Este xaval va per nota. Gonzalo Bautista, president de les Noves Generacions del PP a Castelló, ha impulsat la campanya “Me quieren adoctrinar #QueNoTeLien”. Es tracta de possibilitar que els alumnes denuncien de manera anònima “la imposición de ideas e ideologías” i els casos en què “se hace un uso indebido de la libertad de cátedra”.
Com que no puc beneficiar-me d’esta eina perquè no sóc de la “provincia de Castellón” i molts dels meus mestres estan feliçment jubilats o ja tenen plaça fixa al secanet, confessaré la meua experiència: a mi, també em van adoctrinar, moltíssim. Per al cas, tant fa que el col·legi fóra concertat i religiós, l’adoctrinament subtil que vaig patir l’aplicava —i l’aplica encara— l’escola pública. Ho sé perquè el canvi de l’EGB (salesians) al BUP (IES Andreu Sempere) no comportava la fi de l’ensinistrament.
Van ser dotze cursos d’arec incessant. Dels sis als díhuit anys, amb cada treball, cada redacció, cada examen… aquells pèrfids mestres m’obligaven sistemàticament a escriure el meu nom. Semblava una cosa innòcua, però era la tortura de la gota malaia exercida sobre ànimes càndides. Que malparits!, van aconseguir el que volien. A força de repetir nom i cognoms u acaba interioritzant la importància de l’autoria, de la responsabilitat personal.
Com envege els estudiants de Castelló! Gràcies als jovençols populars, aprenents del Sant Ofici, poden denunciar el seus professors i, si els ve de gust, difamar-los i mentir tant com vulguen perquè la insídia els eixirà debades, com que és anònima. En pla Frente de Juventudes (o Jove Guàrdia Roja de Mao, si voleu), els NNGG afirmen que traslladaran les queixes a “los organismos competentes”, d’on se suposa que eixirà el correctiu que mereixen els mestres adoctrinadors.
Vet ací l’ostentació del poder, la fatxenderia, la confusió deliberada del partit que governa amb l’administració, la covardia de tirar la pedra i amagar la mà. I tot és iniciativa d’uns xiquets que diuen estar inspirats en valors com “la Libertad, la Democracia y la Tolerancia”. Espere que no arriben mai a manar i, sobretot, que no es dediquen a l’ensenyament.
Jordi Davó i Moltó
Jordi, hi estic totalment d’acord, i especialment amb l’última frase: que no manen mai i que no es dediquen a embrutar la faena d’aquells que ens dediquem a la docència….
Jo acabe d’autoinculpar-me d’adoctrinament a classe i he dit els meus alumnes que el PP és perjudicial per a la Universitat i que si volen em denuncien. Els he donat el meu DNI i tot.
Se t’ha oblidat esmentar també la Stasi. Jo si fóra de les comarques de Castelló i professor posaria als alumnes una pel·lícula que m’agrada molt, “La vida dels altres”, de Florian Henckel, i potser també, al cap de poc, “L’ona”, de Dennis Gansel, que ara es representa en la versió teatral al Teatre Lliure. I m’encantaria que m’acusaren d'”adoctrinament”. La confrontació amb el franquisme, el feixisme amb caspa made in Spain, i amb els totalitarismes en general, és la gran assignatura pendent que tenim al País Valencià; d’aquí vénen molts dels mals que ens han portat on som. D’altra banda és ben trist que les “nuevas generaciones” siguen tan retrògrades com els seus avis.
La màquina del PP a Castelló encara funciona i no té por a perdre poder, com en altres territoris o circumscripcions valencianes. Aquesta iniciativa servirà per a dues coses: a) tapar un poc les vergonyes de l’auelo Fabra, i promoure un nou líder del PP per a la propera generació (Gimeno va ser alcalde després de fer-se famós per encapçalar manis contra el valencià a l’escola).
Hi ha una conseqüència tangencial o col·lateral habitual: problematitzar l’ensenyament públic i provocar respostes indignades i ïrades de persones de l’ensenyament públic, i això donarà arguments o excuses per a tornar a atacar l’ensenyament públic, i el valencià, de passada, com qui no vol: nyenya i a embolicar.
Per cert, em podríeu citar un cas de llibertat de càtedra que vaja en contra de la docilitat universitària i espabile el personal?
¿Me pueden citar un caso de concurso u oposición donde no se premie el valenciano más que una carrera universitaria? ¿Eso no es un adoctrinamiento sutil?
Dejémonos de tonterías. Lo del PP está muy mal, por supuesto, pero lo de ustedes … también.
Obligar no lleva a nada y siempre acaba dándose la vuelta. Es cuestión de modas y todas esas modas llegan a su fin.
Nadie se puede quejar de que algo obligado sea atacado. Como bien dice el autor de este “post”, Que “malparits” aquellos que intentar conquistar las mentes de los demás. Aplíquense el cuento, señores. Ustedes hablen lo que quieran, pero no impongan.
Igual de “fatxes” y radicales son los del PP que ustedes.
Disculpeu, qui esteu dient que està adoctrinant sobre què?: Vilaweb, ‘Adoctrinament espanyolista d’un professor a la Universitat Jaume I de Castelló’ http://www.vilaweb.cat/noticia/4099387/20130327/adoctrinament-espanyolista-professor-universitat-jaume-castello.html
¿Me pueden citar un caso de concurso u oposición donde no se premie el castellano o el español más que una carrera universitaria? ¿Eso no es un adoctrinamiento sutil?
Dejémonos de tonterías. Lo del PP está muy mal, por supuesto, pero lo de ustedes … también.
Obligar no lleva a nada y siempre acaba dándose la vuelta. Es cuestión de modas y todas esas modas llegan a su fin.
Nadie se puede quejar de que algo obligado sea atacado. Como bien dice el autor de este “post”, Que “malparits” aquellos que intentar conquistar las mentes de los demás. Aplíquense el cuento, señores. Ustedes hablen lo que quieran, pero no impongan.
Igual de “fatxes” y radicales son los del PP que ustedes.
Jo estic d’acord amb una de les idees que diu “Pere” (¿no seràs tu, Jordi?): crec que el coneixement del valencià no deuria ser premiat; hauria de ser un requisit, com el castellà o l’anglés; qui no el sap, no entra, ja que no pot garantir que l'”usuari” puga expressar-se com li pluga.
Dit això, i tornant al tema de l'”adoctrinament” diria, com el mestre Abelard (l’amant d’Eloisa -els qui heu estudiat Història de la Filosofia el reconeixereu-), “sic et non”. Si per adoctrinament s’entén l’ús abusiu de l’aula com un púlpit des d’on bolcar les idees politiques, religioses… sense possibilitat de rèplica per por al càstic, estic a favor de la protesta cívica contra els “adoctrinadors”, siguen del color que siguen; seria bo que els instituts, universitats… tingueren un àgora on fer debats oberts dels temes més “ideològics”, però introduir una falca ideològica en classe (de ciències, p.ex.) sobre l’opinió que ens mereix la política educativa i amb l’amenaça subjacent, per a l’alumne de ser tractat injustament en la nota, no em sembla bé. [amenaça no per dubtosa menys latent, com quan estàs davant un jutge i no saps si parlar en valencià per por a no ser jutjat equànimement]. I si ens queixem de l’adoctrinament pseudoreligiós de quan érem xicotets, crec que hauríem de fer-ho perquè es tractava d’un frau intel·lectual abusiu, no perquè fóra “de dretes”; perquè igualment em sembla un frau intel·lectual abusiu el discurs pressumptament “d’esquerres” que trenca capritxosament el “contracte social” pel qual els alumnes van a classe (p.ex., de ciències, com he dit abans). Una altra cosa són els mètodes que proposen les NNGG: ¿l’anonimat? (com fan alguns dels intervinents en aquest fòrum i en alguns altres per poder insultar, desqualificar o injuriar gratuïtament a qui els ve en gana? Potser el paper d’un “defensor de l’estudiant” de reconegut prestigi, solvència i maduresa fóra una garantia; tot i que si es claven els partits pel mig (¿com ha passat en la UA, ¿no?), o les quotes, o qualsevol element distorsionador fruit de certa “democratitis” malaltisa, no sé si seria una solució o un nou problema. En qualsevol cas, les “doctrines” i “opinions” de tertulians, a les tertúlies, als púlpits o als grups de debat en internet; i, a classe, a fer d’aquestes uns focus de recerca compartida del saber. Dic jo.
Perico … un poco de criterio … espero que nos deleites con unas bases que premien el castellano, algo relacionado con el castellano que dé una mísera décima. Lo que es, es.
Daniel, el valenciano en su justa medida. La básica ley de la oferta y la demanda. El que quiera estudiar en valenciano perfecto, pero que no se premie de ninguna manera y menos salgan aberraciones como el Plan de incremento del valenciano. Oferta y Demanda. Que se sepa, multitud de asignaturas en la universidad relacionadas con vuestro idioma tienen poca salida y poca demanda, siempre que no se coloque con calzador (como es el caso). Eso es adoctrinamiento, igual que el religioso Los números siempre mandan.
Dejemos que la gente decida por sí misma, sin untarla.
Salud.
¡¡¡ Perico i CIA !!! Sigo esperando algún concurso público que dé puntos por hablar castellano. Por cierto, ¿por qué no tenemos niveles de castellano oral, elemental, medio y avanzado? Probablemente más de uno os tendríais que examinar. ¿Sería lo justo, no?. La co-oficilidad legal es lo que tiene. Pero claramente sólo va en una dirección. ¿Por qué ustedes no traducen al castellano sus publicaciones oficiales? Al resto les obligan a hacerlo.
Adoctrinemus.
Por cierto, os recomiendo ver la película “La Ola” (Die Welle), os va que ni al pelo. Como veis me acuerdo de vosotros de vez en cuando.