Presentació del blog

Este blog és un treball de l’assingatura d’Història moderna d’Espanya, impartida per Antonio Carrasco, doctor d’Història Moderna a la Universitat d’Alacant. Està realitzat per Guillem Sellés i Uriel, alumne de 4t de la llicenciatura d’Humanitats.

El tema triat es bastirà al voltant de l’anàlisi de dues revoltes contemporànies en el temps però molt diferents entre si: la revolta dels agermanats valencians i la revolta dels comuners castellans.

Per poder entrar en matèria caldrà presentar els aspectes claus de l’inici del regnat de Carles I, com a hereu de les corones aragonesa i castellana, específicament els primers anys del seu regnat i les vicisituds polítiques que el monarca protagonitzà amb l’accés al poder. En les altres pàgines explicarem l’origen d’ambdues revoltes. Publicarem en les entrades tota la informació que considerem interessant per a aprofundir en l’estudi dels aconteiximents que marcaren l’inici de la història moderna als nostres països.

Esperem poder participar en l’anàlisi i la difusió dels aspectes històrics que tenen com a protagonistes el poble pla i que al llarg dels temps han anat marcant els canvis socials de cara al progrés de la democràcia, la igualtat i la justícia. L’estudi del nostre passat, i especialment d’aquell passat que han escrit amb sang els pobles, ens servirà per escriure les pàgines del futur que estan en les nostres mans.

Salut.

PD: encara que finalitza el termini per presentar el treball al professor, desitjaríem continuar treballant en el blog perquè hem trobat que és un tema molt interessant i que ni tan sols hem pogut llevar la pols de l’estant historiogràfic on podem trobar les claus dels moviments rebels. Per això agrairíem a qualsevol cibernauta que passetge per este blog, que si té temps i ganes, aporte tot allò que li semble oportú.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *