Home » General » Nosaltres i el president

Nosaltres i el president

El Museu de la Universitat d’Alacant ha acollit l’exposició “Nosaltres, 30 anys de l’Estatut d’Autonomia”. Una mostra molt interessant, seria una pena que no voltara per les seus univeritàries; anime els tècnics i polítics amb responsabilitats en la cultura a demanar-la. A més dels panells explicatius, hi ha molt de material de l’època: cartells, pamflets, revistes, adhesius, discos, llibres, notes manuscrites…

Anar de sala en sala comportava repassar la crònica d’un desencís: el nostre procés autonòmic. De l’eufòria a l’apatia, de la reivindicació a la rebaixa, del 151 al 143, de País Valencià a Comunitat Valenciana, del roig al blau.

L’11 de desembre passat, alguns dels assistents a la inauguració eren també una mostra de la història recent i present: socialistes pansits asseguts arrere, socialistes trempats asseguts més arrere, una secretària autonòmica del PP amb l’habitual lloança al valencià feta íntegrament en castellà i la repetició ad nauseam de l’espanyolitat valenciana i, també en primera fila, moreníssim i engominat, l’últim emfiteuta del bancal que fou Unió Valenciana.

I després de les paraules llegides i previsibles, per fi un discurs sense papers i digne del president d’un país: el discurs de Josep Lluís Albinyana. En acabar el protocol vam parlar amb l’home; veu el futur amb optimisme, l’entusiasmen les trobades d’escoles, la quantitat i qualitat de la música feta en valencià, el creixement del valencianisme polític… Una conversa breu, entranyable, honorable, Molt Honorable, president Albinyana.


28 Comments

  1. País, “repetició ad nauseam de l’espanyolitat valenciana”. Gracias a Talibanes como usted nadie les tiene en cuenta, ni se les toma en serio.

  2. El dinero de las Sedes Universitarias no debería gastarse en estas fantochadas. A día de hoy hay muchas más cosas más eficientes donde gastarse el dinero, máxime cuando se lo están gastando en asignaturas universitarias con uno o ningún alumno.

  3. ¡Xé, Jordi, ja tens seguidors fins i tot seguidors en l’extrarradi postfranquista! O eres tu mateix el que s’amaga darrere un topònim honorable, com si fores alhora Herta Frankel i la gosseta Marilyn, ha ha ha.

  4. Mira casualment el tal Albinyana el vaig conèixer personalment. Quan fou president preautonòmic vingué a Alacant per fogueres, ací el falangista Tomàs Valcarcel, president vitalici de la festa, li feu un bon lleig i abandonà l’acte on estava convidat. La meua foguera Sèneca-Autobusos el convida a desfilar pel barri, mostrant-li tota l’estima i respecte que aquells que sentíem el país sabíem que era mereixedor. Quins records!

  5. Daniel y CIA,

    No soy seguidor de este blog, la verdad es que lo encontré por casualidad por internet y me pareció de TBO. Me dio la sensación de ser un “quiero y no puedo” por parte del autor de “valentcianitzar” hasta a las piedras. Ni vivo en su comunidad ni me interesa, créanme, desde el extrarradio todo se ve mejor.

    Nada me une con Franco ni con ningún tipo de derecha, izquierda o centro represivo. Creo en la libertad del ser humano. Cualquier dictadura es un atraso, pero al leer este blog veo que su autor peca de ser dictador, con sus letras y posteriores actos. Defendiendo algo que sólo es humo.

    ¿Por qué comento lo que pienso?. Porque me da risa, sin más. Se torna cómico. No he visto algo que con menos trabajo dé más resultados que la inmersión. Todo política, ningún resultado reseñable. O, ¿acaso alguno de ellos ha inventado algo?. Que yo sepa lo único que se hace es traducir o intentar apropiarse de lo que hacen los demás.

    Siempre he respetado a los “valencianoparlantes de corazón”, como cariñosamente les llamo, que han seguido la tradición de su lugar, pero señores, una lengua se usa o no se usa, nunca se impone, he ahí el gran fallo que veo en este blog y sucedáneos del mismo.

    Como ya dije en algún comentario, bilingüismo debería significar que hay dos lenguas y cada uno ESCOGE y HABLA la que le apetezca y se esfuerza en mantener una comunicación con el otro interlocutor. Aquí tenéis el primer problema, queréis imponer sin más. Si yo hablo en catalán, he de ser respondido en catalán. Pedís la conversión del otro interlocutor. En el caso contrario, vosotros nos pedís ni hacéis ese esfuerzo. Un transeúnte os habla en castellano y a pesar de entenderlo, le contestáis en catalán, ¿dónde está Franco aquí?. ¿Por qué nos metemos hasta el fondo de la política para conseguirlo?. No hay respeto por el prójimo y lo que él decida hablar.

    No puedo creer en un sistema de bilingüismo donde se premia mediante puntos en concursos de trabajo o en otorgamiento de subvenciones a la lengua no dominante. ¿Con qué fin?. ¿Colocar a los amiguetes?. La realidad de una lengua la dicta su uso, y pese a quien le pase, la gente demanda castellano, y éste no necesita que se le subvencione, y tristemente amigos, la culpa no la tiene Franco. Eso pasó hace mucho. No creo en las igualdades negativas ni en las discriminaciones positivas.

    Uno se harta de ver cómo se desperdicia el dinero, por pura política, en cosas que empresarialmente NUNCA tendrían salida. Recordemos que el mundo funciona así, pero la inmersión está por encima del mundo, y, aunque algo no sea productivo, se hace sin más, con el dinero de todos, y creedme, en estos tiempos de crisis es lamentable el tipo de iniciativas que por aquí leo. La gente demanda trabajo y comida, no hablar valenciano, pero ustedes son los responsables y tienen la misión de generar necesidades ficticias. Así se ha forjado Cataluña y ustedes siguen su ejemplo, siendo la realidad que buscan apoltronarse y vivir de esa lengua, cosa “respetable”, pero que en un sistema económico como el vigente es especulación total. Con sus actividades se está tirando el dinero, ya que el coste es grande y no hay demanda. Antes compraron al pueblo dándoles puestos de trabajo por aprender valenciano. Ahora que no hay trabajo, ¿pueden obtenerlo gracias a su lengua?, ¿les da de comer?.

    Aclarado todo, simplemente les leo porque llegan a ser hasta graciosos, rayando la ridiculez. La lástima es que se ha politizado tanto el tema que la gente no se expresa con claridad por miedo a ser colocado en la lista negra, ¿dónde vuelve a estar Franco?.

    ¿Anonimato?. Ni tengo el gusto de conocerles, ni quiero. ¿Acaso los internautas conocen al que escribe un blog?. ¿Carcaixent?. Honorable pueblo sin duda, simplemente elegí este nombre porque suena a cachondeo, y no lancemos las campanas al vuelo, ¿o es que nadie ha contado un chiste de Lepe?. Donde las dan las toman. Hay que tener humor.

    Resumiendo, me gusta leer este blog por las contradicciones que leo, por saber que mis comentarios se publicarán para ver si alguno me llama facha, ya que es de los pocos argumentos que ustedes suelen esgrimir ante una exposición de argumentos como la hecha. Obligar debería estar prohibido y es lo que hace principalmente el autor de este blog, que se empeña en traducir la palabra como “bloc”, lo que les decía, se intenta canibalizar todo, nunca respetar a los que crearon algo.

    Agur,
    Carcaixent

  6. Xe Jordi, el de Carcaixent eixe no s’ha enterat que l’espanyol ens l’imposa Santa Constitució, eixe cinquè evangeli amb que els forasters ens volen fer combregar amb rodes de molí? D’on a eixit el pardal eixe tan “demòcrata”?

  7. Carcaixent, ja veig que necessites amagar-te darrere d’un seudònim per expressar les teues idees. Ja veig que els teus conceptes de sociolingüística estan completament rovetllats. L’única cosa que es pretén amb blogs com aquest és normalitzar l’ús de la nostra llengua i extendre el seu ús social. Si tu no saps entendre això, veig que necessites unes bones lliçons de democràcia.

  8. Per al·lusions, benvolgut Carcaixent, em toca respondre. I seré breu, que no done abast per a respondre a tanta persona de bien.

    1. Excusatio non petita acusatio manifesta. Si tenim en compte la mida del seu comentari, vaja 😉
    2. La societat NO és una empresa. Rendibilitat és alguna cosa més que dividends per a repartir entre els amigatxos.
    3. Estic d’acord en una cosa, jo parlaré en la llengua que em done la gana. Com vosté. I no pense demanar-li traducció. Ja ens apanyarem.
    4. Enhorabona per la seua capacitat de síntesi.

    Bona nit 🙂

  9. Entranyable i espere que llavor de futur l’experiència d’aquesta exposició, no només hem de mirar arrere i pensar “el que va poder haver sigut …” sinó també defensar aqueix passat i aquest present per a afermar-nos cap al futur. I no ens oblidem que aquesta entrada manté tot el seu pes en un acte emmarcat en el Museu de la Universitat d’Alacant, la mostra “Nosaltres, 30 anys de l’Estatut d’Autonomia” i tota la riquesa que ens pot aportar. L’anècdota del “Carcagente” no és més que la lògica reacció d’aquells que se senten desorientats i inferiors davant fets hitòrics reals i que necessiten excusar-se o justificar-se per tot el mal que s’ha estat infringint als valors representatius i d’identitat d’un poble, poble del que ell mateix s’exclou i renúncia a pertànyer.

  10. El segon paràgraf magnífic, també com a guia del que cal fer, però a l’inrevés, començant pel punt final i arribant fins a “eufòria”. Quan t’han clavat en un carreró sense sortida (que a Carcaixent anomenen “cul de sac”), fer marxa arrere i tornar al punt de partida és la tàctica més assenyada.

  11. Democracia … ¿Democracia es dar puntos por una lengua que la gente ha decidido no utilizar?. Democracia es respetar a esos que deciden qué hablar.
    Yo hablo en castellano y vosotros en valenciano … eso es democracia y bilingüismo, lo demás … ENGAÑIFA.

  12. Alfons, Trol no tiene “traducció”, al igual que blog, pero vamos si queremos seguir inventando “paraules”, me apunto como experto.

  13. Jaume, identifíquese con nombre completo y DNI, porque no creo que seas el único. ¿Normalizar el uso de una lengua?. ¿Uso social?. Imponiendo una lengua y gastando dinero a espuertas no se consigue eso.
    El problema no es la lengua, son los políticos que están viviendo de ella, y lo que menos les importa es ESA LENGUA. Tú sigue alimentándoles con el discurso del que te han impregnado. Cuando no te den trabajo, diles que hablas valenciano normalizado.

  14. Em fa gràcia la mania del PP de la seua ‘repetició ad nauseam de l’espanyolitat valenciana’, València (la del PP, la de la majoria dels valencians, us agrade o no) sembre ha tingut complex de ser espanyola de segona, cosa que des de Madrit no paren de denotar, moltes voltes involuntàriament, perquè Madrit té moltes coses més importants a fer abans d’emprenyar els valencians. Es per això que els valencians ‘farden’ de ser ‘els més espanyols’, i moltes voltes és un impúls, també involuntari, per competir amb Catalunya, als catalans no podem guanyar-los en ‘ser catalans’, per tant, els guanyarem en ‘ser espanyols’.

    Dic això sabent que generalitzar és molt arriscat.

    Sobre el de ‘Carcagente’, quan diu ‘Nada me une con Franco ni con ningún tipo de derecha, izquierda o centro represivo. Creo en la libertad del ser humano.’, jo veig un populisme demagògic que toca sectes rotllo España 2000 o Democracia Nacional…

    Siga com siga, bon ‘post’ al teu ‘blog’, Jordi.

    P.D.: En el tema de terminologia si que coincidim, no m’agrada traduir coses que trobe no son traduibles (com ara BLOG)

  15. El presi, con la Politica lingüística, ¿quién quiere hacer comulgar con ruedas de molino a quién?. Que yo sepa se ha convertido en obligación hablar valenciano. ¡¡¡ Viva la democracia !!!

  16. ¿Trol?. ¿Acaso no es ser un trol meterse en primera fila de cualquier manifestación aunque sea por los animales con las pancartas del valenciano?
    No nos hemos caído de un árbol. Se canibaliza cualquier pensamiento. Ésa es la realidad.

  17. Me encanta ver a los reaccionarios. Terra Lliure, Fachas, repetición del discurso del sentimiento, nou animal de companyia.

    La realidad es que no hay argumentos a mis quejas. Ahí queda retratada la mediocridad del que sigue a políticos que sólo miran por ellos y no por sus fanatiquillos. Os han vendido una historia deformada. Ni soy del PP ni me lo parezco, campeones. Al César lo que es del César.

  18. CIA, a ti ni te conocía. Has elegido buena lengua. No te obligan a traducirla y te da puntos 🙂

  19. A eixe de Carcaixent li passa que té una falta de faena… És una llàstima que eixa obligació de parlar valencià no l’obligue a ell. Serà per demòcrata.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *