La divulgació de la ciència a debat

Difusió de l'activitat investigadora a la Universitat d'Alcant. 24/02/2012

Divendres passat dia 24 de febrer va tenir lloc la taula redona Estratègies per a la divulgació de l’activitat investigadora universitària organitzada pel vicerectorat d’investigació, desenvolupament i innovació de la universitat amb la presència de Cristina Ribas, Fernando Sapiña i Rosa Ballester.

Les intervencions dels ponents i el col·loqui posterior van ressaltar la importància que per a la universitat té la divulgació de la seua producció científica a nivell de gran públic i els beneficis que reporta a la institució en finançament, reputació, creativitat o competitivitat entre altres punts a favor. A més, la divulgació pot considerar-se com una obligació d’una universitat finançada amb diners públics.

Del conjunt de les idees aportades volem destacar l’efecte multiplicador que cada persona de l’organització té individualment per difondre la ciència aprofitant el gran potencial que tenen les xarxes socials i la web. Cada investigador o equip investigador pot fer comunicació científica amb un llenguatge adaptat als destinataris i utilitzant, sobretot, eines audiovisuals per a la difusió en Internet.

Davant d’aquesta situació els membres de la comunitat universitaria poden realitzar a la nostra biblioteca aquest tipus de material. La FragUA  és una unitat formada per personal bibliotecari i informàtic que busca donar suport a la creació de materials multimèdia entre altres funcions. Aquest material multimèdia creat  té canals diferents de difusió dels quals podem destacar: