Home » 2011 » maig » 03

Daily Archives: 3 maig 2011

Pràctica 10 – Cas pràctic

La pràctica 10 es l’última de les activitats preparades per a l’assignatura Psicologia de l’educació. L’objectiu d’aquesta activitat es que pugau aplicar gran part dels coneiximent teòrics i pràctics treballats al llarg del quadrimestre.

A classe es visionara la pel·lícula i recolzant-nos amb la fitxa de l’activitat, comentaren els detalls més importants que podem observar al llargmetratge.

Què podem observar a la pel·lícula?

• Conseqüències d’una motivació extrínseca i intrínseca en l’alumnat.
  • Mètodes d’ensenyança motivants, mostrant als alumnes la importància i el sentit dels continguts treballats.
  • Relacions interpersonals afectives entre docent-discent i discent-discent.
  • El paper de la família com a part fonamental de la comunitat educativa.
  • El sistema educatiu com a estructura, en massa ocasions, rígida i poc flexible per adaptar-se a les necessitats especial de cada grup d’alumnes.

A més, hem de relacionar aquestos continguts treballats amb la realitat del nostre context a partir de raonar si els problemes conductuals, estructurals i pedagògics es donen d’alguna manera al nostre sistema educatiu i quines solucions podem plantejar.

Podeu trobar la pel·lícula a la pàgina corresponent de materials audiovisuals.

Noticia – Excel·lència en educació

Noticia

Excel·lència en educació? l’educació actual no contempla l’excel·lència? necessitem de noves mides per a estimular als alumnes que presenten unes característiques superiors a la mitjà? la comprensivitat educativa plantejada amb les normatives actuals s’arribat aconseguir? deuríem de invertir-se més recursos personals, materials i tècnics per a millorar la qualitat del nostre sistema educatiu? podria ser eixa la via per aconseguir l’excel·lència en educació?

Jimeno Sacristan, pedagog i catedràtic de didàctica de la Universitat de València, reflexiona a prop de la nova tendència que pren l’educació en algunes autonomies i que prompte pot convertir-se en la tendència habitual.