Ejercicios tipo investigación (II)/Exercicis tipus investigació (II)

Este tipo de ejercicios plantean problemas abiertos y sin datos numéricos. El alumnado debe elaborar una propuesta de solución preguntándose qué conocimientos necesita para poder plantearla y los datos que se deberían obtener. Algunas situaciones que se adaptarían al segundo bloque de contenidos “Oscilaciones y ondas” podrían ser las siguientes:

1. Un astronauta llega a la luna con un dispositivo que sirve para medir la aceleración de la gravedad. ¿Cómo se podría estimar la masa de la luna?
  2. La policía dispone de una unidad de radar colocado en un coche estacionado (más bien, escondido). ¿Cómo puede obtener la velocidad de un vehículo que se aleja del coche de policía?
  3. Una ingeniera decide acudir a un concierto de rock conociendo la intensidad a una cierta distancia de los altavoces que se utilizarán y la frecuencia de emisión, ¿cómo podrá calcular la distancia a partir de la cual no sentirá dolor?

Aquest tipus d’exercicis plantegen problemes oberts i sense dades numèriques. L’alumnat ha d’elaborar una proposta de solució preguntant-se què coneixements necessita per a poder plantejar-la i les dades que s’haurien d’obtenir. Algunes situacions que s’adaptarien al segon bloc de continguts “Oscil·lacions i ones” podrien ser les següents:

1. Un  astronauta arriba a la lluna amb un dispositiu que serveix per a mesurar l’acceleració de la gravetat. Com podem estimar la massa de la lluna?
  2. La policia disposa d’una unitat de radar col·locada en un cotxe estacionat (més bé, amagat). Com pot estimar la velocitat d’un vehicle que s’allunya del cotxe de policia?
  3. Una enginyera decideix acudir a un concert de rock coneixent la intensitat a una certa distància dels altaveus que s’utilitzaran i la freqüència d’emissió, com podrà calcular la distància a partir de la qual no sentirà dolor?