Experiències educatives en centres

La metodologia de Projectes en l’Educación Infantil

colegio__7_

Iniciem una nova temática en aquest BLOC, a partir d’ara anem a treballar amb les meues aportacions i les vostres en l’Educació Infantil com van comentar a la classe, anem a motivarnos, consultat les experiencies educatives mot innovadores i en la linea del que marca la LOE, del Col.legi d’Educació Infantil, Santiago Apostol de Albatera És una maravella veure com treballen aquestos professionals i el plantetjament d’aquesta etapa. A partir d’ara comencem la nostra reçerca.
El curs passat em van invitar a visitar el col.legi, si voleu i ens animeu anem aquest curs.

Asunción LLedó.

4 replies on “La metodologia de Projectes en l’Educación Infantil”

Hola xiques i xics:

Treballar amb projectes em pareix molt interessant però també molt complicat. Una mestra ha d’estar molt atenta als interessos dels xiquets i ha de saber guiar molt bé els seus aprenentatges. És una manera diferent de treballar a l’escola, que facilita la motivació dels alumnes. Treballar amb fitxes pot ser molt rutinari, treballar per projectes estimula la curiositat i la imaginació, ajuda als xiquets a construir els seus aprenentatges de manera significativa. No solament és motivador per als xiquets sinó també per als pares i per als mestres. Quan demanem la seua col·laboració, als pares, es posa en marxa una xarxa de cooperació entre l’escola i la família molt positiva. Als xiquets els agrada veure als seus pares ajudant a la mestra o al mestre i com els seus pares fan de mestres. Per a un xiquet d’infantil, els majors ho saben tot i el seu pare o la seua mare més encara. Amb la participació de la família a l’escola estim assolint dos objectius: obrir l’escola al seu entorn i que aquest participe de manera activa en l’educació dels xiquets; i que els xiquets ademés d’aprendre els contiguts puguen construir la seua personalitat amb seguretat i confiança.

Bé, com a dit la meua companya el treball amb projectes a l´aula és molt complicat. Es clar, totes nosaltres o la gran majoria quan hem rebut la nostra educació o hem fet a trabes de llibres etc.. pense que si, es un bon métode però perque no innovar? perque no arriesgarmos a treballar per projectes i deixar la monotonia de llibres i fitxes? Clar, tot asto porta molta feina, nosaltres les mestres hem de realitzar es projectes etc. però tractarem temes que als xiquets els interesen etc.. aixina els xiquets estaran més motivats, més atents..Pense que les nostres generacions que ixquen de mestre deuriem de dur a endavant els projectes a classe.
La pàxina web que ens posa Asunció es molt interesant, ja que aquesta col.legi d´educació infantil ens dóna molta iformació sobre projectes, és una página molt completa que ens pots servir.

Hola companyes, de la mateixa manera que vosoaltres, crec que ja és hora de deixar les fitxes i el llibre de text per a introduir als xiquets i xiquetes en una altra manera d’aprendre, més divertida, més motivadora, més significativa… Així aconseguirem uns nois més feliços, més motivats, amb una important capacitat d’empatia, amb sentiment de companyerisme, etc. Treballar per projectes costa, per supost, però és un esforç que es veu recompensat, per això crec que mereix la pena. Ja tinc ganes que arribe el dijous per anar al Santiago Apóstol d’Albatera, ens ho pasarem genial, segur!!!!

Hola companys i companyes, després de l’experiència del blog que Asunción ens va oferir per a opinar, conèixer i aportar més informació en l’assignatura de bases pedagògiques, aquest quadrimestre tenim la mateixa oportunitat de compartir les nostres dades en aquest blog dedicat a la pedagogia, cosa que em sembla estupenda de no perdre el contacte a través dels blogs ja que tots podem aprendre més sobre aquest tema que ens interessa des de casa.

Respecte al tema de treballar amb projectes, estic d’acord. Avui vivim en una societat molt distinta a la de fa dècades, és a dir, en una etapa on l’educació ha progressat respecte al tractat dels nens que són al cap i a la fi els protagonistes i els quals nosaltres hem de formar perquè siguin uns bons ciutadans en el futur.

Per això, nosaltres com futures docent hauríem de treballar dur i aportar-li coneixements i valors, i tot això ho podem aconseguir treballant en projectes en l’aula. Auque com les meves companyes han dit, duu el seu esforç i treball. Però per a això estem nosaltres aquí, per a treballar en l’educació i fer-lo tan bé com sigui possible.

Comments are closed.