Exposición “La Memòria d’un Lloc de Memòria: les targetes postals del Monument als Màrtirs de la Llibertat d’Alacant”

invitacio-la-memoria-dun-lloc-de-memoria
El 8 de novembre s’inaugurarà l’exposició “La memòria d’un lloc de memòria democràtica: les targetes postals del Monument als Màrtirs de la Llibertat d’Alacant”a les 17:15 en la Sala AIFOS (Edifici 3 de la Facultat de Filosofia i Lletres / Facultad de Filosofia y Letras) i durarà fins al 1 de gener de 2017.

Entre 1907 i 1939 el Monument als Màrtirs de la Llibertat va ser un lloc de memòria democràtica emblemàtic de la ciutat d’Alacant, que les autoritats franquistes van eliminar en la immediata postguerra. La darrera fotografia de l’estàtua esculpida per Vicente Bañuls és obra del fotògraf alacantí Francisco Sánchez, el qual va captar el moment en què les tropes d’ocupació van arribar-hi a finals de març de 1939. La imatge captada per Sánchez es va inaugurar en 1916 a l’actual plaça del Mar. En el centenari de la inauguració, la Universitat d’Alacant contrbuix a preservar-ne la memòria amb una exposició que recull documents, informació històrica i una mostra significativa de les diverses targetes postals il·lustrades amb les fotografies del Monument als Màrtirs de la Llibertat, les quals preserven la memòria del principal lloc de memòria democràtica absent dels alacantins.

Més informació: https://veu.ua.es/es/noticias/2016/11/la-ua-dedica-una-exposicion-al-monumento-a-los-martires-de-la-libertad-de-alicante.html

Dades de l’exposició

Producció: Museu de la Universitat d’Alacant

Comissari: José Miguel Santacreu Soler

Disseny: Bernabé Gómez Moreno

Muntatge: Serveis tècnics de la Universitat d’Alacant

Guia d’observació: Rafael Sebastià Alcaraz i José Miguel Santacreu Soler

Col·laboren: Juan Miguel Cortés Company, Victor Manuel López Arenas, María Lourdes Navarro Ferrón, Juan Boris Ruiz Núñez, Gabriel Sansano Belso, Arxiu Municipal d’Alacant, Eds. Tívoli i els Grups d’Investigadors de la Universitat d’Alacant: Espanya Contemporània (EC) i Memòria, Identitats i Ficcions (MIF). Subvenciona: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.