Categories
Denuncia Pública Derechos humanos Discriminación Noticias sobre la LEPrA Vida Independiente

La Generalitat Valenciana continúa ninguneando a las personas con diversidad funcional.

Dependència

El PP pretén baixar la

taxa que grava el

bingo però és incapaç

de agilitzar les ajudes

a la dependència.

publicat el divendres 24 d’octubre de 2008

El diputat autonòmic d’EUPV, Lluís Torró, ha criticat durament l’escala de prioritats del govern del PP “qui no es capaç de posar en primer lloc qüestions vitals com és el tràmit de les ajudes per la llei de dependència, però sí té tota la intenció de baixar les taxes de jocs com el bingo. Els 9’8 milions d’euros que costaria aquesta mesura, segons apareix en la Llei d’Acompanyament dels pressupostos per al 2009, deurien de destinar-se a l’agilització de les ajudes per la dependència”.

Torró ha lamentat la resposta que sobre la llei de dependència li va oferir ahir en el plenari de les Corts Valencianes el conseller Juan Cotino. “És indignant escoltar-lo dir que la mesura d’incorporar en la normativa el silenci administratiu negatiu no ha tingut efectes, és lamentable escoltar-lo donar unes xifres de persones que esperen les ajudes que res tenen a veure amb les xifres que ofereix el Ministeri. I és més que lamentable vore a aquest govern incapaç de destinar els diners que destinen a la rebaixa de qüestions com el joc del bingo, a prioritats com la llei de dependència”.

Per a Esquerra Unida, el PP “intenta ocultar la situació de la llei de dependència al País Valencià de manera reiterativa. Vol amagar els casos nombrosos, la recuperació d’un silenci administratiu negatiu que deixa als usuaris de les ajudes en una situació d’absolut abandonament i indefensió, i per damunt de tot, vol amagar la seua responsabilitat, posant-se una vegada més la disfressa de víctima de cara al govern central”, critica Torró.

Si necesitáis traducir al castellano pulsar aquí.