Instal.lació antivirus corporatiu

Benvolguda companya,
Benvolgut company,

Fa quasi un any que la Universitat va implantar el nou antivirus corporatiu Sophos. A pesar que la normativa estatal de l’ENS obliga que s’instal·le en tots els ordinadors de treball de la UA, només el 50% del PAS ho ha fet.

Una implantació incompleta de l’antivirus deixa la Universitat exposada a atacs informàtics greus com els que han sigut notícia durant l’últim any. Per això, com a cap de la teua unitat i responsable que els treballadors i treballadores a càrrec teu complisquen la normativa sobre seguretat digital, et volem demanar col·laboració. El teu paper és indispensable per a aconseguir que la Universitat evite una bretxa de seguretat que podria ser nefasta.

Transmet al teu equip, per favor, les pautes següents:

• En els ordinadors de treball de la UA: és obligatori instal·lar Sophos XDR.
  • En els ordinadors de casa (si es fa teletreball): és obligatori instal·lar Sophos Home.

Si algun membre del teu equip necessita ajuda, t’adjunte dos apartats que els poden ser útils:

Preguntes freqüents

1. Si tinc un antivirus instal·lat en el meu equip, he de desinstal·lar-lo abans? Sí, abans d’instal·lar Sophos XDR o Sophos Home has de desinstal·lar qualsevol antivirus que tingues instal·lat, excepte el Windows Defender.
  2. Puc instal·lar la versió XDR a casa? No, aquesta versió només funcionarà correctament dins de la intranet de la UA. Si la instal·les a casa, tindràs problemes en l’equip.

Assistència a l’usuari

Si algun membre del teu equip necessita ajuda, pot consultar la pàgina informativa que ha preparat el Servei d’Informàtica per a la versió XDR i per a la versió Home. Per a contactar amb l’equip d’assistència, pot completar la sol·licitud d’ajuda i afegir a l’assumpte la referència 0012022.

Gràcies per la teua col·laboració.

Atentament,

Francesc Vañó Beneyto