Capítols de llibres Llibres

La dona i el calçat

Referència:

YBARRA, Josep Antoni. El calzado en el Vinalopó, entre la continuidad y la ruptura. (Begoña SAN MIGUEL, Jorge HURTADO, Mª Jesús SANTA MARÍA). 1ª Edició. Universitat d’Alacant: Ayto de Elche; I.D.E.L.S.A; Ayto de Petrer, 2004.

Comentari:

La indústria del calçat s’estructura per una divisió del treball, en la qual els homes i les dones ocupen diferents fases del procés de producció.

Les dones que treballen al sector solen ser majors de trenta anys ja que les dones joves es troben menys integrades en el sector. Aquestes dones joves tracten de cercar millors ocupacions amb millors condicions de treball. El nivell acadèmic per a la majoria de treballadores és baix, malgrat això, degut a les limitacions del mercat de treball, hi ha moltes treballadores amb estudis universitaris.

Taller d'aparadores