Home » MundoBib » Catalogació de la biblioteca personal de Lluís Alpera

Catalogació de la biblioteca personal de Lluís Alpera

Aquesta setmana la Biblioteca de Filosofia i Lletres i la Unitat de Normalització i Procés Tècnic hem començat les tasques per a la incorporació del llegat de Lluís Alpera Leiva al fons bibliogràfic de la Universitat d’Alacant.

Recordem que la UA va rebre a final de febrer la donació de llibres, revistes, documents d’arxiu i alguns objectes personals de qui va fundar el Departament de Filologia Catalana a la UA. David Alpera, en nom de la família, ha llegat tot els fons a la Biblioteca Universitària (BUA) i a l’Arxiu General de la UA, per la qual cosa li agraïm sincerament la col·laboració i l’interès per a millorar-ne la col·lecció bibliogràfica.

L’arxiu personal (mecanoscrits, manuscrits, fotografies, epistolari i documentació acadèmica i personal de tota mena) de Lluís Alpera serà custodiat i es posarà a disposició del personal investigador a l’Arxiu General de la UA.

El repertori d’obres que abraça la donació del poeta és molt divers. A gran trets, podem assenyalar el contingut següent: llibres propis, llibres en col·laboració, exemplars dedicats a Alpera, obres de prosa i poesia catalana, obres de literatura espanyola i en espanyol, títols de literatura espanyola clàssica, col·leccions de les editorials Tres i Quatre i Eliseu Climent, llibres en anglès i en francès, poemaris, revistes, separates, manuals de llengua i sociolingüística, diccionaris, publicacions institucionals, catàlegs d’exposicions i obra plàstica, i també un grapat d’obretes de literatura dramàtica.

El personal de la Biblioteca ha establit un procediment específic de treball i identificarà cadascun dels exemplars del llegat amb un segell apropiat. Per descomptat, més endavant el conjunt de documents es podrà consultar en el catàleg de la BUA i estarà disponible a la Biblioteca de Filosofia i Lletres. Es treballarà amb molta atenció per a identificar en catàleg els exemplars amb dedicatòries, anotacions manuscrites i amb signatura del poeta.

D’altra banda, amb la intenció de fer servir al màxim aquesta col·lecció, la BUA ha fet un primer enviament de llibres d’aquest llegat a la Biblioteca Pública Maria Moliner d’Oriola i en farà més. També, una sèrie de biblioteques de centres de secundària de la província d’Alacant s’enriquiran amb els duplicats d’algunes publicacions.

Com podeu veure, la BUA continua treballant a poc a poc en la gestió de col·leccions personals i farà difusió d’aquest interessant llegat de l’escriptor i professor Lluís Alpera amb moltes activitats: mostres bibliogràfiques, fullets i guies de lectura, recomanacions literàries, clubs de lectura, etc.