Llibre del Consolat del Mar

Blog
  • rss
  • Inicio
  • Presentación

Conseqüències del llibre

Jordi Albero Mañogil | 26 enero, 2013

 

L’expansió i supremacia del comerç català medieval , amb els Consolats de Mar arreu d’Europa, té com a conseqüència que el dret marítim català transcendeixi les fronteres polítiques a tota la Mediterrània i el llevant de l’Atlàntic. El codi jurídic elaborat sobre les bases dels costums marítims deBarcelona, fou compilat entre els anys 1260 i 1270, i aconseguí la seva redacció definitiva l’any 1350. Amb l’arribada de la impremta, a València, el1484, se’n féu la primera edició. Escrit originàriament en català, el Llibre del Consolat de Mar fou traduït a l’italià, el francès, l’anglès, el castellà i a d’altres llengües perquè durant segles fou la base de la legislació mercantil de molts països europeus, fins i tot en temps moderns. Amb els decrets deNova Planta (1707-1716), foren suprimits tots els Consolats de Mar dels Països Catalans, excepte els de Mallorca i de Barcelona, l’últim dels quals, tanmateix, no arribà a actuar normalment per la ingerència borbònica de les lleis pròpies, contra la pròpia previsió que el llibre fa al Capítol 13.

 

El Llibre del Consolat de Mar estigué vigent a Barcelona fins el 1829, quan fou substituït pel codi de comerç espanyol, inspirat en la legislació francesa.

 

El Llibre del Consolat de Mar cal considerar-lo, doncs, com una de les aportacions catalanes a la civilització occidental i, fins i tot, del Dret internacional.

 

 

http://ca.wikipedia.org/wiki/Consolat_de_Mar#Conseq.C3.BC.C3.A8ncies

 

 

 

 

 

Categorias
Sin categoría
Comentarios RSS
Comentarios RSS
Trackback
Trackback

« Estudis sobre el llibre del consolat del mar. El Mediterrani com a impulsor dels Consolats del Mar »

Leave a Reply

Clic para cancelar respuesta.

Categorías

  • Artículos/Artícles
  • Capítulos de libros/Capítols de llibres
  • recursos electronicos/recursos electronics
  • Sin categoría

Blogs

  • Archivos Comunidad Valenciana
  • Arxiu Regne València
  • Biblioteca Alfonso el Magnánimo
  • Cartells de Josep Renau
  • Cavanilles Història València
  • Elecciones Alicante 1977
  • Estatut Comunitat Valenciana
  • Furs de València
  • Libros Privilegios Alicante
  • Premsa Republicana Alacant

Meta

  • Registrarse
  • Acceder
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org
rss Comentarios RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox