Curso “Estrategias para la mejora de la calidad en los centros educativos”

Se recomienda el Seminario “Estrategias para la mejora de la calidad en los centros educativos” que, se celebrará en la Sede de Villena entre los meses de febrero y marzo de 2012. Su aprovechamiento supondrá conseguir un certificado de asistencia del Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) de 30 horas o la certificación de 3 créditos de libre configuración.

Pincha en el siguiente hipervínculo para consultar el programa del seminario

Díptico Curso

Información en la web de la Universidad de Alicante

Sede de Villena

Perfil en facebook

Pràctica 4 – Visionat de la Pel·lícula “Rebelión en las aulas” o “Diarios de la calle”.

 Importància de la motivació en l’aprenentatge

Ambdues pel·lícules amb un guió molt semblant, presenten per temàtica central les dificultats que pot trobar un docent amb determinats grups d’alumnes i la importància que té el implicar a l’alumnat, motivar-ho i fer-ho participe del treball de l’aula, si volem tindre l’oportunitat d’arribar a ells.

Lluny de només ser una pel·lícula, a l’actualitat podem observar com a diferents contextos d’aprenentatge, el sistema educatiu no respon als interessos de l’alumnat, fins i tot, no respon a les necessitats d’una societat que avança a un ritme fulgurant.

L’objectiu d’aquesta activitat pràctica no es altre que, descriure les diferents estratègies que apliquen els docents en la seua tasca per aconseguir atraure l’atenció dels alumnes pels continguts escolars.

Pràctica 3.- Constructivisme situat.

Per a l’activitat pràctica 3 visualitzarem el documental O’Pelouro que, presenta la realitat d’una escola singular on tots els preceptes pedagògics que promulguem des de la teoria, s’apliquen sense cap mirament. Aquest es un exemple d’escola envejada pels que volen però no sabem com i malmirada per aquells que sabent com no volen.

La nostra activitat consistirà en debatre a classe a prop d’aquestos conceptes educatius, trobar exemples al documental on podem observar com els docents de O’Pelouro els porten a terme i desprès de dissenyar un aula figurada, descriure quins d’aquestos preceptes aplicaríem per a millorar el nostre futur treball com a mestres.

Al següent bot, podeu trobar un article escrit per un professor del àrea de didàctica de la Universitat de Barcelona, al que es narra l’experiència de viure el Pelouro. Val la pena invertir uns minuts en llegir-ho, animeu-vos¡¡¡

O’Pelouro

Pràctica 2.- Modificació de conductes i afavoriment d’hàbits

Aquesta segona pràctica consisteix en que, partint d’un cas figurat d’aula que nosaltres mateixos hem desenvolupat, dissenyarem una estratègia per a modelar conductes desitjables que volem que els nostres alumnes assolisquen o eliminarem conductes pertorbadores de la dinàmica de aula que volem que desapareguen. Amb aquest propòsit elaborarem uns recursos materials amb els quals portar a terme tal treball i prepararem una serie de conseqüències positives i negatives amb les que reforçarem o extingirem conductes. A més, a classe presentarem el nostre treball i el defensarem davant d’altre equip que, tindrà per objectiu trobar el punts febles del nostre programa. Tant l’exposició com la critica seran avaluats a classe.

Benvinguts a Magisteri d’educació infantil i primaria.

Benvinguts al recull de materials àudio-visuals de l’assignatura Psicologia de l’Educació. En este bloc podreu trobar alguns dels materials que anem a utilitzar per al desenvolupament de les activitats pràctiques. Amb aquest recurs, els que estigueu interessats podreu revisar els continguts dels materials àudio-visuals que treballem al aula. A més, trobareu altres mataries considerats interessants per entendre els continguts de l’assignatura al seu conjunt.

Salutacions.

Ignasi Navarro

La última lección.

Randy Pausch fue un profesor de informática de la Universidad Carnegie Mellon al que invitaron a dar una clase magistral dentro de un ciclo de conferencias. A cada conferenciante le pedían que impartiese una charla basándose en en la pregunta “¿qué lección impartirías si fuera tu última oportunidad?”

Un mes antes de la conferencia, Pausch recibió el pronóstico de que su cáncer de páncreas, del que había sido diagnosticado un año antes, estaba en fase terminal. Lejos de negar su enfermedad, decidió vivir plenamente sus últimos meses de vida. De hecho, antes de dar comienzo a la conferencia, Pausch mostró a todos los once tumores que poblaban su hígado con las palabras «No cambiar las cartas que nos han dado, sólo decidir cómo jugamos la mano».

Tal fue el impacto de la conferencia que le pidieron, unos días después, Oprah Winfrey le pidió que fuese a su programa a hacer una versión resumida de la misma.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/My2ym2_pAkA" width="500" height="425" wmode="transparent" /]

 

“Experiencia es lo que obtienes cuando no obtienes lo que quieres”, “el mejor regalo que un educador puede dar es conseguir que alguien se convierta en autodidacta”… Estas frases están extraídas de esta magnifica conferencia. Una charla que traspasa lo educativo para convertirse en una lección sobre la vida.

La conferencia dio lugar a un libro con el mismo título: La última lección (The Last Lecture).

Noticia – Aprenentatge col·laboratiu com a clau per a reduir el fracàs escolar

L’aprenentatge col·laboratiu es presenta com una estratègia vàlida per a lluitar contra el fracàs escolar, millorar l’ambient al aula i fomentar capacitats per al treball en equip. Al IES Julio Verne de Madrid es ja una realitat.

Noticia

L’educació prohibida

L’educació prohibida

L’escola és el mirall de la societat, l’educació té objectius meravellosos, però el que succeeix a les aules no coincideix amb el que desprès s’esperarà dels alumnes. Aquesta incongruència es pot veure en la seva estructura rígida, en la imposició d’idees, en la competència ferotge, en la manca de vincles emocionals, en el poc respecte cap als nanos, en els coneixements absoluts, en la manca d’experiències vivencials, en la necessitat de complir terminis.
Part 1.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/8GcxTsTxnoY" width="500" height="425" wmode="transparent" /]

És ací on “La Educación Prohibida”, a través d’una investigació conscient sobre metodologies, teories, enfocaments pedagògics i institucions educatives, s’embarca en aquest viatge al descobriment de les idees que conformen a una nova educació conscient, en la recerca del ple desenvolupament de les facultats humanes i d’un món millor.

Part 2.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/rUGA-rEN9vE" width="500" height="425" wmode="transparent" /]

“Canviant els paradigmes”, per Ken Robinson

Ken Robinson, diserta en aquest gag audiovisual a prop del model educatiu predominant, a què respon l’actual estructura dels sistemes d’educació formal i es planteja si aquest model es funcional i efectiu alhora d’educar als xiquets de la societat del segle XXI. Tot, podem vore’l acompanyat d’una exposició molt singular de les seues idees.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Z78aaeJR8no" width="500" height="425" wmode="transparent" /]

Concurso – Educación 3.0 – Mejor wiki 2011

Concurs Millor Wiki 2011

Com vosaltres mateixos podeu constatar a la revista Educación 3.0, cap dels tres wikis que vam presentar al concurs han quedat entre els 5 primers classificats. La competència ha sigut dura, ja que si done un un cop d’ull a les wikis guanyadores es veu com darrere de moltes d’elles hi han equips de tècnics dels propis centres escolars. Sense fer-ho servir com excusa, la meua enhorabona als participants ja que el vostre treball ha sigut fruit d’una experiència d’innovadora, en la que cap de vosaltres teníeu una formació prèvia. A més, encara que no estem entre els guanyadors, tots els participants seran mencionats a l’edició de juny de la revista Educación 3.0. Vos convide a consultat-la.

Revista