Aplicacions/Aplicaciones Portal audiovisual

iTunesU

Tipo / Tipus: Portal audiovisual
Licencia / Llicència: Freeware – Descarga gratuita /Descàrrega gratuïta
Disponibilidad / Disponibilitat: Aplicación de escritorio / Aplicació d’escriptori
S.O.: Mac OS X, Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Apple TV, iPod touch, iPhone
Idioma:
Disponible en Español / Disponible en Espanyol
Web: http://education.apple.com/itunesu/

cas val foro

iTunes U es un portal en el cual las universidades del mundo, junto con otras entidades educativas, comparten sus materiales audiovisuales. Todos los contenidos disponibles son gratuitos.

Los archivos se distribuyen en formato podcast (de vídeo o audio), de manera que podremos suscribirnos a una fuente que nos interese para, que cuando aparezcan nuevos materiales del mismo tema o curso, se descarguen automáticamente. De esta manera podremos visualizar o escuchar los materiales cuando mejor nos venga. No obstante, no es necesario suscribirse para descargar materiales.

Para acceder a iTunes U debemos descargar e instalar el programa iTunes. Podremos encontrar esta sección como un módulo integrado dentro de  iTunes Store.

iTunesU1

Una vez dentro de iTunes U, tenemos la posibilidad de buscar contenidos por tema o por universidad, o elegir alguno de los contenidos más nuevos, publicados en la página de inicio. Al descargar un material, éste quedará almacenado en nuestra biblioteca de archivos.

Descarga de materiales

Para formar parte del programa de iTunes U, debe ser la propia entidad educativa la que se involucre y solicite el acceso, teniendo en cuenta que será necesaria una planificación previa, bastante esfuerzo y la creación de grupos de trabajo diversificados.

Con esta iniciativa, en la que ya participan numerosas universidades y entidades educativas, se pretende ofrecer un modo innovador de gestionar y distribuir medios educativos y ponerlos a disposición de la comunidad académica, o incluso a disposición de todo el mundo.

cas val foro

iTunes U és un portal en el qual les universitats del món, juntament amb altres entitats educatives, comparteixen els seus materials audiovisuals. Tots els continguts disponibles són gratuïts.

Els arxius es distribueixen en format podcast (de vídeo o àudio), de manera que podrem subscriure’ns a una font que ens interesse per a, que quan apareguen nous materials del mateix tema o curs, es descarreguen automàticament. D’aquesta manera podrem visualitzar o escoltar els materials quan vulguem. No obstant això, no és necessari subscriure’s per a descarregar materials.

Per a accedir a iTunes U hem de descarregar i instal·lar el programa iTunes. Podrem trobar aquesta secció com un mòdul integrat dins d’iTunes Store.

iTunesU1

Una vegada dins d’iTunes U, tenim la possibilitat de cercar continguts per tema o per universitat, o triar algun dels continguts més nous, publicats en la pàgina d’inici. Al descarregar un material, aquest quedarà emmagatzemat en la nostra biblioteca d’arxius.

Descarga de materiales

Per a formar part del programa d’iTunes U, ha de ser la pròpia entitat educativa la qual s’involucre i sol·licite l’accés. Cal tenir en compte que serà necessària una planificació prèvia, bastant esforç i la creació de grups de treball diversificats.

Amb aquesta iniciativa, en la qual ja participen nombroses universitats i entitats educatives, es pretén oferir una manera innovadora de gestionar i distribuir mitjans educatius i posar-los a la disposició de la comunitat acadèmica, o fins i tot a la disposició de tot el món.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *