Ja podeu consultar les fotos de les visites que hem fet al Col.legi d’E.I Santiago Apostol de Albatera i l’Escola Infantil Bressol de la Nucia. Asunción Lledó
Anem A consultar el Projecte que ha fet sobre Joan Miró
Angeles Sánchez Escuín. Mestra d’ Educació Infantil. CRA. Benavites-Quart de les Valls. Ja comentem coses.
A contiuació us donem l’arxiu perque el pugeu consultar.
Som David Giménez i Maria Camús, companys vostres que estàn fent pràctiques a un cole de Sant Vicent, com altres vegades anem a contar-vos sobre el que estem fent. Hem pogut llegir els comentaris que les companyes de Pedagogia han realitzat al blog i estem totalment d’acord en que els projectes poden ser una metodologia molt interessant que potencia el interès dels nostres alumnes i desenvolupa un aprenentatge significatiu que podrà ser utilitzat en altres situacions futures de la seua vida quotidiana.
Però, partint de l’experiència que estem tenint a les pràctiques i els comentaris d’altres companys en la mateixa situació que nosaltres, hem observat una forta presència de mètodes més dirigits com poden ser les fitxes i la lectoescriptura, la qual rep gran importància, sobretot a l’últim any d’Educació Infantil. A més, en moltes ocasions, les mestres es veuen una mica influenciades pels pares/mares dels alumnes, que insisteixen en que el seu fill comence a llegir o escriure el més aviat possible. Al nostre col·legi es treballa mitjançant unitats didàctiques mensuals o quinzenals (p.ex.: al mes de Febrer es van fer les unitats didàctiques corresponents amb els oficis i la festa de Carnestoltes). Però, també s’utilitzen els projectes com un recurs més. A les nostres aules, a principi de curs es va realitzar un projecte per a escollir la mascota del grup-classe i també s’han realitzat altres projectes relacionats amb les festes o les estacions, com ara “La Castanyera” que es va dur a terme a la tardor.
Actualment s’està fent un projecte de l’àrea de comunicació i representació que té a veure amb Joan Miró. La seua temporalització és anual i es realitza una vesprada a la setmana. La finalitat del projecte és que els alumnes treballen les diferents formes d’expressió plàstica (puntejat, barnís, collage, pintura amb pinzell, escultura, etc.) al mateix temps que coneixen la vida i les obres de l’autor.
Per últim, hem recopilat les obres que s’han realitzat fins ara per a que pugeu observar de que va la cosa i d’ací uns dies penjarem les fotografies de les magnífiques obres d’art que han realitzat els alumnes, així podreu observar la predisposició que mostren els xiquets/es amb l’expressió plàstica, la qualitat dels seus treballs i la semblança respecte dels originals.
http://www.eeilosgorriones.es/proyectos.htm
Seguint en la mateixa temàtica que estem treballant a la classe, que és la metodologia de projectes de treball, LA ESCUELA INFANTIL LOS GORRIONES en Madrid.
Ens plantetja tambè la proposta de projectes. Cada projecte queda reflectit en un Quaders o Llibre, a diferència d’altres metodologies, aquest llibre està fet per tots: els xiquets, pares/mares i mestres. És diferent la forma de treball d’una UD a u un PT. Encara que hi ha molt que treballar és molt divertit i motivador tant per al mestre como pers als nens. Podeu tambè consultar la webquest
LA MAGIA DE LAS PALABRAS
Us animeu, ara que teniu formació de noves tecnologies, a fer una webquest i ficarla al Bloc, sobre la temàtica de l’organització de l’aula o dels projectes de treball a l’Educació Infantil, o altre tema relacionat a l’assignatura.
La consulta d’aquesta web
http://www.elbibio.com/proyectos_trabajo.asp?categoria=1&pag=1&?flash=trabajo
Com en aquesta escola es diu, els xiquets i xiquetes aprenen jugant. La seua consultat és molt necessaria ja que poden conèixer com és treballa la metodologia de Projectes. Us animeu a treballar d’aquesta manera? Quínes són les vostres opinions?
Hola companys/companyes:som María Camús i David Giménez són companys nostres de l’assigantura però que estan fent el practicum, mireu els que ens conten.
Aprofitem aquest espai per a contar-vos un poc cóm es gestiona el període d’adaptació al col•legi on estem fent el practicum:
1) En primer lloc, abans que acabe aquest any acadèmic, allà pel mes de juny, el mestre o mestra que el proper any serà el tutor de la classe de 3 anys té una reunió amb els pares dels xiquets/xiquetes que ingressaran en setembre per primera vegada a l’escola. Aquesta reunió serveix per a comunicar-los les principals pautes d’actuació a tenir en compte de cara a la seua futura incorporació en setembre: control d’esfínters, eliminació del pipó (si és el cas), tractament com a nens majors, etc. A més a més, se’ls dóna ja la citació per a la primera reunió del curs, que tindrà lloc la primera setmana de setembre.
2) En la reunió de setembre, el tutor tracta entre d’altres el següents temes:
– Explicació de l’entrada escalonada.
– Vestimenta i coses a dur (ampolla d’aigua, babi amb nom, etc)
– Funcionament de la compra del material escolar: material socializat, és a dir, els pares han d’ingressar una quantitat i els mestres s’encarreguen amb aquests diners de comprar tot el material necessari al llarg del curs.
– Citació per a dur a terme una entrevistes personal amb cada pare/mare dels xiquets.
3) Entrevista personal: per a conèixer millor les circumstàncies personals i familiars de cada xiquet. veure model d’entrevista al document adjunt
4) Entrada escalonada: es divideixen els xiquets en 4 grups equitatius: A, B, C i D (més o menys 6 xiquets per grup) i durant la primera setmana de curs s’incorporen escalonadament:
– Dia 1: 9.15-10:45 A / 11.30-13.00 B
– Dia 2: 9.15-10:45 C / 11.30-13.00 D
– Dia 3: 9.15-10:45 A+B / 11.30-13.00 C+D
– Dia 4: 9.15-10:45 A+C / 11.30-13.00 B+D
– Dia 5: 9.15-10:45 A+D / 11.30-13.00 B+C
Després, durant la segona setmana del curs, ja van tots els xiquets junts (A+B+C+D), però amb un horari reduït. (de 9.00-12.00). Finalment, a partir del dia 11 fan horari normal d’estiu (9.00-13.00).
5) En quant a les activitats realitzades durant aquestes primeres setmanes s’adrecen a la presentació i coneixement de la resta de companys, de l’aula (taules, perxes, racons, etc) i de les instal•lacions principals de l’escola per tal de fomentar seguretat i confiança en els xiquets, l’establiment de rutines bàsiques i el joc lliure. És molt important que des del primer dia, el mestre tutor tinga preparada l’aula amb fotografies dels xiquets tant a les taules com als penjadors.
Vanesa Tellez Lucena opina:
Mare meua, m’he quedat sorpresa de veure tota la informació que tenim per começar el nostre projecte. Ja porte quasi 3 hores mirant i mirant el enllaç que ens ha penjat Asunción i encara no he terminat. Crec que amb tota aquesta informació ens eixiran uns projectes estupends. Ara tenim que clasificar-la i fer esquemes per a no repetir idees. Us anime a totes (i als dos compays) a fer una ulladeta per la pàgina, mereix la pena!!!. Ja voreu quanta informació!!!
Ana López Belda opina:
Aquest matí ja que he acabat promte de la universitat he decidit clavar-me a vore el blog ya que ens en la classe anterior ens havia dit Asunció que havia nova informació sobre el periode d´adaptació. He estat gran temps mirant la pàgina web del blog i hi ha gran quantitat d´informació molt interesant he estat mirant tots els enllaços, l´entrevista la qual m´ha resultat molt interessant ja que parla una mestra sobre la seua experiència a l´aula quan arriva un xiquet de tres anys a una classe. Deixa entrevista m´ha cridat l´atenció el que va dir a classe Asunció que la paraula dels pares marca molt al xiquet, si uns pares li diuen a un xiquet que a l´escola van a treballar molt i no van a jugar el xiquet es clar que no voldrà anar a l´escola, aquesta mateixa cosa ens la diu la mestra d´Educació Infantil. Pense que es el periode més important per al xiquet quan entra a l´escola per primera vegada, per això nosaltres les mestres hem de possar-ho fàcil !
als xiquets, amb molta motivació, molts recursos ( que amb aquesta pàgina els tenim)….
Ja podem començar a treballar el projecte amb tota aquesta informació!
Yaiza Saez Albadalejo opina:
La clau de l’èxit d’una assignatura per a aprendre el seu contingut d’una forma adequada i amena i motivar-nos a ella, és un clar exemple d’aquesta assignatura.Amb la visita l’altre dia a l’escola infantil d’Albatera on en dues hores la directora del centre, Juana, i Raúl van fer que sentís gran motivació per aquesta carrera i ganes de començar a treballar. Va ser una tarda on ens van ensenyar projectes, les seves idees, ens van donar consells, ens van advertir de què cal treballar molt i organitzar-se…..però especilmante van aconseguir que ens sintieramos afortunades per aquesta estudiant educació infantil. Per altra banda, ara veig en aquest blog un espai dedicat al període d’adaptació on podem trobar grans idees i ajudes no sol per a realitzar el nostre projecte, sinó experiències d’altres mestres, orientacions a pares, entrevistes, propostes i informació que ens servirà per a molt al llarg del nostre treball. Com deia al principi això és la clau d’un bon funcionament i veure que els professors volen fer de nosaltres unes bones docents on ens posen totes les facilitats i ens ensenyen el màxim posibe.
En aquest link podeu trobar materials elaborats per la professora sobre el període d’adaptació.
Míriam Buigues opina:
Hola companys i companyes:
Estic d’acord amb totes volsaltres, ja que treballar per projectes a l’aula ajuda a desenvolupar la personalitat i la pròpia autonomia dels xiquets i les xiquetes. A més, els xiquets estan motivats i aprenen més. L’aprenentatge és significatiu i cada xiquet es desenvolupa al seu propi ritme. Aquesta manera, es té en compte l’atenció a la diversitat. També, l’escola ha d’estar al dia per saber que és el que ocurrix en la societat i innovar en nous camps com ara les TICs.
Des del meu punt de vista, en totes les escola s’hauria de treballar amb projectes, i nosaltres com a futurs docents que som ho podem fer i canviar la metodologia tradicional per una més activa i participativa.
Respecte al blog, dir que els materials que hi han són molt útils i interessants, ja que ens ajuden a saber com es treballa en un centre d’Educació Infantil i tindre a disposició materials que poden utilitzar. També, podem aportar la nostra opinió i saber l’opinió de la resta de companys sobre el tema que es tracta.
Ana Isabel González opina:
Hola companyes!
Pense que el treball per projectes és molt motivador ja que es parteix dels interessos dels alumnes, del que a ells els interessa i per tant estaran més motivats i implicats en l’acció de l’aprenentatge. Per altra banda i respecte al que han comentat algunes companyes, es clar que implica més treball que cualsevol altre metode didàctic, com per exemple una unitat didactica, ja que les unitats didactiques tu les tens preparades i en qualsevol moment del curs pots dur-les a terme, en canvi el treball per projectes ha de fer-ho en el moment i tenint en compte les aportacions que et fan els alumnes, ja que tu no tries el tema, per això implica més treball en eixe moment immediat però estic segura que tot el que adquiriran els xiquets serà més significatiu i enriquiridor que qualsevol unitat didactica perquè ells formen part del proces d’aprenentatge.
Yaiza saez Albadalejo opina:
Hola companys i companyes, després de l’experiència del blog que Asunción ens va oferir per a opinar, conèixer i aportar més informació en l’assignatura de bases pedagògiques, aquest quadrimestre tenim la mateixa oportunitat de compartir les nostres dades en aquest blog dedicat a la pedagogia, cosa que em sembla estupenda de no perdre el contacte a través dels blogs ja que tots podem aprendre més sobre aquest tema que ens interessa des de casa. Respecte al tema de treballar amb projectes, estic d’acord. Avui vivim en una societat molt distinta a la de fa dècades, és a dir, en una etapa on l’educació ha progressat respecte al tractat dels nens que són al cap i a la fi els protagonistes i els quals nosaltres hem de formar perquè siguin uns bons ciutadans en el futur.Per això, nosaltres com futures docent hauríem de treballar dur i aportar-li coneixements i valors, i tot això ho podem aconseguir treballant en projectes en l’aula. Auque com les meves companyes han dit, duu el seu esforç i treball. Però per a això estem nosaltres aquí, per a treballar en l’educació i fer-lo tan bé com sigui possible.
Vanesa Tellez Lucena opina:
Hola companyes, de la mateixa manera que vosoaltres, crec que ja és hora de deixar les fitxes i el llibre de text per a introduir als xiquets i xiquetes en una altra manera d’aprendre, més divertida, més motivadora, més significativa… Així aconseguirem uns nois més feliços, més motivats, amb una important capacitat d’empatia, amb sentiment de companyerisme, etc. Treballar per projectes costa, per supost, però és un esforç que es veu recompensat, per això crec que mereix la pena. Ja tinc ganes que arribe el dijous per anar al Santiago Apóstol d’Albatera, ens ho pasarem genial, segur!!!!
Rocio Sánchez Fernández opina:
Bé, doncs jo continue amb la linia de les meues companyes. Treballar per projectes és molt satisfactori per a nosaltres ja que no és el mateix veure la careta que fa el xiquet quan toca la magrana o la prova, com hem vist hui a classe, que ensenyar-li-la mitjançant una llàmina. No obstant, com a mestres hem de pensar el que comporta elaborar un projecte per aplicar a l’aula el qual complisca i incloga tots el aspectes de la LOE. és molt dificultós i requereix molt de temps així com una coordinació i dedicació important entre els mestres de cicle.
Des del meu punt de vista, crec que em de lluitar per que s’utilitce aquest mètode a totes les aules d’infantil i per això també a la universitat s’ha de canviar la dinàmica i enseyar més pràctica ja que sona molt bonico teóricamente però la realitat és un altra. l’any passat, vaig tenir la possibilitat d’anar a una escoleta i treballar en un aula amb xiquets i xiquetes de 5 anys. Les meues companyes i jo no sabiem per on començar a elaborar el treball i les activitats per això quan arribàrem a l’aula a vegèrem l’espai, els nens i nenes, el que sabiem, en definitiva, la realitat educativa,vam alucinar.
La pàgina que ens facilita Asunció conté molta informació que ens serveix per a tot, per a donar clase, per fer treballs de assignatures o per el pràcticum i oposicions.
Ana Lopez Belda opina:
Bé, com a dit la meua companya el treball amb projectes a l´aula és molt complicat. Es clar, totes nosaltres o la gran majoria quan hem rebut la nostra educació o hem fet a trabes de llibres etc.. pense que si, es un bon métode però perque no innovar? perque no arriesgarmos a treballar per projectes i deixar la monotonia de llibres i fitxes? Clar, tot asto porta molta feina, nosaltres les mestres hem de realitzar es projectes etc. però tractarem temes que als xiquets els interesen etc.. aixina els xiquets estaran més motivats, més atents..Pense que les nostres generacions que ixquen de mestre deuriem de dur a endavant els projectes a classe.La pàgina web que ens posa Asunció es molt interesant, ja que aquesta col.legi d´educació infantil ens dóna molta informació sobre projectes, és una página molt completa que ens pots servir.
Mari Carmen González Manzanera opina:
Hola xiques i xics:
Treballar amb projectes em pareix molt interessant però també molt complicat. Una mestra ha d’estar molt atenta als interessos dels xiquets i ha de saber guiar molt bé els seus aprenentatges. És una manera diferent de treballar a l’escola, que facilita la motivació dels alumnes. Treballar amb fitxes pot ser molt rutinari, treballar per projectes estimula la curiositat i la imaginació, ajuda als xiquets a construir els seus aprenentatges de manera significativa. No solament és motivador per als xiquets sinó també per als pares i per als mestres. Quan demanem la seua col·laboració, als pares, es posa en marxa una xarxa de cooperació entre l’escola i la família molt positiva. Als xiquets els agrada veure als seus pares ajudant a la mestra o al mestre i com els seus pares fan de mestres. Per a un xiquet d’infantil, els majors ho saben tot i el seu pare o la seua mare més encara. Amb la participació de la família a l’escola estim assolint dos objectius: obrir l’es!
cola al seu entorn i que aquest participe de manera activa en l’educació dels xiquets; i que els xiquets ademés d’aprendre els contiguts puguen construir la seua personalitat amb seguretat i confiança.
Ana Cabrera Quiles opina:
Pense que al treballar mitjançant projectes estem donant l’oportunitat als propis alumnes de ser participis en tots els àmbits de l’educació. Ja que els projectes se centren en l’interès que mostren els alumnes. Com bé diuen les meues companyes és el mètode idoni perquè es realitze un aprenentatge significatiu, constructivista, etc. Ara bé per a dur acabo els projectes es requereix un esforç diari, ja que en el dia a dia dels més petits apareixeran coses que vulguen aprendre noves. I això provocarà la modificació gairebé diària de les activitats que puguem anar preparant nosaltres. Però una vegada portat a terme el projecte, segons les experiències de diferents professores que conec és impressionant totes les adquisicions que poden obtenir els alumnes relacionat amb el tema que es treballe en el projecte. I per descomptat, si ens ajudem de les noves tecnologies, vam aconseguir que els més petits del col•legi es quedin fascinats amb els nous mètodes d’ensenyament que estan sorgint.