Projecte Llegim UA

Llegim UA és un projecte del Servei de Llengües i la Biblioteca Universitària per a promoure la lectura en valencià, i també per a fomentar l’hàbit lector dels estudiants i la resta de membres de la comunitat universitària.

Aquesta col·laboració forma part de la branca d’extensió bibliotecària i cultural que les biblioteques fan per a enriquir els serveis que ofereixen al voltant de l’aprenentatge. Les línies de treball al voltant dels llibres són diverses i s’ha establit una sèrie de convenis de adhesió amb la Fundació per Llibre i la lectura (FULL) i Edicions Bromera per a desenvolupar activitats conjuntament en l’àmbit creatiu.

El web de Llegim UA ofereix un recull de propostes, notícies, activitats, suggeriments, recomanacions i vídeos per a gaudir dels llibres. Abraça els continguts següents:

• Llegim! Es tracta d’una atractiva activitat d’animació lectora. Presenta un conjunt de vídeos amb sinopsis breus, fragments de l’obra, música i veu en off amb la finalitat d’incitar a llegir una obra literària, clàssica o actual, d’escriptores i escriptors universals.
  • RodaLlibres és un club de lectura presencial on llegim i compartim opinions i reflexions sobre llibres d’autors i autores que escriuen en valencià. Perquè, de fet, un llibre pot tenir tantes interpretacions com traduccions i és millor compartir-les i posar-les en comú. Pertany a la Xarxa de Clubs de Lectura del Sud, a la xarxa Clubs de Lectura Entre Línies i a la Fundació FULL.

• Exposicions i mostres bibliogràfiques organitzades tant per la Biblioteca Universitària com pel Servei de Llengües i relacionades amb la llengua, la literatura i la cultura valenciana. Destaquem com a últimes iniciatives l’exposició “Des de les fronteres del silenci”, dedicada a l’escriptora Carmelina Sánchez- Cutillas (a la Biblioteca Universitària), i la inauguració de l’exposició “Àlbums il·lustrats infantils”, una mostra promoguda pel Servei de Llengües i comissariada pel professor Dari Escandell, en la qual ha col·laborat el Museu de la Universitat d’Alacant, la Fundació Full, el Departament de Filologia Catalana, la Biblioteca de la Universitat d’Alacant i l’Associació de Professionals de la Il·lustració Valenciana.
  • Premi Sambori de Literatura en Valencià. El Servei de Llengües fa difusió del Premi Sambori entre l’alumnat de la Universitat d’Alacant i hi participa també en el jurat que selecciona els treballs guanyadors.

• La Biblioteca d’Aula del Servei de Llengües és una iniciativa per a dinamitzar i facilitar la lectura en valencià en els cursos que organitza. El Servei de Llengües té un estoc de llibres distribuïts per nivells que posa a disposició del seu alumnat en règim de préstec. A través del professorat s’organitza el préstec i, a més, es treballen els llibres a l’aula.
  • Plaça del Llibre. El Servei de Llengües ha donat suport a la Plaça del Llibre a Alacant des de la primera convocatòria. No sols n’ha fet difusió, sinó que també hi ha col·laborat econòmicament i organitzativa i també hi ha aportat activitats.
  • Celebració del 9 d’octubre amb la lectura del Tirant. Activitat de caràcter anual, organitzat conjuntament entre la Universitat d’Alacant (Servei de Llengües), l’Ajuntament d’Alacant i la Cívica-Escola Valenciana.
  • Altres activitats: informació d’esdeveniments relacionats també amb la cultura, la didàctica i la difusió de la literatura en valencià com, per exemple, aules de lectura, fires de llibres, commemoració de centenaris i aniversaris d’escriptors i escriptores, actes al voltant de la narració oral i l’entreteniment, recull d’editorials, etc.

A més, les novetats de Llegim UA es difonen a través dels canals de comunicació i les xarxes socials del Servei de Llengües i la Biblioteca Universitària.

Us animeu a llegir amb nosaltres? Recordeu, llegir és viure!