Filant lectures

QUÈ ÉS?

Filant lectures és l’activitat que ha organitzat la Biblioteca per a les jornades de Benvinguda a la Universitat d’Alacant per al present curs 2017-2018

En aquesta ocasió ha consistit en l’elaboració, amb la col·laboració de totes les persones que ens han visitat, d’un hilograma en tres panells en els quals han quedat reflectides la tipología de les lectures que fan, en els seus diferents formats, llocs i moments.

Cada persona participant tallava un tros de fil de color, corresponent a un tipus de lectura (novel·la, poesia, assaig, etc.), i el traslladava a un dels tres panells disponibles, segons el format (paper, i-book, tablet, etc.), el lloc (la biblioteca, casa, platja, etc.) i el moment (durant tot el curs, en vacances, període d’exàmens, etc.) en què realitza la lectura.

ELS PREPARATIUS

L’elaboració dels panells i el dispensador de fils, va concentrar bona part dels esforços durant els preparatius.

A més cal afegir el disseny de cartells i la resta de decoració del stand.

EL STAND

En aquesta edició, la Biblioteca ha disposat d’un stand més ample que en altres ocasions, la qual cosa ha facilitat l’accés al seu interior de les persones participants, les quals accedien per un lateral i, després de realitzar l’activitat eixien per l’altre costat on dipositaven la papereta amb les seues dades per a participar en el sorteig de quatre bons per a llibres.

L’INICI

El dimarts 26 de setembre a les 10:30 va ser inaugurada formalment aquesta edició de Benvinguda a la UA amb la intervenció de diferents membres de l’equip de govern de la Universitat, i de seguida van començar a arribar les primeres  visites. A poc a poc l’afluència va esdevenir més intensa i els panells van anar assolint forma.

Cal fer un especial agraïment a les companyes i els companys de la BUA que voluntàriament van atendre el stand al llarg d’aquests dies.

EL RESULTAT

Al cap de les tres jornades, els panells van reflectir les tendències en els hàbits de lectura de les usuaries i els usuaris, i el que és més important, la seua participació en l’activitat de la biblioteca.

ELS PREMIS

El dilluns 2 d’octubre vam celebrar al sorteig, entre el total de les 597 persones que havien participat, dels 4 bons de 50 € per a llibres, amb la col·laboració de dues usuàries que es trobaven als voltants de l’edifici de la Biblioteca General. Les persones agraciades en aquesta ocasió van ser Pedro Luis, Lorena, Celia i Cristina. Enhorabona!

Des de la BUA volem fer arribar el nostre agraïment a totes les persones que ens han visitat. Esperem la vostra participació  l’any vinent i recordeu que durant tot el curs estarem acompanyant-vos i informant des de la pàgina web i les xarxes socials de la Biblioteca.

Gràcies per venir i gràcies per seguir-nos!