Qüestionaris per a vídeos

zaptionSi t’estàs introduint en el món de la classe inversa, deus haver-te preguntat de quina manera pots fer que els alumnes es miren els vídeos que penges d’una manera més activa. Una de les possibilitats que tens és fer-los un poc més interactius amb preguntes. Hi ha diverses aplicacions que et permetran configurar preguntes que els alumnes hauran de contestar. Te’n presentem quatre.

Zaption et permet crear preguntes de selecció en determinats moments d’un vídeo. Pots veure’n una mostra ací.

Bubblr és una eina pareguda, però incorpora l’element de la competició. Les respostes es puntuen segons els temps que tardes a donar-les i també pots reptar els companys o gent desconeguda. Té un element lúdic molt interessant. Ací tens un vídeo que explica com es creen les fórmules en un full de càlcul.

Metta és un servei més elaborat, ja que incorpora la possibilitat de gestionar els vídeos amb respostes en una plataforma a través de grups d’estudiants. La versió gratuïta és limitada a 30 alumnes només.

Grockit permet crear preguntes obertes en vídeos de Youtube. Una eina que val la pena provar. Podeu veure’n un exemple ací. Amb aquesta eina hem de saber que qualsevol usuari pot contestar i preguntar. Per tant, perdem una miqueta el control sobre l’activitat.

Educanon no és pròpiament una eina per a incloure preguntes en els vídeos. És això i molt més. Converteix els vídeos en autèntics vídeos interactius. I és un servei gratuït! Un espectacle.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *