Home » General » Va de bo!

Va de bo!

Abatut pel valencià? Exclosa de l’anhelada promoció interna per falta de punts? Entristit per no escriure bé la llengua que ha parlat tota la vida? Perseguida pel requisit lingüístic? Fart de vore que les úniques paraules que li adreça la Junta Qualificadora són NO APTE? Resolta a ser una més dels milions de valencianoparlants? Desitjós de ser acollit per esta llengua d’acollida? No desespere, ja ha arribat a les llibreries el producte que necessitava: Va de bo!

Indústries Bioeditorials Bromera, el Laboratori del Doctor Forcadell i el Departament de Filologia del Sistema Lingüístic Compartit han unit esforços i personal per a oferir-li la resposta eficaç i amena que estava esperant. Llance al contenidor de reciclatge eixos vells i avorrits manuals, en què prefixos com pseudo, ex o vice encara s’unixen al mot següent per mitjà d’un guionet, i córrega a reservar el seu exemplar de Va de bo! Sorprenga veïns i amistats amb un valencià culte i alhora natural, pròxim, patrimonial.

Esta definitiva eina de formació està adaptada a les exigències del Marc europeu comú de referència per a les llengües i, consegüentment, als continguts i models d’examen de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. Pujar al tren de la modernitat i aprendre quasi sense adonar-se’n és ara possible gràcies a Va de bo! Clique en la imatge per a fer un tast del nou producte, estem segurs que li agradarà.

I després de la televenda, ve la secció d’autobombo, perquè sorprenentment, i a l’ombra de Robert Escolano, Mari Àngels Francés, Hèctor Gonzàlvez (Kamerad Koordinator), Maribel Guardiola, Carles Segura i Juli Martínez, jo he sigut un dels autors. N’he fet l’apartat “Així és el nostre país”; per cert, el país és el que apareix en la imatge que hi ha al final: 22.826 km2 del Sénia al Segura, ni més ni menys. Va de bo! deu ser una passada. Dic deu perquè encara no l’he revisat de cap a cap, no he pogut passar del pròleg. L’acadèmic Pérez Saldanya hi diu dels qui hem fet el llibre que som “un grup molt dinàmic i amb una àmplia formació lingüística i pedagògica […] joves lingüistes i ensenyants […] professionals amb una llarga implicació en les tasques de difusió i dinamització de la llengua”.

No m’havia sentit tan cofoi des de l’última vegada que em van dir guapo. Quan va ser això?

7 Comments

1. Busque, compare… i si troba un altre de millor, compre’l!!! És el que t’ha faltat posar 😉

2. l’enhorabona, Jordi i companyia
    esperem que als qui volen aprendre valencià els siga útil i estimulador per a aprendre, i els qui l’utilitzen de guia per a fer classes tinguen l’habilitat per a conduir els alumnes a bon port: l’aprenentatge del valencià i les ganes d’usar-lo i de saber-ne més.
    Josep

3. Xe, com a autobombista estàs fet un fenomen. Per què no li n’envies un exemplar a la del Registre d’Alacant?

4. No et preocupes, Jordi, que jo ja he fet a classe una activitat i ha funcionat. He de dir-te que hi he fet una ullada i he tingut una bona impressió, sobretot perquè hi ha un valencià pròxim i viu. Una abraçada des del Comtat

5. Moltes felicitats, sembla que la burra ja ha parit un nen molt bonic i esperat.

Enhorabona

6. jordi: fes.so mes curtet ya que la resta de la gent no som funcionaris y disposem de menos temps que tu