Nou procediment per a la tramitació de prestacions abreujades de servei art. 83 LOU a través d’e-Administració

Aquest comunicat és per a informar-vos que a partir de l’anualitat 2023 totes les prestacions abreujades tramitades pel procediment simplificat es faran a través d’e-Administració de la UA.

S’ha creat un procediment d’e-Administració al qual tindrà accés tant el personal docent i investigador (PDI) com el personal gestor (PAS) dels centres de despesa. Podeu accedir al manual d’usuari o usuària a través de l’enllaç següent :

https://otri.ua.es/va/contratos-convenios/documentos/procediment-valencia-e-administracio-pas.pdf

La finalitat d’aquest procediment és agilitzar la inserció de la informació de les persones/entitats/empreses que sol·liciten els serveis del professorat de la nostra universitat i facilitar l’obertura de nous expedients de contractació de serveis al professorat de la UA a l’empara de l’art. 83 de la LOU.

Hi heu d’accedir a través d’ UaCloud, dins dels apartats:

e-Administració > Gestió > Tràmits  >Econòmics > Prestacions abreujades del servei art. 83 LOU

Aquest nou procediment s’inclou dins de l’aposta per l’ús de mecanismes de comunicació electrònica que s’ha fet des de l’equip de govern d’aquesta universitat, el qual té com a objectiu la supressió del paper, en un procés de millora i digitalització de les comunicacions en la UA, tal com estableix el Reglament de relacions per mitjans electrònics de la UA, aprovat el 30 de novembre de 2022 en el Consell de Govern.

Des de la Unitat de Contractes i Convenis d’R+D+I de l’OTRI us atendran gustosament si teniu qualsevol consulta o dubte sobre aquest tema. Esperem que una volta habituats al nou procediment us servirà per a agilitar les vostres gestions i fer-vos-les més fàcils. No dubteu a fer-nos arribar qualsevol aportació, la qual sempre serà benvinguda.

María Jesús Pastor Llorca
Vicerectora de Transferència, Innovació i Divulgació Científica

Nuevo procedimiento para la tramitación de prestaciones abreviadas de servicio art. 83 LOU a través de e-Administración

El presente comunicado es para informarles que a partir de la anualidad 2023 todas las prestaciones abreviadas tramitadas por el procedimiento simplificado se realizarán a través de e-Administración de la UA.

Se ha creado un procedimiento de e-Administración al que podrá acceder tanto el Personal Docente e Investigador (PDI) como el personal gestor (PAS) de los diferentes centros de gasto. Pueden acceder al manual de usuario/a, a través del siguiente enlace:

https://otri.ua.es/es/contratos-convenios/documentos/procedimiento-e-administracion-pas.pdf

La finalidad de este procedimiento es agilizar la inserción de la información de las personas/entidades/empresas que solicitan los servicios del profesorado de nuestra universidad y facilitar la apertura de nuevos expedientes de contratación de servicios al profesorado de la UA al amparo del art. 83 de la LOU.

El acceso lo deben hacer a través de UaCloud, dentro de los apartados:

eAdministración > Gestión  > Trámites > Económicos > Prestaciones abreviadas del Servicio Art. 83 LOU

Este nuevo procedimiento se incluye dentro de la apuesta por el uso de mecanismos de comunicación electrónica que se ha hecho desde el equipo de gobierno de esta universidad, cuyo objetivo es la supresión del papel, en un proceso de mejora y digitalización de las comunicaciones en la UA, de acuerdo a lo establecido en el Reglamento de Relaciones por Medios Electrónicos de la UA, aprobado el pasado 30 de noviembre de 2022 en el Consejo de Gobierno.

Desde la unidad de contratos y convenios de I+D+i de la OTRI les atenderán gustosamente ante cualquier consulta o duda al respecto. Esperamos que una vez habituados al nuevo procedimiento, este les sirva para agilizar y hacerles más fáciles sus gestiones. No duden en hacernos llegar cualquier aportación, la cual siempre será bienvenida.

 

María Jesús Pastor Llorca
Vicerrectora de Transferencia, Innovación y Divulgación Científica

Instalación antivirus corporativo

Estimada compañera,
Estimado compañero,

Hace casi un año la Universidad implantó el nuevo antivirus corporativo Sophos. A pesar de que la normativa estatal del ENS obliga a que se instale en todos los ordenadores de trabajo de la UA, solo el 50% del PAS lo ha hecho.

Una implantación incompleta del antivirus deja a la Universidad expuesta a ataques informáticos graves como los que han sido noticia durante el último año. Por eso, como jefe/a de tu unidad y responsable de que los trabajadores y trabajadoras a tu cargo cumplan la normativa sobre seguridad digital, queremos pedirte colaboración. Tu papel es indispensable para conseguir que la Universidad evite una brecha de seguridad que podría ser nefasta.

Transmite a tu equipo, por favor, las siguientes pautas:

  • En los ordenadores de trabajo de la UA: es obligatorio instalar Sophos XDR.
  • En los ordenadores de casa (si se hace teletrabajo): es obligatorio instalar Sophos Home.

Si algún miembro de tu equipo necesita ayuda, te adjunto dos apartados que les pueden ser útiles:

Preguntas frecuentes

  1. Si tengo un antivirus instalado en mi equipo, ¿tengo que desinstalarlo antes? Sí, antes de instalar Sophos XDR o Sophos Home debes desinstalar cualquier antivirus que tengas instalado, excepto Windows Defender.
  2. ¿Puedo instalar la versión XDR en casa? No, esta versión solo funcionará correctamente en la intranet de la UA. Si la instalas en casa, tendrás problemas en el equipo.

Asistencia al usuario

Si algún miembro de tu equipo necesita ayuda, puede consultar la página informativa que ha preparado el Servicio de Informática para la versión XDR y para la versión Home. Para contactar con el equipo de asistencia, puede completar la solicitud de ayuda y añadir al asunto la referencia 0012022.

Gracias por tu colaboración.

Atentamente,

Francesc Vañó Beneyto
Gerente de la Universidad de Alicante

Instal.lació antivirus corporatiu

Benvolguda companya,
Benvolgut company,

Fa quasi un any que la Universitat va implantar el nou antivirus corporatiu Sophos. A pesar que la normativa estatal de l’ENS obliga que s’instal·le en tots els ordinadors de treball de la UA, només el 50% del PAS ho ha fet.

Una implantació incompleta de l’antivirus deixa la Universitat exposada a atacs informàtics greus com els que han sigut notícia durant l’últim any. Per això, com a cap de la teua unitat i responsable que els treballadors i treballadores a càrrec teu complisquen la normativa sobre seguretat digital, et volem demanar col·laboració. El teu paper és indispensable per a aconseguir que la Universitat evite una bretxa de seguretat que podria ser nefasta.

Transmet al teu equip, per favor, les pautes següents:

  • En els ordinadors de treball de la UA: és obligatori instal·lar Sophos XDR.
  • En els ordinadors de casa (si es fa teletreball): és obligatori instal·lar Sophos Home.

 

Si algun membre del teu equip necessita ajuda, t’adjunte dos apartats que els poden ser útils:

Preguntes freqüents

  1. Si tinc un antivirus instal·lat en el meu equip, he de desinstal·lar-lo abans? Sí, abans d’instal·lar Sophos XDR o Sophos Home has de desinstal·lar qualsevol antivirus que tingues instal·lat, excepte el Windows Defender.
  2. Puc instal·lar la versió XDR a casa? No, aquesta versió només funcionarà correctament dins de la intranet de la UA. Si la instal·les a casa, tindràs problemes en l’equip.

Assistència a l’usuari

Si algun membre del teu equip necessita ajuda, pot consultar la pàgina informativa que ha preparat el Servei d’Informàtica per a la versió XDR i per a la versió Home. Per a contactar amb l’equip d’assistència, pot completar la sol·licitud d’ajuda i afegir a l’assumpte la referència 0012022.

Gràcies per la teua col·laboració.

Atentament,

Francesc Vañó Beneyto
Gerent de la Universitat d’Alacant

Guía de ciberataques. Todo lo que debes saber a nivel usuario (OSI)

Te recomendamos que leas o tengas a mano un documento excelente publicado por la Oficina de Seguridad del Internauta.

Se trata de la “Guía de cibertataques. Todo lo que debes saber a nivel usuario”, redactada con un lenguaje muy claro y directo: https://www.osi.es/es/guia-ciberataques

Podrás aprender qué tipos de ciberataques existen por el simple hecho de navegar por la Red.

La guía se organiza en 4 grandes categorías:

– Ataques a contraseñas.
– Ataques por ingeniería social.
– Ataque a las conexiones.
– Ataques por malware.

La guía analiza más de 30 tipos de ataques diferentes, desde los más populares (phising, virus, aplicaciones maliciosas) hasta los menos conocidos, como dumpster diving, spoofing o criptojacking.

MILLORA DE LA INSTÀNCIA GENÈRICA/MEJORA DE LA INSTANCIA GENÉRICA

COMUNICAT SOBRE LA MILLORA DE LA INSTÀNCIA GENÈRICA

Actualment la Universitat d’Alacant es troba immersa en un procés de regulació de la seua normativa i de renovació de les seues eines de gestió, destinat a reforçar els canvis de transformació digital que s’estan produint en l’administració.

En aquest context, des del passat dilluns 23 de gener s’ha posat en marxa una nova versió de la instància genèrica que permetrà desenvolupar els procediments administratius plenament en un entorn electrònic.

La nova versió fa més còmoda i pràctica la gestió de les instàncies genèriques. A partir d’ara es pot:

– Associar aquesta instància a un procediment administratiu de la unitat.

– Afegir documents a la instància des de la unitat tramitadora o des d’altres unitats a les quals s’hagen sol·licitat.

– Generar un flux de treball sense eixir d’aquest entorn.

– Generar un expedient electrònic únic que continga tota la documentació.

Per a aprofitar les noves funcionalitats, només cal accedir a la gestió de les instàncies genèriques en e-Administració d’UACloud.

Les noves funcionalitats són molt intuïtives; a pesar d’això, t’hem preparat un manual d’usuari i un videotutorial explicatiu. A més, pots contactar amb l’Arxiu General per a dubtes funcionals (arxiu@ua.es, ext. 2409/9728) o amb el Servei d’Informàtica per a problemes tècnics.

Esperem que la nova versió de la instància genèrica permeta un treball més còmode i àgil a tota la comunitat universitària.

Alacant, 30 de gener de 2023

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COMUNICADO SOBRE LA MEJORA DE LA INSTANCIA GENÉRICA

Actualmente la Universidad de Alicante se encuentra inmersa en un proceso de regulación de su normativa y de renovación de sus herramientas de gestión, destinado a reforzar los cambios de transformación digital que se están produciendo en la administración.

En este contexto, desde el pasado lunes 23 de enero se ha puesto en marcha una nueva versión de la instancia genérica que permitirá desarrollar los procedimientos administrativos plenamente en un entorno electrónico.

La nueva versión hace más cómoda y práctica la gestión de las instancias genéricas. A partir de ahora se puede:

– Asociar dicha instancia a un procedimiento administrativo de la unidad.

– Añadir documentos a la instancia desde la unidad tramitadora o desde otras unidades a las que se les hayan solicitado.

– Generar un flujo de trabajo sin salir de este entorno.

– Generar un expediente electrónico único que contenga toda la documentación.

Para aprovechar las nuevas funcionalidades, solo hay que acceder a la gestión de las instancias genéricas en e-Administración de UACloud.

Las nuevas funcionalidades son muy intuitivas; no obstante, hemos preparado un manual de usuario y un videotutorial explicativo. Además, se puede contactar con el Archivo General para dudas funcionales (arxiu@ua.es, ext. 2409/9728) o con el Servicio de Informática para problemas técnicos.

Esperamos que la nueva versión de la instancia genèrica permita un trabajo más cómodo y ágil a toda la comunidad universitaria.

Alicante, a 30 de enero de 2023

Ampliació de la connectivitat WIFI

S’ha ampliat la cobertura de la xarxa wifi de la Universitat en els espais exteriors en dos sectors:

  • des de Club Social I fins a l’aparcament de Ciències II
    i des d’Òptica a Escola Politècnica Superior IV

Aquesta millora permet realitzar el recorregut des de la Facultat de Dret fins a la parada d’autobusos provincial amb cobertura wifi.

Amb aquesta nova instal·lació es facilita l’accés als recursos informàtics a l’aire lliure.


Ampliació de la connectivitat WIFI,  11/09/2021.

Ampliación de la cobertura de la red wifi

Se ha ampliado la cobertura de la red wifi de la Universidad en los espacios exteriores en dos sectores:

  • desde Club Social I hasta el aparcamiento de Ciencias II
  • y desde Óptica a Escuela Politécnica Superior IV

Esta mejora permite realizar el recorrido desde la Facultad de Derecho hasta la parada de autobuses provincial con cobertura wifi.

Con esta nueva instalación se facilita el acceso a los recursos informáticos al aire libre.

 


Ampliación de la conectividad wifi,  11/09/2021.

 

 

 

Nuevo acceso a UXXI-Académico en UACloud

A partir del próximo jueves día 12 de enero, el acceso a la aplicación Universitas XXI-Académico requerirá el inicio de sesión en UACloud. El servicio de informática ha asociado las cuentas de UACloud a los usuarios de Académico de forma que sólo necesitaréis una única contraseña.

El acceso a la aplicación requerirá el inicio de sesión en UACloud, en la app-tarjeta de Gestión Académica-Otros-Acceso UXXI-AC y DDPP

https://cvnet.cpd.ua.es/gestacad/Otros/AccesoUXXI_DDPP?&pIdOpc=1228

 

 

Hay que recordar que la gestión de usuarios de UXXI-Académico depende del Servicio de Gestión Académica:

«ALTAS, MODIFICACIONES Y BAJAS DE USUARIOS

Cuando un nuevo empleado accede a un puesto de trabajo en el que deberá usar UXXI-AC, es necesario darle de alta como usuario de la aplicación.

El responsable de la gestión de la unidad (director, subdirector, o gestor jefe) solicitará al servicio de Gestión Académica, por el procedimiento establecido (mensaje de correo electrónico a gestioacademica@ua.es, o formulario de comunicación de incidencias) el alta del nuevo usuario.»

https://sga.ua.es/es/coordestudis/documentos-subdireccion-coordinacion-academica/gestion-de-la-seguridad-en-uxxi-academico.-mantenimiento-de-perfiles-y-usuarios.html

Novedad en Solicitudes UA: Solicitudes vinculadas

Se ha añadido una nueva funcionalidad en la aplicación de Solicitudes UA que permite vincular unas solicitudes a otras. Esto facilita la organización y el seguimiento en aquellos casos en los que la resolución de una solicitud requiere la coordinación de diferentes grupos de trabajo, cada uno de ellos gestionado por su correspondiente solicitud.

El resultado es una solicitud padre con la visión general del problema y una serie de solicitudes vinculadas, cada una de ellas del tipo que corresponda.

Se ha preparado un breve manual para describir el funcionamiento de esta herramienta.

 

UAcibersegura

Tenim un equip d’especialistes en sistemes i seguretat. Servidors perimetrals per a assegurar la xarxa. Sistemes d’alerta primerenca. Contacte constant amb el Centre Criptològic Nacional… I tot això no pot evitar que la Universitat puga patir un ciberatac a gran escala com diverses universitats i altres organismes públics…

No ho pot evitar perquè la Universitat és tan vulnerable com el seu usuari o usuària més vulnerable. Un equip individual desprotegit pot ser la via d’accés per a un ciberatac que escale a tot el sistema. Evitem una situació com la que han patit altres universitats, de serveis digitals caiguts durant dies, sense accés al correu, als materials de classe, amb dificultats per a pagar les nòmines, sense accés als fons d’investigació… Ningú vol passar per una experiència així. Necessitem que ens ajudes: instal·la la versió XDR per als equips del campus o equips institucionals i la versió Home per als equips de casa.

Protegeix-te. Protegeix-nos. Gràcies per col·laborar.

Vicerectorat de Transformació Digital

UAcibersegura

Tenemos un equipo de especialistas en sistemas y seguridad. Servidores perimetrales para asegurar la red. Sistemas de alerta temprana. Contacto constante con el Centro Criptológico Nacional… Y todo eso no puede evitar que la Universidad pueda sufrir un ciberataque a gran escala como varias universidades y otros organismos públicos….

No lo puede evitar porque la Universidad es tan vulnerable como su usuario o usuaria más vulnerable. Un equipo individual desprotegido puede ser la vía de acceso para un ciberataque que escale a todo el sistema. Evitemos una situación como la que han sufrido otras universidades, de servicios digitales caídos durante días, sin acceso al correo, a los materiales de clase, con dificultades para pagar las nóminas, sin acceso a los fondos de investigación… Nadie quiere pasar por una experiencia así. Necesitamos que nos ayudes: instala la versión XDR para los equipos del campus o equipos institucionales y la versión  Home para los equipos de casa.

Protégete. Protégenos. Gracias por colaborar.

Vicerrectorado de Transformación Digital

¿Vas a actualizar tu Mac a la nueva versión macOS Ventura? Si ya tienes instalado el antivirus Sophos debes leer esto.

Si ya tienes instalado el antivirus corporativo Sophos XDR, debes tener en cuenta:

  • Han surgido problemas de compatibilidad.
  • Se deshabilitan los análisis de seguridad del antivirus.

¿Qué puedes hacer?

  • Sophos recomienda no actualizar a macOS Ventura si ya tienes instalado Sophos en tu dispositivo (a la espera de que Apple solucione este problema).
  • Si ya lo tienes instalado y necesitas actualizar puedes seguir estas instrucciones para evitar los problemas y que el antivirus funcione correctamente:
  1.  Abra las Preferencias del Sistema.
  2.  Seleccione Privacidad y seguridad.
  3.  Seleccione Acceso total al disco en la lista de la izquierda.
  4.  Haga clic en el candado para poder realizar cambios y autenticarse.
  5.  Seleccione la extensión de escaneado de Sophos Endpoint, aunque esté activada, y haga clic en – para eliminarla de la lista.
  6.  Espere un momento y la extensión de escaneado de Sophos Endpoint debería volver a aparecer automáticamente en la lista.
  7.  Seleccione el interruptor de palanca para activar Acceso total al disco.

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Novedad en Solicitudes UA

La app Solicitudes UA incorpora dos nuevas opciones en Configuración:

  • Se ofrece la posibilidad de restringir el acceso aa los formularios por colectivo.
  • Se permite activar y desactivar la identificación por UACloud para una determinada solicitud.

 

Solicitudes >Configuración > Colectivos

 

 

Modificació del procés d’incorporació de mèrits a l’expedient de formació/Modificación del proceso de incorporación de méritos al expediente de formación

Estimada companya,
estimat company,

La Unitat de Formació i Internacionalització del PAS ha posat en marxa, juntament amb el Servei d’Informàtica, un nou procediment d’administració electrònica que facilitarà la incorporació de certificacions a l’expedient, substituint a la fins ara utilitzada Instància Genèrica.

Podràs trobar aquest nou desenvolupament en UACloud > eAdministració > Tràmits > Laborals > Incorporació de mèrits a l’expedient.

Així mateix, hem actualitzat en la nostra pàgina web l’apartat “Actualització del meu expedient de Formació” on podràs consultar els requeriments tècnics que han de complir les certificacions per a poder ser incorporades. Preguem llegiu amb atenció les indicacions a fi que el procés d’actualització siga el més eficient possible.

Esperem que siga del vostre interés.

Una cordial salutació,

Formació i Internacionalització del PAS
Servei de Selecció i Formació


Estimada compañera, estimado compañero,

La Unidad de Formación e Internacionalización del PAS ha puesto en marcha, junto con el Servicio de Informática, un nuevo procedimiento de administración electrónica que facilitará la incorporación de certificaciones al expediente, sustituyendo a la hasta ahora utilizada Instancia Genérica.

Podrás encontrar este nuevo desarrollo en UACloud > eAdministración > Trámites > Laborales > Incorporación de méritos al expediente.

Así mismo, hemos actualizado en nuestra página web el apartado “Actualización de mi expediente de Formación” en donde podrás consultar los requerimientos técnicos que deben cumplir las certificaciones para poder ser incorporadas. Rogamos leáis con atención las indicaciones a fin de que el proceso de actualización sea lo más eficiente posible.

Esperamos que sea de vuestro interés.

Un cordial saludo,

Formación e Internacionalización del PAS
Servicio de Selección y Formación

Nova consulta de l’expedient de formació i altres mèrits / Nueva consulta del expediente de formación y otros méritos

Estimada companya,
Estimat company,

La unitat de Formació i Internacionalització del PAS, juntament amb el Servei d’Informàtica, ha posat en marxa una nova pantalla de consulta de l’expedient de formació i altres mèrits.

S’incorpora la possibilitat d’ordenar i filtrar la informació arreplegada en aquest, així com exportar a Excel el contingut complet de l’expedient, garantint així a les persones usuàries, una gestió més transparent, accessible i operativa.
Pots accedir a aquesta pantalla a través d’UACloud > Formació > Expedient de Formació.
Esperem que siga del teu interés.

Una cordial salutació,
Formació i Internacionalització del PAS


Estimada compañera,
Estimado compañero,

La unidad de Formación e Internacionalización del PAS, junto con el Servicio de Informática, ha puesto en marcha una nueva pantalla de consulta del expediente de formación y otros méritos.

Se incorpora la posibilidad de ordenar y filtrar la información recogida en el mismo, así como exportar a Excel el contenido completo del expediente, garantizando así a las personas usuarias, una gestión más transparente, accesible y operativa.
Puedes acceder a esta pantalla a través de UACloud > Formación > Expediente de Formación.
Esperamos que sea de tu interés.

Un cordial saludo,
Formación e Internacionalización del PAS

Informació sobre els últims correus de spam rebuts en la UA / Información sobre los últimos correos de spam recibidos en la UA

Durant aquests dies, la Universitat està patint diverses campanyes d’enviaments massius de spam.

Entre el dijous 29 i el divendres 30 de setembre, es van rebre molts correus de phishing amb l’assumpte “Ua.es, Tienes una nueva notificación”. En aquests correus, fent-se passar per Microsoft, els ciberdelinqüents pretenen obtenir les credencials dels usuaris. Si has fet clic en l’adjunt, et recomanem que canvies immediatament la contrasenya del compte i de tots els comptes en què tingues la mateixa contrasenya. A més, et recomanem que actives el segon factor d’autenticació (2FA) en tots els serveis que ho permeten.

Per altra banda, entre el dimecres 5 i el dijous 6 d’octubre s’ha rebut una gran quantitat de correus amb l’assumpte “A la espera del pago”, en els quals s’extorsionava els usuaris sota els arguments que disposaven de vídeos íntims i fent-los pensar que tenien el control del seu compte de la UA. Des del Servei d’Informàtica t’instem a ignorar el missatge descrit, ja que no tenim constància que s’haja produït una vulneració d’accés a comptes de la UA.

Vicerectorat de Transformació Digital

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Durante estos días, la Universidad está sufriendo varias campañas de envíos masivos de spam.

Entre el jueves 29 y el viernes 30 de septiembre, se recibieron multitud de correos de phishing con el asunto “Ua.es, Tienes una nueva notificación” en los que, haciéndose pasar por Microsoft, los ciberdelincuentes pretenden obtener las credenciales de los usuarios. Si pinchaste en el adjunto, te recomendamos que cambies inmediatamente la contraseña de tu cuenta y de todas aquellas cuentas en las que tengas la misma contraseña. Además te recomendamos que actives el segundo factor de autenticación (2FA) en todos aquellos servicios que lo permitan.

Por otro lado, entre el miércoles 5 y el jueves 6 de octubre se ha recibido un elevado número de correos con el asunto “A la espera del pago”, en los cuales se extorsiona a los usuarios con la supuesta posesión de vídeos íntimos y engañándolos para que piensen que tienen el control de su cuenta de la UA. Desde el Servicio de Informática instamos a los usuarios a que ignoren dicho mensaje ya que no tenemos constancia de que se haya producido una vulneración de acceso a cuentas de la UA.

Vicerrectorado de Transformación Digital

Campanya de phising suplantant a Microsoft

El divendres passat vam patir una campanya de phishing en el qual els ciberdelinqüents es feien passar per Microsoft a fi d’apoderar-se de les nostres credencials.

Aquest és el missatge que va arribar

 

El reconeixes? Vas punxar en l’enllaç? Si és així, et recomanem que canvies immediatament la teua contrasenya. Si utilitzares aquesta contrasenya en altres comptes, també hauries de canviar-les, ja que és el primer que provaran els ciberdelinqüents.

D’altra banda, i com a mesura addicional de seguretat, des del Servei d’Informàtica recomanem activar el doble factor de autotenticación (2FA). Perquè puguem activar-te-la, ens pots posar una sol·licitud, indicant que desitges configurar-te el doble factor en el teu compte Microsoft i te l’activem ràpidament. Amb això et garanteixes que serà moltíssim més complicat el que et tornen a robar les credencials.

Serveis externs: https://cvnet.cpd.ua.es/uasolicitudes/solicitud/76

Per a qualsevol dubte, ajuda o pregunta, no dubtes a posar-te en contacte amb nosaltres a través de UASolicitudes.

Suport i assistència tècnica (programari i maquinari): https://cvnet.cpd.ua.es/uasolicitudes/home/createid/?id=10

Salutacions.

Campaña de phising suplantando a Microsoft

El viernes pasado sufrimos una campaña de phishing en el que los ciberdelincuentes se hacían pasar por Microsoft con el objeto de apoderarse de nuestras credenciales.

Este es el mensaje que llegó

 

 

¿Lo reconoces? ¿Pinchaste en el enlace? Si es así, te recomendamos que cambies inmediatamente tu contraseña. Si utilizaras esta contraseña en otras cuentas, también deberías cambiarlas, ya que es lo primero que probarán los ciberdelincuentes.

Por otra parte, y como medida adicional de seguridad, desde el Servicio de Informática recomendamos activar el doble factor de autenticación (2FA). Para que podamos activártela, nos puedes poner una solicitud, indicando que deseas configurarte el doble factor en tu cuenta Microsoft y te la activamos rápidamente. Con esto te garantizas que va a ser muchísimo más complicado el que te vuelvan a robar las credenciales

Servicios externos: https://cvnet.cpd.ua.es/uasolicitudes/solicitud/76

Para cualquier duda, ayuda o pregunta, no dudes en ponerte en contacto con nosotros a través de UASolicitudes.

Soporte y asistencia técnica (software y hardware): https://cvnet.cpd.ua.es/uaSolicitudes/Home/CreateId/?id=10

Saludos.

Controla l’assistència a classe per Bluetooth des de l’appUA / Controla la asistencia a clase por Bluetooth desde la appUA

Busques controlar l’assistència dels alumnes d’una manera ràpida i fàcil? L’appUA et permet obtenir la llista d’assistents a classe invertint-hi poc més d’un minut. Un procés senzill per Bluetooth que pots llançar mentre els alumnes van accedint a l’aula o mentre hi accedeixes tu. Després podràs consultar els assistents en UACloud, en la mateixa appUA o en el full de càlcul que el sistema t’envia per correu cada volta.

Si vols conéixer com funciona Assistència, la nova funcionalitat en l’appUA, t’oferim una explicació en vídeo en menys de 2 minuts i una pàgina d’ajuda amb les preguntes més freqüents.

Cordialment,
Vicerectorat de Transformació Digital

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¿Buscas controlar la asistencia de los alumnos de una manera rápida y fácil? La appUA te permite obtener la lista de asistentes a clase invirtiendo poco más de un minuto. Un proceso sencillo por Bluetooth que puedes lanzar mientras los alumnos van accediendo al aula o mientras accedes tú. Después podrás consultar los asistentes en UACloud, en la misma appUA o en la hoja de cálculo que el sistema te envía por correo cada vez.

Si quieres conocer cómo funciona Asistencia, la nueva funcionalidad en la appUA, te ofrecemos una explicación en vídeo en menos de 2 minutos y una página de ayuda con las preguntas más frecuentes.

Cordialmente,
Vicerrectorado de Transformación Digital

Nueva aplicación en UACloud: Salas virtuales

Estimada compañera,
Estimado compañero,

El Servicio de Informática pone en marcha la aplicación de Salas virtuales en UACloud. Ahora podrás generar las salas de videoconferencia que necesites y asignarlas a grupos docentes o invitar a cualquier miembro de la comunidad universitaria para reuniones, etc. Así, Salas virtuales de UACloud sustituye la aplicación de Docencia dual, que se cerrará el 26 de septiembre, y complementa las salas virtuales de Grupos de trabajo.

Esta aplicación es fruto del feedback recibido de usuarios como tú, que nos han explicado las necesidades tecnológicas en su trabajo. Esperamos que sea una mejora en tu entorno digital y te animamos a comunicarnos otras innovaciones tecnológicas que creas necesarias en tus tareas universitarias.

Más información en https://www.youtube.com/watch?v=VcM9AHDLyKQ

Cordialmente,

Nova aplicació en UACloud: Sales virtuals

Benvolguda companya,
Benvolgut company,

El Servei d’Informàtica posa en marxa l’aplicació de Sales virtuals en UACloud. Ara podràs generar les sales de videoconferència que necessites i assignar-les a grups docents o convidar-hi qualsevol membre de la comunitat universitària per a reunions, etc. Així, Sales virtuals de UACloud substitueix l’aplicació de Docència dual, que es tancarà el 26 de setembre, i complementa les sales virtuals de Grups de treball.

Aquesta aplicació és fruit del feedback rebut d’usuaris com tu, que ens han explicat les necessitats tecnològiques en la seua faena. Esperem que siga una millora en el teu entorn digital i t’animem a comunicar-nos altres innovacions tecnològiques que trobes necessàries en les teues tasques universitàries.

Més informació en https://www.youtube.com/watch?v=VcM9AHDLyKQ

Cordialment,

Nou programa de sol·licitud de Bibliografia Recomanada

La nova aplicació és molt intuïtiva i no suposa cap canvi en els fluxos de treball. No obstant això, us adjuntem una guia breu que mostra les novetats i, igualment, hem habilitat un formulari perquè ens feu arribar qualsevol dubte o incidència. Per descomptat, podeu contactar també amb la vostra biblioteca de centre.

Cordialment,
José Pablo Gallo León
Director de la Biblioteca Universitària

Nuevo programa de solicitud de Bibliografía Recomendada

Estimado/a Profesor/a:

Desde hoy está disponible, en el entorno UACloud, el nuevo programa de solicitud de Bibliografía Recomendada.

La nueva aplicación es muy intuitiva y no supone ningún cambio en los flujos de trabajo. No obstante, adjuntamos una breve guía que muestra las novedades e, igualmente, hemos habilitado un formulario para que nos hagan llegar cualquier duda o incidencia. Por supuesto pueden contactar también con su biblioteca de centro.

Un cordial saludo,
José Pablo Gallo León
Director de la Biblioteca Universitaria

Augment en la capacitat de les bústies de correu de les unitats i el personal en actiu / Aumento en la capacidad de los buzones de correo de las unidades y el personal en activo

Benvolguda usuària,
Benvolgut usuari,

El Servei d’Informàtica fa un pas més en el pla de millora dels serveis digitals de la Universitat d’Alacant i augmenta la capacitat de les bústies de correu de les unitats i el personal en actiu. En una primera fase, aquestes bústies passen de 2 GB a 5 GB. L’increment de capacitat continuarà en una segona fase al llarg del curs pròxim.

Esperem que aquesta millora et facilite l’ús dels serveis digitals de la Universitat.

Cordialment,
Vicerectorat de Transformació Digital

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Estimada usuaria,
Estimado usuario,

El Servicio de Informática da un paso más en el plan de mejora de los servicios digitales de la Universidad de Alicante y aumenta la capacidad de los buzones de correo de las unidades y el personal en activo. En una primera fase, estos buzones pasan de 2 GB a 5 GB. El incremento de capacidad continuará en una segunda fase a lo largo del curso próximo.

Esperamos que esta mejora te facilite el uso de los servicios digitales de la Universidad.

Cordialmente,
Vicerrectorado de Transformación Digital

UACloud: Avís de baixa del compte als serveis externs/UACloud: Aviso de baja de la cuenta de servicios externos

Benvolguda/Benvolgut,

Com ja et vam notificar fa cinc mesos, en el seu moment et vas crear un compte en Office 365 a través d’UACloud.

Com s’indicava en les condicions d’ús que vas acceptar amb la creació del compte, aquest servei s’ofereix a la comunitat d’alumnes en actiu de la Universitat d’Alacant.

En cas de perdre la condició d’alumne/e amb matrícula activa, el compte seria cancel·lat i disposaries d’un període de 6 mesos per a migrar els documents que tingueres en el compte.

Actualment no tens matrícula activa com alumne/a en la Universitat d’Alacant. Per tant, segons les condicions d’ús, el teu compte serà cancel·lat el dd/mm/aaaa, llevat que, abans d’aquesta data, tornes a tenir matrícula activa en la Universitat d’Alacant.

Et recomanem que consultes com pots descarregar les dades del teu compte per a no perdre-les quan es cancel·le el servei.

Cordialment,
Vicerectorat de Transformació Digital


Estimada/o ,

Como ya te notificamos hace cinco meses, en su momento te creaste una cuenta en Office 365 a través de UACloud.

Como se indicaba en las condiciones de uso que aceptaste con la creación de la cuenta, este es un servicio que se ofrece a la comunidad de alumnos en activo de la Universidad de Alicante.

En caso de perder la condición de alumno/a con matrícula activa, la cuenta sería cancelada y dispondrías de un período de 6 meses para migrar los documentos que tuvieras en la cuenta.

Actualmente no tienes matrícula activa como alumno/a en la Universidad de Alicante. Por tanto, según las condiciones de uso, tu cuenta será cancelada el dd/mm/aaaa, salvo que, antes de esa fecha, vuelvas a tener matrícula activa en la Universidad de Alicante.

Te recomendamos que consultes cómo puedes descargar los datos de tu cuenta para no perderlos cuando se cancele el servicio.

Cordialmente,
Vicerrectorado de Transformación Digital

Nuevas condiciones GCloud

Estimado usuario,
Estimada usuaria,

Como te informamos en el correo del 31 de marzo de 2022, a partir de junio entran en vigor las nuevas condiciones para las cuentas GCloud del personal de la Universidad de Alicante.

¿Cómo te afectan las nuevas condiciones de las cuentas GCloud?

  • A partir del 1 de junio de 2022, las cuentas de PAS, PDI y unidades dispondrán de un espacio máximo de 18 GB. Todas las cuentas que a partir de esa fecha superen los 18 GB serán canceladas.
  • El servicio de unidades compartidas no se podrá utilizar. Debido a los límites de espacio, cualquier unidad compartida creada será eliminada por el sistema, incluyendo la información que contenga.
  • La creación de cuentas para las unidades, proyectos, congresos, etc. se restringe a casos especialmente justificados y estará sujeta a la disponibilidad de espacio.

¿Qué debes hacer?

  • Sigue estas pautas para reducir el consumo de espacio en los servicios de Google hasta situarte por debajo de los 18 GB.
  • Traslada toda la información que tengas en las unidades compartidas y alójala en tu unidad de Google Drive (siempre que no superes los 18 GB) o expórtala a otros servicios teniendo en cuenta estas alternativas. Asegúrate de que el espacio Unidades compartidas está vacío.
  • Valora si con las nuevas condiciones de GCloud prefieres otras alternativas y, en su caso, exporta la información.

Preguntas frecuentes

Puedes consultar las preguntas frecuentes que hemos preparado para que puedas adaptarte a las nuevas condiciones del servicio de GCloud.

Queremos ayudarte

Sabemos que estos cambios en el servicio de Google pueden ser una dificultad añadida en tu trabajo. Por eso hemos preparado un centro de ayuda para acompañarte en la adaptación a las nuevas condiciones de GCloud. Además, si necesitas contactar con nosotros, puedes completar la solicitud de ayuda y añadir en el asunto la referencia 25032022.

Cordialmente,

Vicerrectorado de Transformación Digital

Noves condicions GCloud

Benvolgut usuari,
Benvolguda usuària,

Com et vam informar en el correu del 31 de març de 2022, a partir de juny entren en vigor les noves condicions per als comptes GCloud del personal de la Universitat d’Alacant.

Com t’afecten les noves condicions dels comptes GCloud?

  • A partir de l’1 de juny de 2022, els comptes de PAS, PDI i unitats disposaran d’un espai màxim de 18 GB. Tots els comptes que a partir d’aquesta data superen els 18 GB seran cancel·lats.
  • El servei d’unitats compartides no es podrà utilitzar. A causa dels límits d’espai, qualsevol unitat compartida creada serà eliminada pel sistema, incloent-hi la informació que continga.
  • La creació de comptes per a les unitats, projectes, congressos, etc., es restringeix a casos especialment justificats i estarà subjecta a la disponibilitat d’espai.

Què has de fer?

  • Segueix aquestes pautes per a reduir el consum d’espai en els serveis de Google fins a situar-te per davall dels 18 GB.
  • Trasllada tota la informació que tingues en les unitats compartides i allotja-la en la teua unitat de Google Drive (sempre que no superes els 18 GB) o exporta-la a altres serveis tenint en compte aquestes alternatives. Assegura’t que l’espai Unitats compartides està buit.
  • Valora si amb les noves condicions de GCloud prefereixes altres alternatives i, si escau, exporta la informació.

Preguntes freqüents

Pots consultar les preguntes freqüents que hem preparat perquè et pugues adaptar a les noves condicions del servei de GCloud.

Volem ajudar-te

Sabem que aquests canvis en el servei de Google poden ser una dificultat afegida en la teua faena. Per això hem preparat un centre d’ajuda per a acompanyar-te en l’adaptació a les noves condicions de GCloud. A més, si necessites contactar amb nosaltres, pots completar la sol·licitud d’ajuda i afegir en l’assumpte la referència 25032022.

Cordialment,

Vicerectorat de Transformació Digital

Modernización de la red inalámbrica para soportar wifi6

Se ha cambiado la infraestructura de la red inalámbrica de las aulas de los aularios I y II y de parte de la biblioteca General para soportar wifi6.

Esta sustitución permite crea una red más rápida, mejor preparada para muchos dispositivos y facilita un menor consumo energético.

¿Qué es el wifi 6?

La sexta generación de estándares wifi busca avanzar en la velocidad, la estabilidad y la eficiencia de las conexiones. El wifi 6 es el sucesor del wifi 5 y también se conoce, de forma técnica, como el IEEE 802.11ax. Es el primer estándar en nacer con la nueva nomenclatura fijada por la Wifi Alliance para el mercado a nivel usuario.

Además, como sucede con los estándares anteriores, el wifi 6 es compatible con todas las generaciones de wifi. Así, cualquier equipo podrá conectarse a un router con wifi 6, aunque solo obtendrá todas las ventajas del nuevo estándar si es compatible con él.

Más allá de las mejoras en velocidad, otra de las grandes ventajas del wifi 6 es su mayor eficiencia energética. Es capaz de reducir el consumo de los dispositivos conectados y, por lo tanto, mejora su autonomía. Esto se consigue mediante la tecnología Target Wake Time (TWT).

Hasta ahora, los dispositivos se conectaban de forma regular a la red en busca de transmisiones desde el router. Con wifi6 los dispositivos solo se conectan cuando realmente es necesario y, el resto del tiempo consumen menos energía.

Tecnología Target Wake Time (TWT)