Categories
Aplicacions/Aplicaciones Edició de vídeo / Edición de vídeo General

¡Sólo quiero cortar un vídeo!

En el entorno educativo actual, es cada vez más frecuente la generación de contenidos didácticos digitales: páginas web, presentaciones on line, materiales audibles, simuladores, vídeos explicativos… y tenemos a nuestra disposición un sin fin de herramientas disponibles para llevar a cabo nuestra tarea. Pero, ¿cómo saber qué elegir?

En el caso de la edición de vídeo,  de primeras, nos vienen a la cabeza aplicaciones como Adobe Premiere, Final Cut o Pinnacle Studio, aplicaciones muy completas, que ofrecen múltiples posibilidades, pero que son propietarias y por tanto, necesitamos adquirir una licencia para usarlas. ¿Es realmente necesario? Pues todo depende de para qué vayamos a utilizarlas.


En l’entorn educatiu actual, és cada vegada més freqüent la generació de continguts didàctics digitals: pàgines web, presentacions on line, materials audibles, simuladors, vídeos explicatius… i tenim a la nostra disposició una infinitat d’eines disponibles per a portar a terme la nostra tasca. Però, com saber què triar?

En el cas de l’edició de vídeo, de primeres, ens vénen al capdavant aplicacions com Adobe Premiere, Final Cut o Pinnacle Studio, aplicacions molt completes, que ofereixen múltiples possibilitats, però que són propietàries i per tant, necessitem adquirir una llicència per a usar-les. És realment necessari? Doncs tot depèn de para què anem a utilitzar-les.

cas val foro

¿Qué deseas hacer? “¡Sólo quiero cortar un vídeo! Como mucho juntar trozos de varios vídeos en uno”.

Para realizar una tarea sencilla y, probablemente, esporádica, trataremos de buscar un software gratuito, sencillo y que se adapte a nuestra necesidad en concreto.

A la hora de elegir, es muy importante tener en cuenta el sistema operativo en el que vamos a trabajar y el formato de los vídeos, tanto de los originales como el del vídeo final.

Entre las aplicaciones disponibles podemos nombar VirtualDub, Windows Movie Maker, LiVES, Avidemux…

Para realizar nuestro ejemplo, vamos a utilizar Avidemux, ya que es una aplicación libre, sencilla e independiente de la plataforma. Además, admite una gran cantidad de formatos para realizar conversión de vídeo y audio.

En la siguiente captura podemos ver cómo es el entorno de trabajo. Al pasar el ratón por las zonas sombreadas, podrás ver una descripción breve de las funciones de cada botón.

[kml_flashembed movie="http://w3.ua.es/ite/blogTIC/videos/avidemux/espacio.swf" width="716" height="633" wmode="transparent" /]

Para cortar un fragmento de un vídeo sigue los pasos mostrados en la próxima captura.

[kml_flashembed movie="http://w3.ua.es/ite/blogTIC/videos/avidemux/cortar.swf" width="716" height="633" wmode="transparent"align="center"/]

Una vez tengamos las partes de los vídeos que formarán la película, puedes seguir los pasos propuestos en la siguiente secuencia para unir los diferentes archivos de vídeo en uno sólo.

[kml_flashembed movie="http://w3.ua.es/ite/blogTIC/videos/avidemux/append.swf" width="716" height="633" wmode="transparent" align="center"/]


cas val foro

Què desitges fer? “Només vull tallar un vídeo! Com a molt ajuntar trossos de diversos vídeos en un“.

Per a realitzar una tasca senzilla i, probablement, esporàdica, tractarem de cercar un programari gratuït, senzill i que s’adapte a la nostra necessitat en concret.

A l’hora de triar, és molt important tenir en compte el sistema operatiu en el qual anem a treballar i el format dels vídeos, tant dels originals com del vídeo final.

Entre les aplicacions disponibles podem anomenar VirtualDub, Windows Movie Maker, LiVES, Avidemux…

Per a realitzar el nostre exemple, anem a utilitzar Avidemux, ja que és una aplicació lliure, senzilla i independent de la plataforma. A més, admet una gran quantitat de formats per a realitzar conversió de vídeo i àudio.

En la següent captura podem veure com és l’entorn de treball. Al passar el ratolí per les zones ombrejades, podràs veure una descripció breu de les funcions de cada botó.

 

[kml_flashembed movie="http://w3.ua.es/ite/blogTIC/videos/avidemux/espacio.swf" width="716" height="633" wmode="transparent" align="center" /]

Per a tallar un fragment d’un vídeo segueix els passos mostrats en la pròxima captura.

[kml_flashembed movie="http://w3.ua.es/ite/blogTIC/videos/avidemux/cortar.swf" width="716" height="633" wmode="transparent"align="center"/]

Una vegada tingues les parts dels vídeos que formaran la pel·lícula, pots seguir els passos proposats en la següent seqüència per a unir els diferents arxius de vídeo en un.

[kml_flashembed movie="http://w3.ua.es/ite/blogTIC/videos/avidemux/append.swf" width="716" height="633" wmode="transparent" align="center"/]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *