Workshop: The Strait of Gibraltar between Phoenicians and Romans

seminar

Con motivo de la realización de una estancia de investigación en la University of Oxford encuadrada en el Programa “José Castillejo 2015” del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, organizamos un Workshop en la Faculty of Classics (Ioannou Centre) el próximo miércoles 22 de Abril a partir de las 17h sobre las recientes investigaciones arqueológicas sobre el ámbito del Estrecho de Gibraltar. El programa es el siguiente:

Seminar held by The Oxford Centre for Phoenician and Punic Studies (OC2PS = Octopus)

2015 Visiting scholars:
Dr. Ana Mª Niveau de Villedary y Mariñas (Universidad de Cádiz)
Dr. Helena Jiménez Vialás (CNRS, TRACES UMR 5608-Univ. de Toulouse; Univ. Autónoma de Madrid)
Dr. Fernando Prados Martínez (Universidad de Alicante)

17 h. Introduction
Dr. Josephine Quinn

17.05h. Urban settlements, temples and necropoleis. The articulation of Phoenician-Punic Gadir
Ana Mª Niveau de Villedary y Mariñas

17.25h. Carteia and the Bay of Gibraltar. The birth of a city-estate in a colonial context
Helena Jiménez Vialás

17.45h. How to become Roman. The Neopunic necropolis of Baelo Claudia
Fernando Prados Martínez

MBC

18.05h. Discussion

18.30h. Drinks

Lugar: Ioannou Centre For Classical and Byzantine Studies
66 St. Giles Street, Oxford
Día y Hora: Miércoles 22 de Abril, 17 h.

Tags: