Home » Efemérides » Recordant Lluís Alpera

Recordant Lluís Alpera

Avui es commemora el 82è aniversari del naixement de l’escriptor Lluís Alpera Leiva (24 de juliol del 1938 – 14 de desembre del 2018). Figura clau de la poesia catalana contemporània va tenir un fort ressò i la seua trajectòria literària va rebre un reconeixement merescut a través de diversos premis literaris.

La creació poètica d’Alpera va evolucionar a poc a poc fins a arribar a una gran perfecció i entre els seus poemaris, que en són més d’una vintena, hem triat el fragment següent:

IV

Esdevindràs algun dia un home vell i covard,

ben socarrat per la teua pròpia solitud.

Tan sols el fulgor d’algun que altre vers,

amagat dins la butxaca del teu posat més digne,

podrà incendiar de nou els ulls adolescents

dels qui no voldran contemplar la teua misèria:

enceses gavines d’ulls clucs, llençols

il·luminats: platja d’enveges. Teua.

Enviliràs sense voler la saviesa del teu món,

les selves oloroses per tanta experiència acumulada.

Les flors del til·lers que plantares a la vora

de tants llavis amb passions arravatades.

Ja no podràs quedar-te a l’expectativa

de cap somni més clar i redó.

I aleshores, sense cap equipatge,

hauràs de llançar, ben lluny i sol,

les últimes xàrcies a la mar.

Tempesta d’argent (1986)

Paga la pena subratllar la producció alperiana de crítica literària, els articles de revista, les obres traduïdes, els assajos o les col·laboracions en obres col·lectives.

A més, no hem d’oblidar que Lluís Alpera fou el fundador del Departament de Filologia Catalana de la Universitat d’Alacant, institució que recentment ha acollit el seu llegat bibliogràfic. De fet, la Biblioteca Universitària i l’Arxiu General de la UA treballen en la catalogació de la biblioteca personal d’aquest escriptor.

Si voleu endinsar-vos en l’obra de Lluís Alpera teniu una mostra de títols a la Biblioteca Universitària

Per a saber-ne més consulteu el portal de la Biblioteca Virtual Joan Lluís Vives i la pàgina d’autor de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC).

2 Comments

1. Felicidades luis, desde donde estes siempre serás recordado Gracias a tu gran legado, un gran escritor, padre , marido y amigo gracias por todo flamenco, como siempre me decías.
    Dani.