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Crea tu propia red social con Ning

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Tipo / Tipus: Red social / Xarxa social
Licencia / Llicència: Copyright
Disponibilidad / Disponibilitat: Registro gratuito / Registre gratuït*
S.O.: Multiplataforma
Idioma: Disponible en Español  / Disponible en Espanyol
Web: http://www.ning.com/
  • * También dispone de una versión comercial que permite eliminar o cambiar la publicidad de la página, cambiar el nombre del dominio y ofrece mayor capacidad de almacenamiento y mayor ancho de banda.
  • * També hi ha disponible una versió comercial que permet eliminar o canviar la publicitat de la pàgina, canviar el nom del domini i ofereix major capacitat d’emmagatzematge i major amplada de banda.

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Las redes sociales se basan en la idea de que, partiendo de un individuo, se cree toda una red de contactos , ya que cuantas más personas sean miembros de nuestra red, más personas podrán llegar a ser miembros potenciales de la misma y por tanto, la información que queramos compartir abarcará un mayor número de usuarios. Podemos utilizar una red social para impulsar el trabajo colaborativo y el intercambio de información de un modo sencillo, teniendo en cuenta que en la mayoría de casos los miembros de la red están dispersos geográficamente.

En redes sociales como Facebook o Tuenti, los usuarios comparten información de diverso tipo, pueden suscribirse a páginas de un tema en concreto… pero, en general, la red de contactos se crea por agrupación de amistades. En el caso de Ning, cualquiera puede crear su propia red social temática, dirigida a un grupo con intereses comunes. Por ejemplo, podríamos crear una red social para una asignatura, donde compartir experiencias, actividades y presentar trabajos de grupos.

El primer paso es registrarse en la página principal de Ning. Una vez registrados, podremos visitar las diversas redes existentes e incorporarnos en aquellas que nos interesen (si son redes públicas) y además, tendremos la opción de crear una nueva red cumplimentando una serie de datos durante un proceso guiado. Al crear la red indicaremos si ésta será privada o pública. La dirección web que identificará a la red social es del tipo nombredelared.ning.com.

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Podemos personalizar la página principal, mostrando sólamente las herramientas que nos interesen, arrastrando cada aplicación hacia la sección de diseño.

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A continuación, podrás personalizar la red eligiendo uno de los temas predefinidos.

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Finalmente, tendrás a tu disposición la estructura de la red, para añadir contenidos, enviar invitaciones a futuros miembros, explorar las distintas opciones, etc. Lo interesante es probar diversas utilidades que nos puedan interesar, sin preocuparnos de la apariencia ya que, podremos reconfigurar y modificar la red en cualquier momento y tantas veces como queramos.

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Cada usuario dispone de una página personal y un blog propio (muy sencillo, aunque suficiente en muchas ocasiones) dentro de la red.

Algunas de las funcionalidades que podemos añadir a nuestra red social son:

  • Actividades: para llevar un seguimiento de las últimas actividades en la red social.
  • Aplicaciones: son gadgets que permiten añadir nuevas funcionalidades a la red. Algunas, muy interesantes, permiten la interconexión con otras aplicaciones como WordPress, Flickr o Tuenti.
  • Blogs: permiten expresarse individualmente a cada miembro de la red.
  • Chats
  • Eventos: para organizar eventos relacionados con el tema de la red social.
  • Foros: para discutir sobre un tema.
  • Grupos: permite crear subgrupos dentro de la red para tratar temas específicos. Cada grupo tiene su propio foro.
  • Música: permite subir archivos de audio.
  • Notas: permiten añadir información a modo de anuncios.
  • Fotos: permite subir archivos de imagen.
  • RSS: permite añadir RSS externos en la página principal.
  • Vídeos: permite subir vídeos propios o  embebidos desde servicios de vídeo como YouTube.

Otra característica a tener en cuenta es que cada artículo de los blogs y cada actividad que se realiza es indexada por Google y por tanto, es accesible en las búsquedas del mismo.

En la siguiente imagen podemos ver un ejemplo de una posible página principal.

Ejemplo


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Les xarxes socials es basen en la idea que, a partir d’un individu, es crea tota una xarxa de contactes , ja que quantes més persones siguen membres de la nostra xarxa, més persones podran arribar a ser membres potencials d’ella i per tant, la informació que vulguem compartir abastarà un major nombre d’usuaris. Podem utilitzar una xarxa social per a impulsar el treball col·laboratiu i l’intercanvi d’informació d’una manera senzilla. Cal tenir en compte que en la majoria de casos els membres de la xarxa estan dispersos geogràficament.

En xarxes socials com Facebook o Tuenti, els usuaris comparteixen informació de divers tipus, poden subscriure’s a pàgines d’un tema en concret… però, en general, la xarxa de contactes es crea per agrupació d’amistats. En el cas de Ning, qualsevol pot crear la seua pròpia xarxa social temàtica, dirigida a un grup amb interessos comuns. Per exemple, podríem crear una xarxa social per a una assignatura, on compartir experiències, activitats i presentar treballs de grups.

El primer pas és registrar-se en la pàgina principal de Ning. Una vegada registrats, podrem visitar les diverses xarxes existents i incorporar-nos en aquelles que ens interessen (si són xarxes públiques) i a més, tindrem l’opció de crear una nova xarxa emplenant una sèrie de dades durant un procés guiat. Al crear la xarxa indicarem si aquesta serà privada o pública. L’adreça web que identificarà a la xarxa social és del tipus nomdelaxarxa.ning.com.

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Podem personalitzar la pàgina principal, mostrant solament les eines que ens interessen, arrossegant cada aplicació cap a la secció de disseny.

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A continuació, podrem personalitzar la xarxa triant un dels temes predefinits.

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Finalment, tindrem a la nostra disposició l’estructura de la xarxa, per a afegir continguts, enviar invitacions a futurs membres, explorar les diferents opcions, etc. L’interessant és provar diverses utilitats que ens puguen interessar, sense preocupar-nos de l’aparença ja que, podrem reconfigurar  i modificar la xarxa en qualsevol moment i tantes vegades com vulguem.

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Cada usuari disposa d’una pàgina personal i un blog propi (molt senzill, encara que suficient en moltes ocasions) dins de la xarxa.

Algunes de les funcionalitats que podem afegir a la nostra xarxa social són:

  • Activitats: per a dur un seguiment de les últimes activitats en la xarxa social.
  • Aplicacions: són gadgets que permeten afegir noves funcionalitats a la xarxa. Algunes, molt interessants, permeten la interconnexió amb altres aplicacions com WordPress, Flickr o Tuenti.
  • Blogs: permeten expressar-se individualment a cada membre de la xarxa.
  • Xats
  • Esdeveniments: per a organitzar esdeveniments relacionats amb el tema de la xarxa social.
  • Fòrums: per a discutir sobre un tema.
  • Grups: permet crear subgrups dins de la xarxa per a tractar temes específics. Cada grup té el seu propi fòrum.
  • Música: permet pujar arxius d’àudio.
  • Notes: permeten afegir informació a manera d’anuncis.
  • Fotos: permet pujar arxius d’imatge.
  • RSS: permet afegir RSS externs en la pàgina principal.
  • Vídeos: permet pujar vídeos propis o embeguts des de serveis de vídeo com YouTube.

Altra característica a tenir en compte és que cada article dels blogs i cada activitat que es realitza és indexada per Google i per tant, és accessible en les recerques que realitzem.

En la següent imatge podem veure un exemple d’una possible pàgina principal.

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