El Candidat

Raúl Ruiz Callado fa més de nou anys que està vinculat a la gestió de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat d’Alacant, on ha ocupat la Coordinació de Pràctiques en Empreses i Institucions (2008-2010), el Vicedeganat de Pràctiques Externes (2010-2013) i la direcció del Departament de Sociologia I (2013-fins a l’actualitat). Compromès amb la investigació i la docència, la seua trajectòria en els dos àmbits ha sigut acreditada i valorada positivament per diferents organismes a nivell nacional i internacional. La seua experiència professional transcendeix el camp exclusivament acadèmic ja que ha exercit, prèviament a la seua incorporació com a professor universitari a temps complet, com a tècnic superior en el Centre Europeu d’Empreses i Innovació (CEEI) i en institucions com el Ministeri de Medi Ambient i Recursos Naturals de la República d’El Salvador.

Si vols més informació sobre el candidat pots trobar-la ací.

Equip Decanal

 

Secretari de la Facultat
José Agulló Candela 
Vicedegana d’Estudiants i Ocupabilitat Mª Carmen Tolosa Bailén
Vicedegana de Pràctiques Externes i Relacions amb l’Empresa Mónica Espinosa Blasco
Vicedegà d’Internacionalització i Mobilitat Felipe Ruiz Moreno
Vicedegana de Postgrau i Coordinació d’Estudis Begoña Fuster García
Coordinadora de Qualitat i Responsabilitat Social Rosa Ayela Pastor
Coordinadora de Relacions Institucionals, Innovació Educativa i Polítiques d’Igualtat María Elena Fabregat Cabrera
Vicedegà d’ADE i Dobles Graus Bartolomé Marco Lajara
Vicedegana de Publicitat i Relacions Públiques Natalia Papí Gálvez
Vicedegà de Treball Social Javier Mira Grau
Coordinador Acadèmic d’Economia Julio Carmona Martínez
Coordinador Acadèmic de Sociologia Óscar Santacreu Fernández

José Agulló Candela. Professor titular d’Universitat en l’àrea de Fonaments de l’Anàlisi Econòmica. Doctor en Ciències Econòmiques per la UA. En l’àmbit de la gestió universitària ha sigut vicedegà d’Infraestructures i Recursos (2002-2006) i secretari de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials des del 2006. Així mateix, ha sigut membre electe del Claustre Universitari de la UA des de l’any 2002. Ha impartit docència d’Estadística i Econometria en llicenciatures i graus en Economia i en Administració i Direcció d’Empreses, ha publicat textos docents i participat en xarxes d’investigació docent universitària. Ha publicat capítols de llibres i articles en revistes internacionals sobre estimació robusta i detecció d’atípics en models estadístics i economètrics.

Mª Carmen Tolosa Bailén. Professora titular de la Universitat d’Alacant. Imparteix docència en el grau d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE). Coordinadora del Programa d’Acció Tutorial de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials (2009-2012 i des del 2014). En l’àmbit de la gestió universitària ha sigut Coordinadora d’Alumnat i Innovació Educativa de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials (2010-2012) i Vicedegana d’Alumnat, Innovació Educativa i Mobilitat Nacional des de maig del 2014. Membre del Claustre Universitari des del 2016 i del Patronat de la Fundació General de la Universitat d’Alacant des de l’any 2016.

Mónica Espinosa Blasco. Doctora en Ciències Econòmiques i Empresarials actualment és professora contractada doctora en el Departament d’Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat d’Alacant. Ha participat en nombrosos projectes d’investigació subvencionats per organismes públics i en diferents contractes d’I+D d’una rellevànciaespecial amb empreses i administracions públiques. Ha fet estades d’investigació tant a nivell nacional com internacional. La seua línia d’investigació se centra en l’àmbit de la rellevància valorativa de la divulgació d’informació comptable. Ha presentat ponències en nombrosos congressos nacionals i internacionals (European Accounting Association, EuropeanFinancial Management Association, AccoutingResearchWorkshop, Workshopd’Investigació Empírica en Comptabilitat Financera o Associació Espanyola de Professors Universitaris de Comptabilitat). Ha publicat articles rellevants en revistes nacionals i internacionals, com l’European Accounting Review, Journal of Business Financeand Accounting, Revista Espanyola de Finançament i Comptabilitat o Recerques Econòmiques. A nivell de gestió, l’experiència que té se centra en el vicedeganatde Pràctiques Externes, en primer lloc com a coordinadora acadèmica (2014-2016) i posteriorment com a vicedeganade Pràctiques i Ocupabilitat, des de maig del 2016 fins ara.

Felipe Ruiz Moreno. Professor titular d’universitat en el Departament de Màrqueting de la Universitat d’Alacant, vicedegàde Relacions Internacionals de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat d’Alacant des de setembre del 2016 i recentment nomenat director de la Càtedra Internacional Marjal Healthy. Anteriorment ha ocupat el lloc de coordinador de Relacions Internacionals de la Facultat durant dos anys i mig, i ha desenvolupat tasques de tutor PATEC, tutor PATEC-mobilitat i tutor del Programa Leonardo de pràctiques internacionals.Amb estades d’investigacióaKenanFlagler BS (University of North Carolina) i a la University of North Florida dels Estats Units, ha publicat en Strategic Management Journal, Journal of Business Research o ManagerialandDecisionEconomics, entre d’altres. A més, ha impartit docència a França, Alemanya, Cuba, Finlàndia, Escòcia i Polònia, i ha participat en nombrosos congressos internacionals de màrqueting.

Begoña Fuster García. Professora titular d’universitat, àrea d’Economia Aplicada. En l’àmbit de la gestió universitària ha sigut secretària de l’Institut Interuniversitari d’Economia Internacional (2005-2011), vicedeganad’Estudis de Postgrau de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials des del 2014, especialista PAU LOGSE d’Economia (2004-2016) i especialista PAU LOMCE d’Economia de l’Empresa des del 2016. Així mateix, ha sigut membre del Claustre Universitari (2003-2007 i des del 2016). Imparteix docència en el grau d’Administració i direcció d’empreses (ADE), en el màster universitari en Economia Aplicada i en el màster en Comerç Internacional de la Universitat d’Alacant. Ha publicat llibres, capítols de llibres i articles sobre competitivitat, internacionalització, eficiència econòmica i educació.

Rosa Ayela Pastor. Doctora en Ciències Empresarials per la Universitat d’Alacant i professora titular d’universitat en el Departament d’Economia Financera i Comptabilitat. Ha impartit docència en diverses assignatures de l’àrea d’Economia Financera i en l’actualitat és docent de Finances en el grau en ADE. La seua investigació s’ha centrat en actius derivats i en finançament de l’empresa. Vicedegana d’Alumnat de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials (1998-2002), coordinadora de centre com a responsable de la Diplomatura de Ciències Empresarials (2010-2012), subdirectora i directora del màster en Banca i Finances de la Universitat d’Alacant (1994-2014). Participació en projectes de Xarxes d’investigació en Docència Universitària i tutora del PATEC.

María Elena Fabregat Cabrera. Doctora en Sociologia de la Salut i Diploma d’Estudis Avançats en Disseny, Orientació i Intervenció Psicopedagògica. En la seua feina professional s’ha especialitzat en Innovació Estratègica, aplicada al sector sanitari, de l’educació i al disseny de productes i serveis. Durant més de dues dècades ha coordinat equips d’innovació, tant en empresa com en projectes nacionals i internacionals d’investigació amb institucions públiques, privades i universitats. Ha participat en més de 30 projectes d’investigacióI+D+i, entre els que destaquen els finançats per la Comissió Europea, el Ministeri de Ciència i Innovació i el Govern Regional. Des de la seua incorporació a la Universitat, s’ha dedicat com a docent a assignatures relacionades amb els Mètodes i les Tècniques d’Investigació Social i amb les àrees aplicades de la Sociologia de la Salut i de l’Educació. Des de l’any 2015, forma part del grup de tutors de mobilitat internacional de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat d’Alacant i, des del 2016, és tutora del Pla d’Acció Tutorial d’aquesta Facultat.

Bartolomé Marco Lajara. Professor titular d’universitat en el Departament d’Organització d’Empreses. Des del curs 2012-13 forma part de l’equip decanal de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, i ocupa el càrrec de vicedegà d’ADE, TADE i I2ADE. També és membre del Claustre Universitari i del Consell de Govern de la Universitat d’Alacant. En l’àmbit investigador centra l’interès en els temes relacionats amb la direcció estratègica de l’empresa i amb la direcció d’empreses turístiques, sobre els quals ha escrit nombroses publicacions en forma d’articles, llibres i contribucions a congressos. Compta amb dos sexennis d’investigació reconeguts per l’ANECA. Quant a la docència, imparteix classes de Direcció Estratègica en el grau en ADE, en el màster en Administració i Direcció d’Empreses i en el màster d’Direcció i Planificació del Turisme, i, a més, és coordinador d’algunes de les assignatures impartides.

Natalia Papí Gálvez. Professora titular d’universitat en el Dept. de Comunicació i Psicologia Social. Imparteix docència en el títol de grau Publicitat i Relacions Públiques des de finals del 2001 i en postgrau. Ha participat en el programa d’acció tutorial de la Facultat i ha pertangut a l’equip de pràctiques externes. Exerceix el càrrec de vicedeganadel grau en Publicitat i Relacions Públiques des de finals del 2012 i, en els últims mesos, assumeix les funcions del deganat de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.

Javier Mira Grau. Professor titular d’escola universitària, del Dept. de Treball Social i Serveis Socials. Quant a la formació acadèmica, és diplomat Universitari en Treball Social i llicenciat en Sociologia. En la seua labor professional prèvia a la docència universitària, va ser Treballador Social en el Patronat Municipal de l’Habitatge de l’Ajuntament d’Alacant durant 12 anys. Les seues línies de docència i d’investigació se centren en les Habilitats Professionals per al Treball Social i la Innovació Social en Projectes d’Intervenció Social en el grau de Treball Social de la Universitat d’Alacant. En l’àmbit de la gestió universitària és coordinador de les Pràctiques Externes Curriculars Obligatòries del grau en Treball Social de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat d’Alacant i secretari del Dept. de Treball Social i Serveis Socials de la Universitat d’Alacant. Igualment, és membre del Claustre Universitari. Des de l’any 2015, forma part del grup de tutors de mobilitat internacional de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat d’Alacant, i també tutor del Pla d’Acció Tutorial en aquesta Facultat des de la incorporació d’aquest Pla al Campus d’Alacant.

Julio Carmona Martínez. Professor titular d’Escola Universitària en l’àrea de Fonaments de l’Anàlisi Econòmica. És doctor per la Universitat Miguel Hernández l’any 2010 i Premi Extraordinari de Doctorat de la mateixa Universitat el curs 2013-2014. Actualment imparteix docència en el grau d’Economia i ha fet classes en el màster en Professorat d’Educació Secundària de la UA i en el màster en MacroeconometricsandFinance impartit per l’ICEX-CECO durant el curs 2014-2015. En l’àmbit de la gestió universitària ha sigut coordinador del grau d’Economia des de l’any 2012 fins a l’actualitat. Així mateix, és membre del Claustre Universitari des del 2016. Ha publicat articles sobre opcions reals i financeres en revistes internacionals i ha participat també en Xarxes Docents on ha publicat diversos articles sobre educació.

Óscar Santacreu Fernández. Professor Titular d’Universitat, àrea de Sociologia. Des de l’any 1999 ha impartit docència en les carreres de Sociologia, Treball Social, Publicitat, doctorat i màster en Comunicació i Indústries Creatives. En l’àrea de gestió universitària ha sigut secretari de Departament de Sociologia II (2007 i 2009), subdirector d’Alumnat en la Escola Universitària de Treball Social (2007-2008), vicedegàde Sociologia (2010 a 2012) i coordinador acadèmic de Sociologia (2012-2018) a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials. Ha publicat llibres, capítols i articles de revista sobre temes com migracions intraeuropeas, joventut i metodologia de les Ciències Socials.

Programa Electoral

Component Humà | Formació | Comunicació i Projecció Social | Internacionalizació

COMPONENT HUMÀ

Estudiants | Personal d’Administració i Serveis |
Personal Docent i Investigador

A. Estudiants

A1. Atenció a l’alumnat amb l’objectiu d’afavorir la formació integral d’aquest, des del seu ingrés en la Facultat i durant el període d’aprenentatge en el centre.
L’atenció correcta i adequada a l’alumnat és un objectiu bàsic de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials. Una de les seues missions fonamentals és la formació integral de l’estudiantat i la preparació d’aquest per a l’acompliment d’activitats professionals. Es proposen tres línies bàsiques d’actuació sobre aquest tema:

  • Facilitar la integració de l’alumnat en el centre i en la Universitat d’Alacant, mitjançant l’organització d’activitats com l’acte de benvinguda per a nous estudiants de grau i postgrau i fomentant la participació d’aquest en el Pla d’Acció Tutorial (PATEC).
  • Desenvolupar, difondre i col•laborar en accions d’orientació acadèmica que li permeten adaptar-se a les exigències de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) i millorar-ne el rendiment acadèmic (jornades i xarrades sobre recerca d’informació i ús dels recursos disponibles a la Universitat d’Alacant, tècniques d’estudi, tècniques d’elaboració i presentació en públic de treballs acadèmics…).
  • Implementar activitats d’orientació professional que milloren la formació de l’alumnat i faciliten la incorporació d’aquest al mercat laboral.

