Experiències educatives en centres

Diari dels vostres companys de pràctiques

Som David Giménez  i Maria Camús, companys vostres que estàn fent pràctiques a un cole de Sant Vicent, com altres vegades anem a contar-vos sobre el que estem fent. Hem pogut llegir els comentaris que les companyes de Pedagogia han realitzat al blog i estem totalment d’acord en que els projectes poden ser una metodologia molt interessant que potencia el interès dels nostres alumnes i desenvolupa un aprenentatge significatiu que podrà ser utilitzat en altres situacions futures de la seua vida quotidiana.

Però, partint de l’experiència que estem tenint a les pràctiques i els comentaris d’altres companys en la mateixa situació que nosaltres, hem observat una forta presència de mètodes més dirigits com poden ser les fitxes i la lectoescriptura, la qual rep gran importància, sobretot a l’últim any d’Educació Infantil. A més, en moltes ocasions, les mestres es veuen una mica influenciades pels pares/mares dels alumnes, que insisteixen en que el seu fill comence a llegir o  escriure el més aviat possible. Al nostre col·legi es treballa mitjançant unitats didàctiques mensuals o quinzenals (p.ex.: al mes de Febrer es van fer les unitats didàctiques corresponents amb els oficis i la festa de Carnestoltes). Però, també s’utilitzen els projectes com un recurs més. A les nostres aules, a principi de curs es va realitzar un projecte per a escollir la mascota del grup-classe i també s’han realitzat altres projectes relacionats amb les festes o les estacions, com ara “La Castanyera” que es va dur a terme a la tardor.

Actualment s’està fent un projecte de l’àrea de comunicació i representació que té a veure amb Joan Miró. La seua temporalització és anual i es realitza una vesprada a la setmana. La finalitat del projecte és que els alumnes treballen les diferents formes d’expressió plàstica (puntejat, barnís, collage, pintura amb pinzell, escultura, etc.) al mateix temps que coneixen la vida i les obres de l’autor.

Per últim, hem recopilat les obres que s’han realitzat fins ara per a que pugeu observar de que va la cosa i d’ací uns dies penjarem les fotografies de les magnífiques obres d’art que han realitzat els alumnes, així podreu observar la predisposició que mostren els xiquets/es  amb l’expressió plàstica, la qualitat dels seus treballs i la semblança respecte dels originals.