Mentre esperem el Discòbol

En època de crisi bé está que es mantinguen les poques propostes culturals programades per entitats públiques i privades relacionades amb la cultura antiga.

Em faig eco ací d’un parell d’events interessants que podem seguir els alacantins aquestos dies d’hivern:

• En el MARQ s’inaugura el dia 25 l’exposició ARTIFEX sobre enginyeria romana en la península ibèrica. Si per alguna cosa es caracteriza la cultura romana és pel seu caràcter pràctic. Açò es manifesta clarament en l’arquitectura. L’exposició pretén acostar al públic el ric patrimoni arquitectònic romà del nostre territori, mostrant els coneixements que tenien els romans en camps diversos de la tecnologia, sobre tot en matèria d’ingenieria civil. Fins al 15 de Febrer.
  • Demà dimecres, els que esteu pel Campus teniu ocasió de seguir el I Seminari sobre la Biblioteca d’Herculà. El programa és el següent:

11.00-11-30: “Ideas de Filodemo sobre el juicio estético; εὐφωνία y ἁρμονία”. A càrreg de la nostra compaña d’Àrea M. Paz López Martínez. LLoc: Seminari de grec.

11.30-12: “Epicúreos, escépticos y cínicos. La rivalidd entre escuelas a la luz de los PHerc. 155 y 339,” a càrreg del company Andrés M. Sabater Beltrá. Lloc: Seminari de grec.

12.30-13.30: “La comunidad epicúrea como utopía de comunicación filosófica”, pronuncida per D. Javier Campos Daroca, Professor de Filologia Grega de la Universitat d’ Almería. Lloc: Aula Magna de la nostra Facultad.

• En col·laboració amb el Museu Arqueològic Nacional l’ Obra Social de la CAM d’ Alacant va obrir al públic el passat 2 d’octubre l’exposició Rostros de Roma. S’exposen 19 retrats dels personatges més importants de l’època imperial, juntament amb sarcòfags i estel·les funeràries. Lloc: Sala de Exposiciones CAM de Alicante. Avda. Ramón y Cajal 5. Permaneixerá oberta fins al 6 de Gener. (El dimecres a les 18.00 el comisari de l’exposició B. Ruiz-Nicoli farà una visita guiada). Paral·lelament la Delegació alacantina de la SEEC organitza al mateix lloc un cicle de conferències sobre el retrat romà en l’art i la literatura:

“Modas y modelos en la retratística romana”, per Bruno Ruiz Nícoli. 19 de novembre, a les 20.00
“La escultura y el retrato romano”
, a càrreg de Miguel Ángel Elvira Barba. 18 de decembre, a les 20.00

Aneu doncs fent boca abans de que ens arribe al MARQ el Discòbol de Mirò!