A2. Fomentar la participació de l’alumnat en tots els òrgans i processos universitaris i, especialment, en els del Centre. Conèixer les inquietuds, els interessos i les necessitats estudiantils és imprescindible en el procés de presa de decisions estratègiques de la Facultat i, per això, la participació de l’alumnat en els òrgans de decisió és fonamental. Per a fomentar-la es proposa:

  • Informar l’alumnat del funcionament i els serveis que la Universitat d’Alacant posa a la seua disposició, en el marc de les activitats dutes a terme en el Pla d’Acció Tutorial (PATEC).
  • Comunicar les mesures existents i dirigides a incentivar la participació de l’alumnat en els òrgans de gestió de la Universitat d’Alacant.
  • Establir procediments que afavorisquen entre l’alumnat la compatibilitat de les labors de gestió universitària amb les estrictament acadèmiques.

A3. Facilitar la integració de les titulades i els titulats en el mercat laboral. La Facultat ha de procurar l’excel•lència en la preparació de l’alumnat per a l’exercici d’activitats professionals. En aquest sentit, se l’ha de dotar dels coneixements necessaris i d’unes destreses i habilitats que optimitzen la seua capacitat adaptativa al context social actual, sense obviar el foment d’una actitud crítica, creativa i transformadora. Així, la realització de pràctiques externes o d’estades en altres universitats constitueixen un element diferenciador que redunda en l’adquisició d’aptituds i actituds òptimes per a l’acompliment professional. Tot això s’afavorirà des d’una Facultat que seguirà sent un espai propiciador de la creativitat, la innovació i l’emprenedoria. En conseqüència, es desenvoluparan les accions següents:

  • Promoure i potenciar les pràctiques externes curriculars i extracurriculares, en organitzacions públiques i privades, que asseguren la qualitat d’aquestes i incrementen la seua oferta en l’estranger.
  • Fomentar els programes de mobilitat entre l’alumnat, mitjançant l’augment del nombre de convenis amb universitats espanyoles i estrangeres, tenint una consideració especial per les de major prestigi acadèmic i les radicades en els països més demandats per l’alumnat per a completar la formació d’aquest.
  • Desenvolupar accions que permeten a l’alumnat conèixer trajectòries professionals d’egressades i egressats del Centre, i oferir-los, al seu torn, eines que els faciliten l’accés al mercat de treball i, per tant, coadjuven a la seua integració social.
  • Donar continuïtat al programa de simulació empresarial (Management Game).
  • Donar suport i oferir activitats que fomenten i desperten la vocació emprenedora entre l’alumnat, i també el desenvolupament de la creativitat i la iniciativa empresarial. Tot això amb la finalitat de potenciar la seua proactivitat en la construcció del seu futur professional, amb la difusió d’un model socioeconòmic sostenible i solidari sota els principis de l’economia del bé comú.

A4. Atraure nou alumnat des de l’ensenyament secundari. En un entorn competitiu com l’actual, la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat d’Alacant ha de fer valdre la seua experiència acumulada, i també mostrar la seua idoneïtat per a formar futurs professionals. Per això, es proposa:

  • Implementar una estratègia de comunicació orientada a fer conèixer l’oferta formativa de la Facultat i les novetats d’aquesta.
  • Participar activament en totes les activitats organitzades per la Universitat per a aquesta finalitat, com les xarrades informatives a l’alumnat de secundària -realitzades setmanalment durant el primer trimestre de cada any en el marc del Programa de Visites de la Universitat d’Alacant organitzades pel Secretariat d’Accés i Orientació-, la jornada de xarrades sobre titulacions de la Universitat d’Alacant que organitza el Vicerectorat d’Estudiants i Ocupació, i també l’Olimpíada d’Economia duta a terme per la Facultat en col•laboració amb aquest mateix Vicerectorat amb la finalitat d’estimular l’estudi de l’Economia i l’Empresa entre l’alumnat de batxillerat.

A5. Fomentar la vinculació de l’alumnat amb la Facultat. La implicació de l’alumnat tant en activitats acadèmiques com a extraacadèmiques (per exemple, d’extensió universitària) és fonamental per a l’enriquiment mutu del binomi Facultat-estudiants. En aquesta línia, es proposen diverses accions en dos moments del procés d’aprenentatge: durant els estudis i en finalitzar-los.

  • Durant els estudis
    • Impulsar l’organització d’activitats socioculturals i d’extensió universitària per part de l’alumnat. Donar suport als equips i els col•lectius d’estudiants que participen en competicions esportives, tant pròpies del centre com a nivell universitari o interuniversitari.
  • En finalitzar els estudis
    • Potenciar les cerimònies de graduació, amb l’objectiu de millorar la cohesió de les diferents promocions d’estudiants i de vincular els futurs professionals amb la Facultat. Al mateix temps, fomentar a través d’aquestes una imatge corporativa i positiva del nostre centre en el conjunt de la societat.
    • Fomentar la participació de les egressades i els egressats, creant, enfortint i institucionalitzant els vincles de col•laboració amb aquest col•lectiu.

B. Personal d’Administració i Serveis

B1. Garantir la prestació de serveis administratius eficients i de qualitat. La consecució dels objectius de la Facultat implica dur a terme eficaçment les tasques d’administració amb alts estàndards de qualitat però sempre d’una manera eficient. Per a això, es proposa:

  • Col•laborar en el compliment dels compromisos de qualitat establits en la Carta de Serveis Administratius del centre, i en la revisió d’aquesta amb la Unitat Tècnica de Qualitat quan escaiga.
  • Cercar l’eficiència en els procediments administratius del centre més comuns, en coordinació amb la resta de centres de la Universitat d’Alacant.
  • Col•laborar estretament amb el Personal d’Administració i Serveis (PAS) de la Facultat per a oferir un millor servei a l’usuari final [respostes àgils a les sol•licituds presentades (per exemple, reconeixements i adaptacions); planificació eficient dels cursos següents (exàmens, aules, horaris, etc.); assignació –i, si escau, reassignació– de pràctiques externes i de mobilitat nacional i internacional].

B2. Consolidar la plantilla del Personal d’Administració i Serveis (PAS). La prestació de serveis administratius eficients i de qualitat es garanteix amb una motivació adequada del personal que n’està encarregat. Al seu torn, és imprescindible prestar el suport necessari des de l’equip decanal per a aconseguir la major implicació dels recursos humans i l’òptima utilització dels recursos materials. Per això, es planteja:

  • Afavorir la motivació i dotar del màxim reconeixement al treball que el Personal d’Administració i Serveis (PAS) fa.
  • Impulsar la racionalització de recursos, amb un repartiment de la càrrega de treball adequat i equilibrat.
  • Potenciar la qualificació del Personal d’Administració i Serveis (PAS) del centre, i afavorir la implementació de plans d’especialització i recolzar les iniciatives de formació contínua d’aquest.
  • Vetlar per la millora contínua de les condicions de treball, en estreta col•laboració amb les organitzacions sindicals de la Universitat d’Alacant.

C. Personal Docent i Investigador

C1. Promoure la innovació docent. La innovació docent és crucial per a assumir els reptes que suposa la formació universitària en el context actual. En aquesta línia, es donarà suport a:

  • La formació contínua del Personal Docent i Investigador (PDI) del centre, amb una oferta pròpia de qualitat i en col•laboració amb l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant.
  • Les accions d’innovació docent propostes pels Departaments adscrits, en col•laboració amb la resta d’òrgans de la Universitat d’Alacant amb competències en aquesta matèria.
  • L’adquisició de programari de suport a la docència.

C2. Promoure la investigació de qualitat, competitiva i de projecció internacional. Juntament amb la docència, la investigació constitueix un altre eix fonamental en la Facultat, per la qual cosa es proposa:

  • Recolzar, segons la disponibilitat pressupostària, l’organització de seminaris i jornades en el centre relacionats amb la investigació.
  • Difondre els resultats rellevants d’investigació a través dels canals de difusió propis de la Facultat i de la Universitat d’Alacant.
  • Fer visible l’activitat investigadora de qualitat que es desenvolupa en la Facultat, tant projectes internacionals com aquells que responen a les necessitats del context socioeconòmic immediat.
  • Promoure l’establiment de vincles estables, convenis d’investigació o contractes de prestació de serveis del personal del centre amb empreses o institucions.
  • Adquirir i propiciar l’accés a bases de dades de caràcter internacional relacionades amb les àrees de coneixement pròpies de la Facultat.

C3. Fomentar el treball en equip del personal docent i investigador. Les sinergies que es poden trobar derivades del treball en equips interdepartamentals són crucials per a aconseguir una gestió eficient i aconseguir els objectius dels eixos d’acció docents i d’investigació. Per tant, sempre que el criteri d’eficiència regisca el desenvolupament d’una tasca, es donarà suport a les iniciatives que impliquen diversos departaments i/o àrees, vinculats tant en aspectes estratègics (com els projectes d’innovació docent o la creació de grups d’investigacióintradepartamentals i interdepartamentals) com operatius (com les reunions de coordinació docent d’assignatures, de cada curs i semestre, de les titulacions del centre en què la comissió de grau així ho haja acordat).

FORMACIÓ

pujar ↑

Plans d’Estudi | Docència | Pràctiques Externes | Mobilitat | Biblioteca

L’esforç que ha suposat la implantació de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) ha sigut notable. Tots els títols de grau i de postgrau (màsters i doctorats) proposats per la Facultat han sigut avaluats i han obtingut informes favorables d’acreditació. No obstant això, quan ja comptem amb diverses promocions d’egressats dels nous graus, hem de seguir vetlant per la qualitat d’aquests i introduir canvis que els facen millors i més atractius, no únicament per als estudiants sinó també per als diferents agents econòmics i socials, màximament quan en breu tornaran a ser avaluats. De nou, l’obtenció dels informes favorables d’acreditació es converteix en un objectiu prioritari, la qual cosa suposa un esforç important de totes les parts implicades, especialment dels coordinadors dels graus que han de fer un seguimentrigorós per a proposar millores sobre aquests.
D’altra banda, la Facultat ha ampliat l’oferta de títols amb un nou grau en Màrqueting i amb nous títols de postgrau de posada en marxa imminent, com també amb el doble grau en Enginyeria Informàtica ADE que encara es troba en procés d’implantació. Al costat d’aquests, hem de seguir potenciant el doble grau internacional en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) entre la Universitat d’Alacant i la nord-americana Northwestern State University.
Per tant, es proposen les vies d’actuaciósegüents, dividides en cinc grups: A) plans d’estudi; B) docència; C) pràctiques externes; D) mobilitat; i E) biblioteca.

A. Plans de estudi

A1. Vetlar pel bon funcionament dels programes formatius del centre.

  • Supervisar elfuncionament adequat de les titulacions del centre mitjançant les Comissions de Titulació de cadascun dels graus, la Comissió de Pràctiques Externes, la Comissió d’Internacionalització i Mobilitat i la Comissió de Postgrau.
  • Supervisar la implantació adequada de les noves titulacions del centre (grau en Màrqueting, doble grau en Enginyeria Informàtica ADE –I2ADE– i nous màsters) mitjançant les corresponents Comissions de Titulació de Grau, Pràctiques Externes, Internacionalització i Mobilitat, i Postgrau.
  • Fer un seguiment del compliment de les accions de millora del funcionament dels estudis de la Facultat proposades en la Comissió de Garantia de la Qualitat del Centre, amb la finalitat última d’obtenir els informes favorables d’acreditació per a totes les titulacions.
  • Fomentar la participació dels estudiants en les comissions de seguiment de les titulacions, i també en les de Pràctiques Externes, Internacionalització i Mobilitat i Postgrau.
  • Difondre eficaçment la informació relativa a les titulacions del centre (normes de permanència, treballs final de grau (TFG) / treballs finalde màster (TFM), pràctiques externes, mobilitat, activitats formatives complementàries…) a través dels mitjans idonis.

A2. Introduir millores en el disseny dels plans d’estudis.

  • Modificar i reajustar els plans d’estudis de grau, si fóra necessari, atenent les propostes dels Departaments quan escaiga.
  • Explorar la possibilitat d’oferir altres dobles titulacions internacionals, atesa l’aportació de valor afegit als actuals plans d’estudi de la Facultat.

B. Docència

B1. Millorar la planificació docent en les titulacions del centre.

  • Establir els horaris lectius de cada grau de manera que s’optimitze l’ús dels espais i s’afavorisca la conciliació entre la vida laboral i familiar, la responsabilitat social i la igualtat d’oportunitats.
  • Donar suport i fomentar les reunions de coordinació entre professores i professors coordinadores o coordinadors de les assignatures d’un mateix semestre i curs.
  • Supervisar l’elaboració de les guies docents de les titulacions del centre, en coordinació amb els Departaments.
  • Analitzar periòdicament els resultats acadèmics amb la finalitat d’optimitzar els processos d’ensenyament-aprenentatge.
  • Procurar una millora els processos de gestió dels Treballs Final de Grau (TFG) i dels Treballs Final de Màster (TFM).

B2. Consolidar i incrementar l’oferta docent en altres idiomes diferents del castellà.

  • Consolidar i ampliar la docència oficial en anglès, valencià i altres idiomes, amb l’objectiu que l’alumnat no únicament tinga la possibilitat d’estudiar en llengües diferents del castellà, sinó també la d’obtenir l’acreditació d’ús i domini corresponent. En aquest sentit, des de l’equip decanal es donarà suport al Pla d’Increment del Valencià i altres Llengües en la Docència (2017-2020) de la Universitat d’Alacant.

C. Pràctiques Externes

C1. Consolidar i millorar els indicadors de qualitat del Programa de Pràctiques Externes de la Facultat.

  • Incrementar l’oferta de pràctiques curriculars i extracurriculars, nacionals i internacionals, i vetlar per la qualitat i l’adequació d’aquestes a les necessitats de formació dels estudiants.
  • Desenvolupar activitats que permeten als estudiants conèixer el teixit empresarial, institucional i associatiu de la província d’Alacant i la seua àrea d’influència, i tractar d’estrènyer vincles entre la Facultat i les organitzacions col•laboradores (desdejunis amb empreses, pràctiques meetingpoint, visites a empreses i institucions i viceversa, …).
  • Comunicar eficaçment les activitats dutes a terme des del Vicedeganat de Pràctiques Externes i Relacions amb l’Empresa.
  • Minimitzar el nombre d’incidències i garantir la resolució ràpida i efectiva de totes i cadascuna d’aquestes, a través de la intervenció del personal tant acadèmic com administratiu.
  • Recuperar el lliurament de premis tradicional a les organitzacions col•laboradores (Premis VPe), després del parèntesi dels últims anys.
  • Donar suport, particularment, al sistema de pràctiques curriculars obligatòries del grau en Treball Social.

D. Mobilitat

D1. Potenciar la participació de l’alumnat de la Facultat en programes de mobilitat.

  • Difondre les eines que l’alumnat del centre pot utilitzar per a obtenir informació sobre l’oferta disponible (web, xarrades informatives, sistema de tutores o tutors, Oficina del Vicedeganat d’Internacionalització i Mobilitat, International Week, etc.)
  • Consolidar, i si escau ampliar, el programa propi de mobilitat de la Facultat que permet a l’alumnat del centre gaudir de places d’intercanvi en universitats asiàtiques i nord-americanes.
  • Consolidar el sistema de tutores i tutors de mobilitat, el sistema de reconeixement d’assignatures en programes de mobilitat i el sistema d’elaboració i aprovació dels acords d’aprenentatge, en col•laboració amb el Secretariat de Mobilitat.
  • Adequar les destinacions oferides a les demandes i les necessitats del nostre alumnat i del Personal Docent i Investigador (PDI). Per a això, es farà un seguiment anual dels convenis que hi ha en funció, entre altres paràmetres, del balanç dels intercanvis per titulació, la varietat d’assignatures impartides, la demanda global de places en cada idioma/país i les opinions dels membres del centre que han estat en contacte amb els diferents socis.

E. Biblioteca

Com a centre de recursos de suport a la docència i a la investigació, la biblioteca de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials representa un referent en el campus. En aquesta línia, es proposa seguir donant suport a les activitats i serveis que ofereix, com el servei de préstecs, els cursos de formació a estudiants i professores i professors o el servei de suport a la investigació.

COMUNICACIÓ I PROJECCIÓ SOCIAL

pujar ↑

Al treball desenvolupat des de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i, especialment als resultats d’aquest, s’hi ha de donar la projecció i visibilitatnecessària i fomentar una imatge positiva del nostre centre. Per això, es proposen les mesures següents:

    1. Fer conèixer l’oferta d’estudis del centre, i també les activitats que la Facultat organitze, participe i/o patrocine, amb la màxima transparència i a través dels mitjans de difusió propis i de la Universitat d’Alacant disponibles.

