Tema 5. Camp magnètic

Aquest bloc s’ha organitzat en tres sessions teòriques. En la primera es consideraran els efectes d’un camp magnètic determinat sobre càrregues mòbils i sobre fils portadors de corrents. En la segona sessió s’estudiarà les fonts dels camps magnètics i s’acabarà el contingut teòric amb els fenòmens d’autoinducció i inducció mútua de la tercera sessió.

El Curs Interactiu de Física en Internet és un curs de Física general realitzat pel professor Ángel Franco de la Universitat del País Basc. La següent imatge enllaça al bloc dedicat a l’electromagnetisme.

fisica-con-ordenador1El Professor Walter Lewin del MIT (Massachussetts Institute of Technology) té un curs de física sencer enregistrat, lògicament en anglés, i podeu escoltar en el següent enllaç la sessió corresponent al camp magnètic. L’OCW “Physics II: Electricity and magnetism” amb tot el material de vídeos i apunts d’aquest es pot accedir des d’ací.

ocw_mitLa sessió dedicada a camp i forces magnètiques la podeu seguir en el vídeo següent.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/qqkUeQ0nsF8" width="480" height="360" wmode="transparent" /]

La versió en castellà i la bibliografia d’aquest bloc es pot consultar ací.