Pelets i més

Extracto de mi experiencia con Pelets.

Queríamos enseñar el Castillo de Santa Bárbara a Pelets. Hacía una tarde primaveral y calurosa. Merendamos y nos lo pasamos muy bien. Visitamos también la exposición de Star Wars en la misma fortaleza. Pelets y yo mismo nos sorprendimos mucho con tantas figuras y reproducciones. El domingo, en la Plaza de Gabriel Miró, pintamos con acuarelas y rotuladores. Jugamos en un parque de la Explanada. Comimos patatas fritas. Y mi abuela Carmen celebró su cumple rodeada de toda la familia. Ha sido un fin de semana inolvidable y maravilloso.

Volíem ensenyar el Castell de Santa Bàrbara a Pelets. Feia una vesprada primaveral i calorosa. Vam berenar i ens ho passarem molt bé. També visitarem l’exposició de Star Wars en la mateixa fortalesa. Pelets i jo mateix ens vam sorprendre molt amb tantes figures i reproduccions. El diumenge, en la Plaça de Gabriel Miró, pintarem amb aquarel•les i retoladors. Jugarem en un parc de l’Esplanada i vam menjar creïlles fregides. Al menjar, la meua iaia Carmen va celebrar el seu aniversari envoltada de tota la familia i de Pelets. Ha sigut un cap de setmana inoblidable i meravellós.

2014-10-28 08.55.22-1

2014-10-28 08.55.31-1

Mensaje publicado en Fb dirigido aL CEIP Joaquín Sorolla de Alicante

Des d’aquí m’agradaria agrair la idea que tots els matins escoltem música a l’hora de l’entrada al col·legi. Em sembla un gran encert que tant a l’entrada com a la sortida els nostres *hijjos i filles, i nosaltres mateixos, puguem abstreure’ns, encara q solament sigui uns segons, gràcies sobretot a obres clàssiques, però també modernes o *temátizadas (la *Muixeranga va ser un gran encert).
Moltes *audicones són conegudes (creo recordar fa poc, El Llac dels Cignes, les Quatre Estacions) però unes altres no són tan conegudes per als no entesos en la matèria. Per això seria interessant publicar el llistat de fragments d’obres musicals que es reproduiran durant un determinat mes. Alguna cosa així com el menú de menjador, però sense la necessitat de ser tan precís indicant dia concret, o sí, si algú implicat es pren la molèstia de seguir una *progrmación prèviament definida (que fins i tot en el fons podria servir durant diversos cursos acadèmics) .

Solament afegir el desig d’un professor de la meva filla: “Desig que en la vida dels seus fills i filles estigui present la música”, al que podríem afegir que estant presents en els nostres fills i filles, també estarà presents en les seves mares i en els seus pares.

En resum la meva enhorabona per aquests anys de breus audicions musicals.
_______________________________________________

Desde aquí me gustaría agradecer la idea de que todas las mañanas escuchemos música a la hora de la entrada al colegio. Me parece un gran acierto que tanto a la entrada como a la salida nuestros hijjos e hijas, y nosotros mismos, podamos abstraernos, auqnue solo sea unos segundos, gracias sobre todo a obras clásicas, pero también modernas o temátizadas (la Muixeranga fue un gran acierto).
Muchas audicones son conocidas (creo recordar hace poco, El Lago de los Cisnes, las Cuatro Estaciones) pero otras no son tan conocidas para los legos en la materia. Por eso sería interesante publicar el listado de fragmentos de obras musicales que se reproducirán durante un determinado mes. Algo así como el menú de comedor, pero sin la necesidad de ser tan preciso indicando dia concreto, o sí, si alguien implicado se toma la molestia de seguir una progrmación previamente definida (que incluso en el fondo podría servir durante varios cursos académicos) .

Solo añadir el deseo de un profesor de mi hija: “Deseo que en la vida de sus hijos e hijas esté presente la música”, a lo que podríamos añadir que estando presentes en nuestros hijos e hijas, también estará presentes en sus madres y en sus padres.

En resumen mi enhorabuena por estos años de breves audiciones musicales

_________________________________________________

Para terminar este post, algunas imágenes de varias actividades de octubre de 2014.
2014-10-10 11.52.23
IMG-20141104-WA0000
Maqueta del Sistema Solar realizada por Àng y tres compañeras de su clase.