Culs i estereotips

estereotipsEl passat mes de juliol un centre comercial d’Alacant va promocionar les seues rebaixes amb un sol mot contrafet i bastant fàcil: REMAJAS. Com que era estiu i no devia resultar-los suficientment efectiva la hibridació lèxica, els publicistes li afegiren sis natges brutes d’arena, tres culs dins de sengles bragues de biquini. Podeu vore’ls al peu d’esta entrada.

Al nou govern municipal, no li agradà l’estratègia de màrqueting. L’edil d’Igualtat va dir que era “clarament masclista” i que oferia una imatge “sexista i poc adequada” de les dones. Uns quants dies després, la publicitat era retirada. A classe, en vam parlar i hi havia opinions de tota mena: homes que condemnaven la campanya, dones que condemnaven la condemna, homes i dones que es reien de tot plegat, altres que ni una cosa ni l’altra… En tot cas, si acceptem, com diu el diccionari, que el masclisme és l'”actitud que consisteix a atribuir als homes una superioritat de valors, en tots els camps, sobre les dones”, no acabe de vore el masclisme en este cas concret.

Doncs bé, han arribat les rebaixes d’hivern i el centre comercial en qüestió continua explotant la mateixa veta. Ara diuen que “DE REMAJAS TE RELAJAS” i, com veieu, tres jovenetes guapes i disteses acompanyen el lema. Cap poder públic s’ha indignat, cap col·lectiu feminista n’ha demanat la retirada. A mi, en canvi, esta campanya sí que em sembla sexista. El sexisme, recordem-ho, és la “ideologia que sosté la divisió de les persones per raó de la diferència dels sexes i el manteniment d’unes normes de comportament que corresponen a esta divisió”.

Què passa? És que als tios no ens agrada anar de rebaixes? És que totes les dones sou unes consumistes compulsives? O, encara pitjor, necessiteu comprar per a calmar vés a saber quina ansietat? No m’ofenen els glutis, m’ofén l’estereotip (“conjunt d’idees que un grup o una societat obté a partir de les normes o els patrons culturals prèviament establerts”), especialment quan és discriminatori, quan resulta categòric.

Em sembla que patim encara d’excés pudor, de puritanisme fins i tot: si no hi ha culs, no hi ha cas.

culs

Tags: ,

  1. Voro’s avatar

    Xe Davó,estàs en tot. M’agrada.

  2. Jaume’s avatar

    Home

    Este centre comercial no es caracteritza per les seues campanyes publicitàries encertades i creatives, recorda la de la campanya de tardor: ‘O Toño o nada’. Pero bé, igual estàs filant massa prim, Són campanyes publicitàries orientades al públic femení, sense res més. no?

  3. Joan’s avatar

    Molt bona reflexió, Jordi! Encertadíssima.

  4. timonet’s avatar

    El que aniria bé, és apartar d’este centre comercial, qualsevol subvenció municipal o autonòmica: vist que el govern municipal, coincideix amb el de la Generalitat. Per masclista, consumista,…. i antivalenciana

  5. Maribel’s avatar

    Molt bona i encertada la teua aportació.

    Evidentment estem vivint una época en la que se lleva tot al crispament en l’àmbit sexual i per eixe lloc s’ecapen altres sutilitats no menys importants.

    Genial Jordi, com sempre.

  6. Salva’s avatar

    La visió torbadora, pecaminosa i nefanda d’unes femenines natges és una horrenda ofensa a la moral que les Dames d’Acció Catòlica no poden permetre. Haviem perdut de vista aquestes pudibundes i indòmites censores. Ara ja sabem on estan.

Reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *