Categories
Aplicacions/Aplicaciones Creació de continguts / Creación de contenidos General

Mi primera página en eXeLearning

Anteriormente, comentamos la existencia de esta herramienta para la generación de contenidos digitales multimedia. Puesto que es una aplicación diseñada expresamente para el profesorado y el personal académico, y debido a las posibilidades que ofrece, vamos a hablar un poco más de ella.    

El entorno que nos ofrece eXe para trabajar es sencillo e intuitivo, permitiendo la creación de contenidos digitales sin necesidad de conocer lenguajes como XML o HTML. Al generar un curso, automáticamente se crea un índice de contenidos y una serie de botones que facilitan la navegación por el documento creado.   

Además, permite la exportación a diferentes formatos entre los que se encuentran SCORM o IMS, que pueden ser importados en sistemas de gestión de contenidos como Moodle.   


   

Anteriorment, vam comentar l’existència d’aquesta eina per a la generació de continguts digitals multimèdia. Ja que és una aplicació dissenyada expressament per al professorat i el personal acadèmic, i a causa de les possibilitats que ofereix, parlarem un poc més d’ella.   

L’entorn que ens ofereix eXe per a treballar és senzill i intuïtiu, i permet la creació de continguts digitals sense necessitat de conèixer llenguatges com XML o HTML. Al generar un curs, automàticament es crea un índex de continguts i una sèrie de botons que faciliten la navegació pel document creat.   

A més, permet l’exportació a diferents formats entre els quals es troben SCORM o IMS que poden ser importats en sistemes de gestió de continguts com Moodle.   

   

cas val foro   

Al ejecutar la aplicación, por defecto aparece una página en blanco llamada Inicio. De esta página “colgarán” el resto de páginas, apartados y subapartados que queramos incluir en nuestros materiales. Las páginas se pueden crear de manera muy sencilla, simplemente pinchando en el botón correspondiente. Una vez creadas, podemos especificar el nivel que ocupan en la estructura de contenidos, es decir, si son apartados o subapartados de páginas existentes o si por el contrario constituyen una página en sí. También tenemos la posibilidad de reordenar los diferentes apartados en cualquier momento.   

Es posible crear una jerarquía de contenidos con el número de niveles (páginas, apartados, subapartados…) que deseemos pero, debemos tener en cuenta que en el índice de navegación sólo aparecerá hasta el tercer nivel de profundidad.   

Por otro lado, es importante renombrar las páginas que creemos, ya que el nombre que escribamos se mostrará como título de la página o sección que creemos.   

En el siguiente vídeo tenemos un ejemplo que muestra lo que acabamos de comentar. Antes de comenzar, ten en cuenta que el vídeo es interactivo, es decir, para visualizarlo al completo debes ir siguiendo las instrucciones que aparecen en las cajas de texto.   

[kml_flashembed movie="http://w3.ua.es/ite/blogTIC/videos/eXe/exe_personalizado.swf" width="773" height="595" wmode="transparent" align="center"/]   

Hasta ahora lo único que hemos hecho es crear parte de la estructura de nuestro curso. Para introducir contenido, debemos utilizar los denominados iDevices, que podemos definir como agrupaciones de elementos que facilitan la estructuración del contenido y  que nos ofrecen diferentes posibilidades. La más básica, pero imprescindible, es el editor de Texto libre. Simplemente, pinchando sobre éste iDevice, se creará un editor de texto sobre la página que tengamos seleccionada.   

Además de la introducción de texto, este editor nos ofrece diferentes posibilidades para darle formato e incluir elementos como imágenes, audio, vídeo… En posts futuros se verá más a fondo las características de este editor, ya que podremos encontrarlo también integrado en los diferentes iDevices.   

En el siguiente vídeo interactivo, podemos ver un ejemplo muy básico sobre lo que acabamos de comentar.   

[kml_flashembed movie="http://w3.ua.es/ite/blogTIC/videos/eXe/exe2.swf" width="781" height="516" wmode="transparent" align="center"/]   

Para ver la estructura del curso generado pincha aquí. Aunque es muy sencilla, podemos hacernos una idea de cómo se genera el índice de contenidos del curso y la navegación del mismo.  


   

cas val foro  

A l’executar l’aplicació, per defecte apareix una pàgina en blanc anomenada Inici. D’aquesta pàgina penjaran la resta de pàgines, apartats i subapartats que vulguem incloure en els nostres materials. Les pàgines es poden crear de manera molt senzilla, simplement punxant en el botó corresponent. Una vegada creades, podem especificar el nivell que ocupen en l’estructura de continguts, és a dir, si són apartats o subapartats de pàgines existents o si per contra constitueixen una pàgina en si. També tenim la possibilitat de reordenar els diferents apartats en qualsevol moment. 

És possible crear una jerarquia de continguts amb el nombre de nivells (pàgines, apartats, subapartats…) que desitgem però, hem de tenir en compte que en l’índex de navegació només apareixerà fins al tercer nivell de profunditat. 

D’altra banda, és important anomenar de nou les pàgines que creem, ja que el nom que escriguem es mostrarà com títol de la pàgina o secció que creem. 

En el següent vídeo tenim un exemple que mostra el que acabem de comentar. Abans de començar, tingues en compte que el vídeo és interactiu, és a dir, per a visualitzar-lo al complet has de seguir les instruccions que apareixen en les caixes de text.  

[kml_flashembed movie="http://w3.ua.es/ite/blogTIC/videos/eXe/exe_personalizado.swf" width="773" height="595" wmode="transparent" align="center"/]   

Fins a ara l’única cosa que hem fet és crear part de l’estructura del nostre curs. Per a introduir contingut, hem d’utilitzar els denominats iDevices, que podem definir com agrupacions d’elements que faciliten l’estructuració del contingut i que ens ofereixen diferents possibilitats. La més bàsica, però imprescindible, és l’editor de Text lliure. Simplement, punxant sobre aquest iDevice, es crearà un editor de text sobre la pàgina que tinguem seleccionada.
A més de la introducció de text, aquest editor ens ofereix diferents possibilitats per a donar-li format i incloure elements com imatges, àudio, vídeo… En posts futurs es veurà més a fons les característiques d’aquest editor, ja que podrem trobar-lo també integrat en els diferents iDevices. 

En el següent vídeo interactiu, podem veure un exemple molt bàsic sobre el que acabem de comentar.   

[kml_flashembed movie="http://w3.ua.es/ite/blogTIC/videos/eXe/exe2.swf" width="781" height="516" wmode="transparent" align="center"/]

Per a veure l'estructura del curs generat punxa ací. Encara que és molt senzilla, podem fer-nos una idea de com es genera l'índex de continguts del curs i la navegació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *