El dolç, vulgar e gentil stil de Roís de Corella

MARTOS,Josep Lluís. El dolç, vulgar e gentil stil de Roís de Corella: la prosa d’art. Les proses mitològiques de Roís de Corella. Primera edició. Barcelona: Institut interuniversitari de filologia valencia i de publicacions de l’Albaida de Montserrat, 2001,pp.36-71. ISBN: 84-8415-279-0

El text comença amb l’anàlisi de la prosa corellana, és a dir el terme de valenciana prosa. El model de prosa que tenia Corella encontra influències en la prosa vulgar de Bocaccio.

En el text també es descriu l’utilització d’un estil de prosa molt llatinitzat. Però Corella partix del text llatí per a formar una nova composició, un estil escrit en llengua vulgar, la valenciana prosa. Amb la lectura de la prosa de Corella s’hi destaquen diverses característiques estilístiques, així com la presència d’epítets, expressions emprades en traduccions medievals, ús reiterat de les formes no personals dels verbs i l’estil artizat.

Per últim, he de destacar que l’ambientacióes caracteritza per descripcions cronològiques mítiques, unes descripcions erigides en procesos metafòrics.

Tags:

L’adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *