Home » General » L’aprenentatge cooperatiu – Activitat pràctica 9

L’aprenentatge cooperatiu – Activitat pràctica 9

L’aprenentatge cooperatiu és un concepte diferent del procés d’ensenyança i aprenentatge. Es basa en la interacció entre alumnes diversos, que en grups de 4 a 6, cooperen en l’aprenentatge de distintes qüestions d’índole molt variada. Este aprenentatge compta amb l’ajuda del professor, que dirigix este procés supervisant-ho. Es tracta, docs, d’un concepte de l’aprenentatge no competitiu ni individualista com ho és el mètode tradicional, sinó un mecanisme col·laborador que pretén desenrotllar hàbits de treball en equip, la solidaritat entre companys, i que els alumnes intervinguen autònomament en el seu procés d’aprenentatge.

Per entendre millor en que consistix l’aprenentatge cooperatiu, a classe durem a terme una activitat basada en la col·laboració i interdependència positiva dels alumnes per aprendre. Amb l’objecte d’aconseguir aquest fi, hem preparat una activitat centrada en la tècnica del trencaclosques.

A més, per a la segona part de la pràctica 9, els alumnes haureu de dissenyar la vostra activitat centrada en l’aprenentatge cooperatiu i l’objectiu es que arreplegue una part important de les següents característiques, marcant les diferencies entre un treball en grup tradicional i un treball en grup d’aprenentatge cooperatiu.

Grup Cooperatiu Grup Tradicional
Interdependència positiva No interdependència
Responsabilitat individual No responsabilitat individual
Heterogeneïtat Homogeneïtat