Categories
Dispositius/Dispositivos Presentaciones / Presentacions

Presentaciones portátiles con eFlash

eFlash_ico

Tipo / Tipus: Presentaciones portátiles / Presentacions portàtils
Precio / Preu: 100 €
Disponibilidad / Disponibilitat: Disponible para su préstamo /Disponible per al seu préstec
S.O.: Microsoft® Windows
Idioma: Inglés / Anglés
Web: http://www.procare.com.tw/

cas val foro

¿QUÉ ES?

El eflash es un dispositivo que permite la realización de presentaciones sin necesidad de utilizar un ordenador. Dispone de una ranura para tarjetas (SD o MMC) en la que se deben guardar los documentos de la presentación, previamente transformados mediante el software del dispositivo.

La parte física está compuesta por 2 elementos:

La base: integra los puertos de entrada/salida necesarios para establecer las conexiones.

conex

Dispone de los siguientes puertos:

  • Mini USB: para la conexión con el ordenador necesaria en el momento de almacenar los datos a la tarjeta de memoria.
  • Lector de tarjetas SD/MMC: puesto que el dispositivo no dispone de memoria interna, es necesario utilizar una tarjeta del tipo indicado (habituales en muchas cámaras fotográficas).

  • sd

  • VGA: para la conexión con el proyector.
  • Minijack: para la salida de audio, en caso de necesitarlo para reproducir el sonido que pueda contener la presentación.
  • Adaptador de corriente.

–  El mando: incorpora las funciones necesarias para conducir la presentación y para navegar por el menú del dispositivo. Además, dispone de un puntero láser.

mando

¿CÓMO SE UTILIZA?

Para empezar debes instalar en tu ordenador el software proporcionado. Mediante él podrás transformar tus archivos a un formato que el eflash pueda entender.

Los formatos que soporta son: Word (.doc), Excel (.xls), Powerpoint (.ppt), Flash (.swf), Pdf (.pdf) y jpeg (.jpg).  También permite la conversión de archivos de la suite de OpenOffice, aunque solamente de manera estática.

La conversión es tan sencilla como pinchar sobre el archivo que desees con el botón derecho del ratón y seleccionar la opción adecuada. Ten en cuenta, que si el fichero que seleccionas no es compatible, no aparecerán las opciones que se muestran en la siguiente imagen.

conex

La primera opción Export for eFlash permite convertir tus archivos de manera estática a un formato compatible con el dispositivo. Es decir, si utilizamos esta opción en un archivo PowerPoint que tenga transiciones o animaciones, éstas no se conservarán al transformar el archivo. La extensión del fichero resultante será .ppf.

La opción Export for eFlash Animation sólo se usa con ficheros PowerPoint (.ppt) o Flash (.swf) y permite conservar las posibles transiciones y animaciones que hayamos introducido en nuestros archivos. En este caso se generarán dos ficheros con extensiones  .pp2 y  .pfa.

Otra opción para convertir archivos estáticos es utilizar la impresora virtual que se instala con el software. De este modo, puedes utilizar opciones de impresión para mejorar la claridad del archivo.  La impresora que debes seleccionar se llama Pak2Go PPF y el menú de ajustes  Propiedades > Opciones avanzadas. Puedes escoger entre impresión Regular, Compacta y Superfina.

El siguiente paso es copiar los ficheros generados a la tarjeta de memoria. El propio dispositivo actúa como lector de tarjetas mediante la conexión USB. No es necesario copiar los ficheros originales.

Para realizar la presentación debes conectar el dispositivo eFlash directamente al cañón de proyección mediante la salida VGA del mismo. Asegúrate de que el eFlash lleva las pilas o conéctalo mediante el adaptador a la red eléctrica.

Cuando todo esté conectado y listo para usarse, podrás ver el menú de navegación del eFlash con los documentos que hayas introducido. Puedes navegar por él con los botones del mando a distancia.

conex

¿POR QUÉ USAR EL EFLASH?

Puedes utilizarlo para realizar tus presentaciones sin necesidad de acarrear con un ordenador portátil o sin tener que enchufar el ordenador fijo del  aula.

Las ventajas:

  • Es cómodo de transportar, ya que pesa tan sólo 180 gramos.
  • La manera de utilizarlo es muy sencilla.

Los inconvenientes:

  • Su resolución es VGA (800×600) con lo cual, la calidad de imagen no es muy elevada.
  • No es compatible con formatos de vídeo, y por tanto, si introduces un vídeo en la presentación no se reproducirá.

cas val foro

QUÈ ÉS?

L’eflash és un dispositiu que permet la realització de presentacions sense necessitat d’utilitzar un ordinador. Disposa d’una ranura per a targetes (SD o MMC) en la qual s’han de guardar els documents de la presentació, prèviament transformats mitjançant el programari del dispositiu.

La part física està composta per 2 elements:

–  La base: integra els ports d’entrada/eixida necessaris per a establir les connexions.

conex

Disposa dels ports següents:

  • Mini USB: per a la connexió amb l’ordinador necessària en el moment d’emmagatzemar les dades a la targeta de memòria.
  • Lector de targetes SD/MMC: ja que el dispositiu no disposa de memòria interna, és necessari utilitzar una targeta del tipus indicat (habituals en moltes càmeres fotogràfiques).

sd

  • VGA: per a la connexió amb el projector.
  • Connector mini (minijack): per a l’eixida d’àudio, en cas de necessitar-lo per a reproduir el so que puga contenir la presentació.
  • Adaptador de corrent.

El comandament: incorpora les funcions necessàries per a conduir la presentació i per a navegar pel menú del dispositiu. A més, disposa d’un punter làser.

mando

COM S’UTILITZA?

Per començar, has d’instal·lar en el teu ordinador el programari proporcionat. Amb aquest podràs transformar els teus arxius a un format que l’eflash puga entendre.

Els formats que suporta són: Word (.doc), Excel (.xls), Powerpoint (.ppt), Flash (.swf), Pdf (.pdf) i jpeg (.jpg).  També permet la conversió d’arxius del paquet ofimàtic d’OpenOffice, encara que solament de manera estàtica.

La conversió és tan senzilla com fer clic sobre l’arxiu que vulgues amb el botó dret del ratolí i seleccionar l’opció adequada. Tingues en compte que si el fitxer que selecciones no és compatible no apareixeran les opcions que es mostren en la imatge següent.

conex

La primera opció Export for eFlash permet convertir els teus arxius de manera estàtica a un format compatible amb el dispositiu. És a dir, si utilitzem aquesta opció en un arxiu PowerPoint que tinga transicions o animacions, aquestes no es conservaran en transformar l’arxiu. L’extensió del fitxer resultant serà .ppf.

L’opció Export for eFlash Animation només s’usa amb fitxers PowerPoint (.ppt) o Flash (.swf) i permet conservar les possibles transicions i animacions que hàgem introduït en els nostres arxius. En aquest cas es generaran dos fitxers amb extensions  .pp2 i .pfa.

Una altra opció per a convertir arxius estàtics és utilitzar la impressora virtual que s’instal·la amb el software. D’aquesta manera, pots utilitzar opcions d’impressió per a millorar la claredat de l’arxiu. La impressora que has de seleccionar es diu Pak2Go PPF i el menú d’ajustaments Propietats > Opcions avançades. Pots escollir entre impressió regular, compacta i superfina.

El pas següent és copiar els fitxers generats a la targeta de memòria. El mateix dispositiu actua com a lector de targetes a través de la connexió USB. No és necessari copiar els fitxers originals.

Per a fer la presentació has de connectar el dispositiu eFlash directament al canó de projecció mitjançant l’eixida VGA d’aquest. Assegura’t que l’eFlash porta les piles o connecta’l mitjançant l’adaptador a la xarxa elèctrica.

Quan tot estiga connectat i llest per a usar-se, podràs veure el menú de navegació de l’eFlash amb els documents que hages introduït. Pots navegar-hi amb els botons del comandament a distància.

conex

PER QUÈ USAR L’EFLASH?

Pots utilitzar-lo per a fer les teues presentacions sense necessitat de traginar un ordinador portàtil o sense haver d’endollar l’ordinador fix de l’aula.

Els avantatges:

  • És còmode de transportar, ja que pesa tan sols 180 grams.
  • La manera d’utilitzar-lo és molt senzilla.

Els inconvenients:

  • La seua resolució és VGA (800×600) amb la qual cosa, la qualitat d’imatge no és molt elevada.
  • No és compatible amb formats de vídeo, i per tant, si introdueixes un vídeo en la presentació no es reproduirà.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *