBM32M

La Revolución Educativa

Els canvis socials conduixen al sistema educatiu a la necessitat d’adaptar-se. Rober Roeser debat amb Eduard Punset a prop de les evidencies que mostren, que els docents de hui en dia han d’educar als seus alumnes en competències emocionals bàsiques, per a formar-los íntegrament. Per tant, primer s’ha de plantejar si la formació del nostres docents es suficient com per a treballar les emocions i la intel·ligència emocional. Sinó fora el cas, es ha considerar com a prioritari la formació dels professionals de la docència en habilitats per a regular les emocions i habilitats per a interactuar amb els altres.

Educar para fabricar ciudadanos

Distintes eminències de la cultura mundial, encapçalats pel Dalai Lama, debaten a un congrés a Washington, a prop de la importància de la educació per a modelar les actuals societats i el seu futur. I quins canvis son necessaris fomentar als nostres sistemes educatius, per a que estos donen respostes a les necessitats de les societats del coneiximent per les que es caracteritza el Segle XXI.

Los siete pecados de la memoria

La memòria no es un record exacte dels successos que hem viscut i Daniel Schacter ens mostra en este capítol de REDES com, intencionadament, la memòria esbiaixa els nostres records per a que tinguen una millor connexió entre ells.

No me molestes, mamá, estoy estudiando

Al següent document gràfic es debat amb Marc Prensky, a prop de com les noves tecnologies poden ajudar-nos estimular el desenvolupament de determinats aspectes cognitius del nostre alumnat.

Los 12 pilares de la inteligencia

La intel·ligència d’un individu pot destacar a partir de diferents aptituds cognitives, Adrian Owen professor de la Universitat de Cambridge considera que estes aptituds cognitives poden arribar fins a dotze. A partir d’una prova que qualsevol pot fer a través d’Internet, Owen vol arreplegar dades d’una mostra tant ampla de població com per a poder fer una definició més correcta del que hui considerem ser intel·ligent.

El sistema educativo es anacrónico

En els últims 50 anys les esferes econòmica, cultural i personal han donat un tomb al món sencer. I no obstant això, els sistemes educatius no han mogut un àpex els seus programes i els seus objectius. Per què s’avorrixen els xiquets i xiquetes a l’escola? Per què arriben al món adult sense tindre idea dels seus propis talents i capacitats? El líder en educació i creativitat Ken Robinson demana als implicats als sistemes educatius el demolir una educació nascuda per a i per les societats industrials. La societat de la informació actual necessita jóvens creatius i motivats.

¿Crisis educativa?

El sistema educatiu encara presenta una estructura pròpia que respon a les necessitats educatives d’una era analògica. Una era analògica on la informació es trobava als llibres i els llibres els posseïen les biblioteques. Ara mateix, qualsevol ciutadà te una biblioteca que conté un volum d’informació il·limitada només amb una connexió a Internet. El món a sofrit uns canvis més que evidents, però al mateix temps el sistema educatiu quasi no ha modificat la seua estructura. Les estratègies educatives son les mateixes que fa 50 anys, en canvi la societat i els nostres alumnes son ben diferents. Al següent documental podem gaudir del debat entre Eduard Punset i Roger Schank a prop de quin es el camí que deuria seguir l’educació per a donar resposta a les necessitats intel·lectuals dels alumnes del Segle XXI.

Pel·lícula Completa – El pequeño salvaje de Truffaut

Un altre cas clàssic als estudis de psicologia, tant o més conegut que el de Genie, va ser el del xiquet salvatge de l’Aveyron. El descobriment d’este jove i la intervenció psicopedagògica que va dur a terme Jean Itard es va fer tant d’eco en la societat del moment, que fins i tot Francois Truffaut va decidir immortalitzar-ho en una de les seues pel·lícules. En aquest llargmetratge podem vore com un individu que no s’ha desenvolupat en una societat humana, presenta grans carències a nivell d’habilitats socials i capacitats cognitives que amb moltes dificultats Itard intenta esmenar.

[kml_flashembed movie="http://www.megavideo.com/v/5EOR1U3U4822ac787640c21d624792ff4c83ee7d"><param name="allowFullScreen" value="true"" width="475" height="425" wmode="transparent" /]

Pel·lícula Completa – El señor de las moscas.

Esta pel·lícula es un bon exemple de com els individus en el proces de socialització s’influïxen, quina es la importància de ser acceptat per el grup i com a voltes pot conduir-nos a prendre decisions o dur a terme accions que mai habriem imaginat, com la veu d’un lider pot negar el nostre raciocini. El Señor de las Moscas servix d’exemple per a entendre com el context social al que ens desenvolupen pot marcar la nostra personalitat i determinar el com actuem davant d’els altres.

[kml_flashembed movie="http://www.megavideo.com/v/0J1FPSG28821d071c588df2699471c1c367527c7"><param name="allowFullScreen" value="true"" width="475" height="425" wmode="transparent" /]


Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *