Home » General » Una biblioteca amb vistes

Una biblioteca amb vistes

Qui no s’ha acostat al finestral de la Biblioteca General per a contemplar una bonica posta de sol o veure les muntanyes nevades? O, fins i tot, per a observar des d’una altra perspectiva el campus i l’antic edifici de la torre de control?.

Des d’avui, la segona planta de l’edifici de la Biblioteca General ofereix un nou espai des del qual reconèixer el paisatge i part de la història del campus universitari. Un panell identifica les muntanyes que es veuen des de la Biblioteca: la serra de Fontcalent, la serra Mitjana, la serra de les Àguiles o de la Venta, el Sit, la penya Muntesa, el Maigmó, l’Escobella, la penya Migjorn, la Carrasqueta, la serra dels Plans, l’alt de la Grana, el Cabeçó d’Or i el Puigcampana.

Un segon expositor, amb fotos aportades pel fotògraf de la UA Roberto Ruiz,  mostra l’evolució històrica del campus: des del 1936, com a aeròdrom de Rabassa, després “Aeroclub de Vol”, més tard Centre d’Estudis Universitaris (CEU), que depenia de la Universitat de València, fins a la fundació de la Universitat d’Alacant l’any 1979, el campus de la qual es desenvoluparia pels terrenys del vell aeròdrom al voltant de la torre de control, de l’hangar i dels pavellons.

A més, també s’hi explica un fet curiós: la presència d’Antoine de Saint-Exupéry, autor de la novel·la Le petit prince i aviador civil, a l’aeròdrom de Rabassa. Exupéry va volar en rutes comercials transportant el correu entre França i el Marroc, com també en el trajecte que unia Tolosa amb Santiago de Xile. Des d’ací, va escriure diverses cartes i va narrar les seues experiències sobre l’aeròdrom i la ciutat d’Alacant.

Per a elaborar el panell de les muntanyes ha sigut imprescindible la col·laboració de Lydia Garrigós Miquel, professora del Servei de Llengües i muntanyenca aficionada, del professorat del Departament Anàlisi Geogràfica Regional i Geografia Física, Ascensión Padilla Blanco i Alfredo Ramón Morte, i del fotògraf Roberto Ruiz. L’expositor sobre l’evolució del campus conté un magnífic retrat d’Antoine de Saint-Exupéry fet per la companya de la cafeteria de l’Escola Politècnica, Mª José Monje Ivars. Des d’ací, el nostre més sincer i afectuós agraïment.

Voleu saber-ne més? Veniu a la Biblioteca, identifiqueu les muntanyes i llegiu algunes de les cartes de Saint-Exupéry! Us hi esperem!