 

  1. Potenciar la presència de la Facultat en l’àmbit empresarial, institucional i associatiu.
  • Fomentar, crear i impulsar la realització de convenis de col•laboració que puguen repercutir en una inserció laboral millor dels nostres titulats i titulades i en l’orientació pràctica i socialment responsable de la nostra investigació.
  • Potenciar la captació de recursos externs a través de la signatura d’acords amb empreses i institucions.
  • Impulsar les relacions de la Facultat amb agents socials i institucionals del nostre entorn, mitjançant el desenvolupament de conferències i jornades, entre altres accions, en les quals es tracten temes d’actualitat de caràcter econòmic, social i empresarial. Es mantindrà una relació privilegiada amb institucions com els col•legis professionals d’economistes, publicistes, treballadores i treballadors socials, sociòlogues i sociòlegs, els sindicats, les confederacions empresarials, les cambres de comerç, les càtedres universitàries, el Consell Social de la Universitat d’Alacant…
  1. Impulsar les relacions amb antigues alumnes i antics alumnes, i institucionalitzar vincles permanents i dissenyar i oferir opcions atractives de formació permanent.


INTERNACIONALIZACIÓ

 

subir ↑

Relacions Internacionals | Cooperació

A. Relacions internacionals

Promoure la internacionalització del currículum de l’alumnat de la Facultat mitjançant diferents accions i activitats. Com a línies generals d’acció es plantegen les següents:

  1. En línia amb l’objectiu d’internacionalització plantejat en la secció relativa als plans d’estudis, consolidar el doble grau internacional amb la Northwestern State University (EUA) i promoure el disseny i la implantació de nous dobles títols internacionals, potenciar les relacions internacionals de la Facultat i la mobilitat de l’alumnat.
  2. Consolidar i estrènyer la col•laboració de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials amb el Vicerectorat de Relacions Internacionals en l’organització de programes vinculats a les matèries impartides en la Facultat, en el marc de l’International Summer Program.
  3. Consolidar l’oferta de cursos d’estiu impartits en llengües no oficials de la Comunitat Valenciana, particularment en anglès, en col•laboració amb universitats sòcies com la University of North Florida.

B. Cooperació

Donar suport i impulsar projectes de cooperació docent i investigadora proposats des dels diferents col•lectius que integren la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials en el marc dels programes de cooperació internacional de la Universitat d’Alacant. Orientar aquestes accions, i en general la política decanal, des de la lògica del foment de la responsabilitat social i la igualtat d’oportunitats.
Finalment, més enllà del caràcter formal d’aquest programa electoral, vull emfatitzar en nom dels membres de l’equip decanal proposat, i a títol personal, que aquest full de ruta constitueix unprojecte il•lusionant per als qui elformen. El qual, completat amb les aportacions i els suggeriments de les quals ens feu partícips, ens servirà de punt de partida per a treballar en la millora contínua de la Facultat. Amb el vostre suport i la nostra dedicació responsable, ho aconseguirem.
Raúl Ruiz Callado

La Campanya

Informació i dates d’interès | Activitats Principals | Mitjans de comunicació | La Camapanya en imatges

Informació i dates d’interès

Dilluns, 26/02/2018. Jornada de Votació.

Divendres, 23/02/2018. Data límit per votar anticipadament a la Secretaria del Centre.

Consulta el Cens Electoral proclamat per la Junta Electoral de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.

Consulta la Llista Definitiva de Candidatures.

Descarrega el fullet de la Campanya

Activitats principals de la Campanya

ACTIVITAT DATA HORA LLOC
Acte General de Presentació de la Candidatura. dimecres, 14-02-2018 12h Saló de graus de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.
Acte de Presentació al Personal d’Administració i Serveis (PAS). dijous, 15-02-18 11h Saló de graus de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.
Acte de Presentació al Personal Docent i Investigador (PDI). dijous, 15-02-18 12h Saló de graus de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.
Acte de Presentació al col·lectiu d’Estudiants. dijous, 15-02-18 13h Seu del Consell d’Estudiants. Aulari I. Planta baixa.
Visita de Cortesia al Rector. dijous, 22-02-18 12h Rectorat
Jornada de Votació. dilluns, 26-02-18 10h Sala d’Actes de l’edifici
Germà Bernàcer

El Candidat en els mitjans de comunicació

Entrevista a Raúl Ruiz Callado en Radio UA
La Hora CEUA – 07/02/2018

veure en Facebook

Imatges de la Campanya