29 de gener – cinema en valencià

Dilluns 29 de gener, amb la projecció de El Piano, continua el cicle de cinema DONES DIRECTORES que el Campus d’Alcoi de la Universitat d’Alacant ha organitzat en col·laboració amb Fundación Mutua Levante, l’Aula de Cinema de la Universitat d’Alacant, el col·lectiu 8 de març i Dones i l’Ajuntament d’AlcoiLa pel·lícula es projectarà a les 18.00 h a l’ Auditori Fundación Mutua Levante (Plaça d’Espanya 16, Alcoi).

Aquest cicle de pel·lícules pretén homenatjar i visibilitzar a totes aquelles dones que, amb el seu treball, han demostrat que el cinema, com tota expressió artística, és més gran gràcies a elles.

En aquests dies que s’han fet públiques les nominacions als premis Oscar, us recordem que el premi a la Millor Direcció (que es lliura des de l’any 1927) no va ser concedit a una dona fins a 2009, concretament, a l’estatunidenca Kathryn Bigelow per En terra hostil (The Hurt Locker, 2009). Aquest guardó ha tornat a recaure en una directora en dues ocasions més: la xinesa Chloé Zhao per Nomadland (2020) i la neozelandesa Jane Campion pel Poder del gos (The Power of the Dog, 2021). Precisament, Jane Campion és la directora de El Piano (per la qual va estar nominada al Oscar).

El piano (1993), de Jane Campion

Intèrprets: Holly Hunter, Harvey Keitel, Sam Neill i Anna Paquin.

Sinopsi: Any 1851. Ada, que és muda des de xiqueta, acaba d’enviduar. Un matrimoni concertat l’obliga a deixar el seu Escòcia natal i viatjar a Nova Zelanda, acompanyada de la seua filla i del seu piano. Allí coneix al seu futur marit, un pròsper granger que es nega a portar a casa el piano. Abandonat a la platja, l’instrument serà rescatat per un veí que estableix un estrany pacte amb Ada: ell la deixarà usar el seu piano a canvi que ella es deixe tocar.

This entry was posted in Sin categoría and tagged , , , . Bookmark the permalink.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *