Home » MundoBib » Nova sessió del club de lectura RodaLlibres, ara conjuntament amb la Fundació FULL i Escola Valenciana

L’aprenentatge de llengües és fonamental per a obrir-nos oportunitats professionals i augmentar les nostres relacions personals i culturals. Per a traure’n el màxim rendiment s’ha d’aprofitar al màxim els recursos que tenim a l’abast. La lectura és una de les millors opcions per a aprendre una llengua i usar-la còmodament.

Per això, la Universitat d’Alacant, a través d’una iniciativa del Servei de Llengües i la Biblioteca Universitària, va crear el mes de setembre de l’any 2019 el Club de Lectura RodaLlibres que pretén promoure la lectura, visibilitzar i difondre la literatura d’escriptores i escriptors valencians. A més, forma part dels Clubs de Lectura Entre Línies i de la Xarxa de Clubs de Lectura del Sud, creada recentment.

El Club de lectura serveix per a debatre sobre històries literàries i conèixer gent interessada a llegir. Indubtablement, la lectura és un plaer que es multiplica si es comparteix amb unes altres persones. Posar en comú la lectura és intercanviar opinions i, de vegades, entendre coses que una persona no ha comprès bé o que ha comprès d’una altra manera. A més, el Club de lectura dóna l’oportunitat de descobrir un llibre que, si no s’haguera proposat, potser no llegiríeu mai.

RodaLlibres ha fet 6 sessions i els llibres llegits fins ara han estat els següents: Les nostres riqueses, de Kaouther Adimi; Si ha nevat, de Paco Esteve i Beneito; I tu, sols tu, d’Isabel Canet Ferrer; No mataràs, de Víctor Labrado; La passejadora de gossos, de Francesc Bodí; i Dins el darrer blau de Carme Riera. Com a complement a les sessions, s’han fet 4 activitats culturals paral·leles amb molt bona resposta: la projecció del documental Algèria, el meu país. Història i memòria de l’emigració valenciana a Orà i Alger; la ruta literària a Agres; la projecció de vídeos sobre grups de música valencians, i les tertúlies amb els autors següents: Paco Esteve i Beneito, Isabel Canet Ferrer i Víctor Labrado.

Per a fer-se’n membre, ja en som 63!, només cal omplir el formulari d’inscripció. No és obligatori assistir a totes les sessions sinó que es pot anar a sessions soltes. La Biblioteca ofereix als membres del Club exemplars amb condicions especials de préstec de cadascun dels llibres triats. Les trobades presencials tenen lloc a la Sala Russell P. Sebold de la Biblioteca de Filosofia i Lletres, d’acord amb un calendari de sessions programades, i amb la possibilitat de prendre cafè durant la conversa. Les circumstàncies sanitàries van fer que la sessió celebrada el dia 30 d’abril fóra telemàtica, però això no fou un obstacle perquè fora un èxit de participació gràcies a la implicació de les lectores i els lectors.

Ara, per tancar el curs acadèmic, llancem una nova sessió, en col·laboració amb la Fundació pel Llibre i la Lectura (FULL) i Escola Valenciana. Proposem a les persones que formen part del Club de Lectura RodaLlibres que se sumen a la propera reunió del club Full de Lectura, que es farà en línia el dia 18 de juny. Per a ser-ne membre i tindre accés a la sala virtual s’ha de fer una inscripció en la pàgina web.

Les persones interessades a participar-hi hauran d’aconseguir i llegir el llibre Les dones invisibles de Mercé Viana (Perifèric Edicions). La narració ens acosta a la realitat de discriminació i violència que encara avui pateixen moltes dones a l’Índia. Un llibre ple d’acció i molt emotiu que no deixa indiferents els lectors.

El debat sobre aquest llibre serà enriquidor perquè, a més de les opinions i reflexions dels lectors i les lectores, serà un punt de trobada amb l’escriptora i podrem traure suc de les seues idees. Si voleu formar part d’aquesta sessió, ací teniu tota la informació. Per a saber-ne més, subscriviu-vos al canal de RodaLlibres en Telegram o seguiu-nos en Twitter @RodallibresUA.

A més de la lectura i la participació en les tertúlies literàries, uns altres recursos molt útils per a immergir-nos en el valencià són els següents:

Aprofita’ls.