Doble factor d’autenticació

Benvolgut usuari, Benvolguda usuària,

La Universitat d’Alacant dona un pas fonamental per a millorar la ciberseguretat dels usuaris i dels sistemes d’informació universitaris. A partir del dia 24 d’abril, de manera escalonada, els comptes d’UACloud de la comunitat universitària passaran a requerir obligatòriament un doble factor d’autenticació.

Amb la incorporació del doble factor d’autenticació, la UA compleix el marc legal i s’alinea amb altres organismes públics i grans corporacions que ja l’han implantat per a millorar la seguretat dels sistemes.

Com t’afecta el doble factor d’autenticació?

• Els comptes d’UACloud passaran a requerir un doble factor d’autenticació. Això vol dir que, després d’introduir l’usuari i la contrasenya, el sistema et demanarà un segon pas identificatiu amb un codi temporal d’un sol ús (codi TOTP). Aquest codi el genera una aplicació d’autenticació que has de tenir instal·lada en el mòbil, tauleta o PC.
  • En els equips que marques com a equips de confiança, el codi temporal només se’t demanarà una volta cada 30 dies.

Què has de fer?

• Des d’aquest moment, pots activar voluntàriament el doble factor d’autenticació des d’UACloud. Et recomanem que no esperes a l’activació automàtica. Quan l’hages activat (o se t’haja activat automàticament),  segueix els passos que t’indiquem en el centre d’ajuda per a configurar-lo.

Preguntes freqüents

Pots consultar el centre d’ajuda per a entendre el perquè del doble factor, com es configura i conéixer les respostes a les preguntes més freqüents. La informació està organitzada per a fer que la incorporació d’aquesta nova mesura de seguretat siga un pas molt senzill.

Volem ajudar-te

Et volem acompanyar en l’adopció del doble factor d’autenticació. No dubtes a contactar amb nosaltres per escrit o per telèfon (965 90 93 93) per a resoldre qualsevol dubte o incidència que tingues.

Gràcies per col·laborar en aquesta decisiva millora de la seguretat digital de la UA. Sense la participació de tots i totes, la protecció dels nostres sistemes i la teua informació no seria possible.

Cordialment,

Vicerectorat de Transformació Digital